• Moolie

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Hej hej!

Får man hoppa in? ;) Jag hade BF 7maj. Fortfarande ingen bebis.

Såg att ni diskuterade hur långt ni har till förlossningen. Jag har några attvälja mellan och har 6-10 mil beroende på vilket jag/vi väljer. Vi tog det med 8 mil. Kvaliteten på färdväg varierar något otroligt...

Och känningar? Har inte haft en enda... :( Inga slemproppar, samma dragningar, spänd mage eller något annat spännande...

• Moolie
    majja83 skrev 2015-05-16 08:13:22 följande:

Du är så välkommen så !

Är de inte jobbigt att ha gått över tiden? Har ni inte prata nå om igångsättning?

Det är jättejobbigt... Testade till och med ricinolja som ska vara såååå farligt och sååå effektivt. Hade diarré i 12 timmar sen var allt över... Så det funkar ju onte ALLS... Men jag vet vad jag ska ta mot förstoppning. ;)

Värst är nog allas kommentarer och klappande på magen...
    zorina skrev 2015-05-16 08:30:13 följande:

Hej! Nä vad är det med dom små liven.. Hur kul kan det vara att ligga där inne i magen .. Ja skyller allt på min kille.. Han e lite seg och stressar inte direkt.. Ja e totalt tvärtom . idag har jag bf så ska väl inte börja gnälla riktigt ännu kanske :)

Åh, jag var så redo redan i v38! ;) Sen har vi gjort ivf så vi har väntat sedan november 2013 på detta! :P
  • Moolie
    majja83 skrev 2015-05-16 10:30:38 följande:

Tycker de är skit jobbigt detta har fått stoppa 3 gånger för de var redan på väg i v30 sen har de hållt på så hela graviditeten å ny när de får komma ut så vill den inte... men idag är de nog på g eller o morn för har värkar till tusen å dom blir alåt mer intensiva å starkare men ska försöka va hemma så länge som möjligt. Har ju varit in typ 8 gånger redan var av dom är 3 stopp å resten falsk alarm.. så vill inte åka in i onödan...

Men då får man gratulera att de gick vägen med IVF jag vet exakt va ni har gått igenom. Har själv gjord de men inte klarat de + så sprak de förhållandet... de är ingen lätt väg..

Att förhållanden spricker pga ivf är nog inte helt ovanligt... Beklagar... Men nu har du en ny man som det funkar bra med! Gick det naturligt för er?

Men usch! Jag är inte alls avundsjuk på din smärta! Jag är så förbaskat klen när det kommer till smärta! Så egentligen går jag nog hellre över än att känna de smärtorna dagligen... Hur känns de för dig...?
  • Moolie
    majja83 skrev 2015-05-16 14:00:39 följande:

jag träffade min nuvarande sambo för 5 år sen å har en dotter på 4 år å nu denna krabat som jag hoppas komma inom den närmaste dagen.. så dessa graviditeter gick på naturlig väg trodde inte mina ögon för 4 år sen att jag var gravid för trodde ju inte de skulle gå..

Ja denna smärta är fan inge roligt att ha... men hoppas verkligen den gör nytta så de blir bebis snart...

Min man är vasektomerad. Så vi visste ju att det inte skulle gå alls. Men att vi skulle lyckas så snabbt som andra försöket var helt otroligt! Jag var helt Inställd på att alla försöken skulle gå åt.

Hur många dagar har du kvar? :) Har inte läst så mycket i tråden...!
  • Moolie
    Titt ut skrev 2015-05-16 17:34:24 följande:

Nu har slemproppen släppt och så blev det blött igenom både trosor och byxor. Vet inte om det var lite vatten som kom. Har ringt förlossningen och får åka i när jag känner mig redo. Väntar ett tag till hemma då värkarna inte känns så mycket än och kommer med 7 min emellan bara.

Knappt avundsjuk!! ;)
    majja83 skrev 2015-05-16 17:34:51 följande:

Bf går ut på tisdag. Så 4 dagar kvar.

Just nu är jag helt slut å har ont i hela magen å ryggen av alla värkar som jag har haft under dagen...

Det förstår jag!

Var och storhandlade innan och fick stanna av trycket nedåt, tre gånger, och stöna mig igenom trycket... Men nu är det givetvis borta... :(
  • Moolie
    FruToria skrev 2015-05-16 19:00:27 följande:

Hoppar gärna in här.:)

Väntar första barnet och är idag i v 39+0 . låg inne på FL torsdagnatt-fredag pga en stor blödning de inte hittade orsak till .

När de då gjorde undersökning så sa hon att jag var öppen 1 cm, kunde känna bebisens huvud och hade 0,5-1cm livmodertapp.

Brukar man gå länge och börja öppna sig som förstföderska ?

Hon trodde det skulle dra igång inom en vecka. Hoppas hon har rätt :D

Skulle tippa på att du föder snart ja. :) 1-2 veckor kanske.
  • Moolie
    Sannaslim skrev 2015-05-16 21:27:42 följande:

Jag är på 40+2 och börjar bli så trött på graviditeten känns som om bebis aldrig kommer komma ut. Av nån anledning så tänkte jag att bebis skulle titta ut tidigare för jag haft starka sammandragningar sen vecka 25, men inte. Har haft mjuk mage ända tills igår så hoppas på att bowlingklots känslan betyder att bebis vill ut. Har ni andra mjuka eller hårda magar?

Supersjuk upptill stenhård undertill. Den har varit så de senaste tre veckorna... :(
    FruToria skrev 2015-05-16 20:06:52 följande:

[quote=75307898][quote-nick]Moolie skrev 2015-05-16 19:51:07 följande:[/quote-nick]Skulle tippa på att du föder snart ja. :) 1-2 veckor kanske.

Ja, jag kände att hon var så väldigt positiv ! Nästan " du kommer föda inatt"-feeling. Känns skönt att kunna ha realistiska förväntningar så man inte blir besviken om man får gå över tiden med 2 v . :)

Min BM har inte ens kollat min tapp... Såååå besviken på det... Men vill ha den kollad på måndag!
  • Moolie
    majja83 skrev 2015-05-17 15:00:46 följande:

Du är inte ensam om de önska verkligen att de är vår tur som får föda snart... hur långa har du kvar?

Hoppas verkligen att något har hänt så dom kan hjälpa mig i morn..

Jag har gått över med snart 11 dagar... :(
  • Moolie
    majja83 skrev 2015-05-17 18:55:08 följande:

åh har du värkar å så eller är de helt lungt? Gud tycker synd om dig...

Allt är som vanligt... Jag har ont för bebis är så stor... Fogarna dödar mig... Och mina ben bär mig knappt pga tyngden... Men annars är det som vanligt... Bebis är fixerad... Men det känns som om den inte kommer ned mer i bäckenet och därför dröjer förlossningen... Min kära mor hade problem med oss syskon också... Samma känsla om att bebis försöker komma ned men inte kan riktigt...
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.