• majja83

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Vill bara säga att nu är de tufft med värkar så vi kommer att åka upp till falun bara när sambon kommer hem så ska vi bara lämna dottern sen åker vi upp...

Hoppas verkligen att bebisen vill komma idag/kväll/natt... för som sagt nu är de jobbigt

• majja83

Fick sova kvar men ingen bebis än.. fick sov dos så ska vi diskutera med läkare idag va som ska ske för tydligen jobbar kroppen men tappen mjuknar inte så ev ska jag få hjälp.

• majja83

Ingen bebis idag fick åka hem då inget har hänt... så besviken å ledsen, tårarna bara rinner orkar lixom inge mer ????????

• majja83
    zorina skrev 2015-05-06 12:28:32 följande:

Men stackare... Vad säger läkarna då? Varför vill dom vänte med att starta igång det??

Går lättare om tappen är mer mogen å kortare nu kan de bli långdraget.

Mem pga att dom varit där nere å grejat så kan de sätta fart ordenligt. Varje gång jag är på toa så kommer de gul/grönt slem så bm trodde de kunde vara proppen. så få se då.

Var Välkommen aTT ringa om inte värkarna stans av så skulle jag komma upp igen å ta en till sovdos eller så kan de ha hänt något...

Just nu ligger jag i sängen hemma å har värk i mens magen ryggen å de strålar som fan ut i låren...
  • majja83
    Mariposas skrev 2015-05-07 01:13:17 följande:

Sitter här hemma med oooonda värkar. Känns helt annorlunda än innan när bebis lurats. Men vem vet han kanske bara luras ännu mer denna gången. Har dock börjat blöda lite... Vet inte om det är slemproppen eller vad det är... Hrmm, bara att hoppas att man är redo, puh!!

Har du pratat med fl? Med tanken på att du blöder? Hoppas de är på gång för dig nu. Så de inte är bebisen som luras för de är inge roligt alls...
  • majja83
    Mariposas skrev 2015-05-07 09:26:00 följande:

Va bara en liten blödning, helt normalt när livmoderhalsen öppnar sig. Ringde till fl kl 3 o ville komma in. Bor i Malmö... O fick svaret att avvakta för det va fullt i hela Skåne. Kämpade på ytterligare en timme hemma sen ringde vi igen o va välkomna. Kl 4.20 va vi inne... En halvtimme senare när de undersökte mig (efter att ha kollat bebis hjärtljud) så va jag öppen 9 cm. Tur vi fick komma in.... Lillebror kom 6.16... Nu myser vi :)

Åh va mysigt stort grattis till er! ????

Själv ska jag till spec.mvc idag å prata om ev igångsättning hoppas verkligen på att dom vill hjälpa mig nu för jag har haft jobbigt nu den sista tiden...
  • majja83

Har nu fått träffa läkare å gjort undersökning å tappen har mjuknar mer sen i går å är 3 cm nu så de händer något... ska tillbaka på måndag för en ny undersökning samt diskussion om igångsättnin, förhoppningsvis så har de hänt mer så dom kan ta hål på hinnan... Känner mig lite gladare nu, för nu har man något att se fram I mot.

• majja83
    Titt ut skrev 2015-05-07 20:08:05 följande:

Vad skönt att det går framåt. Du kanske till och med hinner föda innan måndag.

Ja man vet ju inte... har ju haft konstant mensvärk å ryggvärk sen i går som ökar i intervall, kan inte fatta att ett sån besked kan göra mig lugn å att jag verkligen kan vänta till måndag men bebisen får gärna komma I helgen de gör inte mig något
  • majja83
    Titt ut skrev 2015-05-08 16:15:45 följande:

Hur går det för dig?

Jo då börja öka i smärta men ska stå ut... blir så slut I kroppen. Håller på å gör mat Men orkar inte stå en längre stund för då börjar benen skaka....
  • majja83

Vi fick till färdknäppan igår å har haft ont i magen som bara den vissa stunder i natt.

Nu när jag var på toa kom nog hela slemproppen ut + lite blod strimlor i hoppas!

Ska idag på marknad å gå en massa så hoppas verkligen att något händer mot kvällen

Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.