• majja83

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Titt ut skrev 2015-05-09 09:25:37 följande:

Spännade om färdknäppen fungerade. Vi funderar också på att testa, även fast det står längst ned på min att göra lista just nu hahaha

Att slemproppen går är ju positivt, håller tummarna att det kommer igång snart.

Ja de är ju inte de första man vill ha igentligen men man måste ju prova å se om de fungera. Man är ju inte så smidig ju heller ???????? Men min mensvärk börja öka i smärta. Så får se hur de kommer gå att gå runt på marknaden..
  • majja83

Här tror jag faktiskt färdknäppan hjälpte... Herre gud va ont jag har nu...

Har varit på marknaden å gåt i från 10 till 12:30, var ner sen till Ica för att handla å får värsta värkarna så jag inte kan stå upp, å på de så har jag dottern med mig som ska ha allt på affären.... nu ligger jag i sofffan hemma å försöker koncentrera mig på värkarna dom är i mens magen å ryggen dom sedan går ner i rumpan....

• majja83
    Titt ut skrev 2015-05-09 16:15:20 följande:

Härligt! Hoppas det fortsätter så. Jobbigt att gå i affären med såna smärtor, vila mycket nu.

Har nu leget still ett tag men de slutar inte å jag kan inte klocka då de gör ont hela tiden.. vill ha mer tecken innan man ringer fl igen... ska försöka stå ut ett tag till men de börjar göra ont i rumpan nu oxå. Kommer små värkar med rätta mellan rum men gör inte så ont som dom i affären gjorde...
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-09 16:42:02 följande:

Om de börjar göra ont i rumpan skulle ja nog ringa fl!

Själv e ja på väg dit nu då jag svullnat upp jätte mkt i ansiktet och huvudvärk som tusan.. Vill inte ha hf igen!!! Håll tummarna!

Åh hoppas du inte har fått hf! Lycka till! Ska avakta ett tag till.. men känner att de börjar hända mer å mer känner att bebisen har glidit neråt
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-09 18:56:08 följande:

Nä det kan va min sköldkörtel som bråkar oxå. Har en sjukdom som heter graves sjukdom.. Så vi får se vad proverna visar här nu som dom tagit ... Enda positiva är ju att bebisen är klar om det skulle bli akut.. Men ja vill verkligen inte bli igångsatt igen !

Ja vi får hoppas dim bebis vill ut nu inatt!

Ja vi får hoppas de visar bra på proverna.

Just nu har jag väldigt jobbigt för nu gör värkarna i ryggen börjar göra riktigt ont...
  • majja83
    Titt ut skrev 2015-05-09 22:46:29 följande:

Spännane. Hur går det? Tveka inte att åka in om det känns jobbigt, även fast det känns jobbigt att bli hemskickad igen. Lita på din magkänsla.

Har sovit en stund å mensvärk är kvar så ska försöka avvakta tills i morn. Beror hur jobbig natten blir.
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-10 08:22:28 följande:

Är inte hf iaf :). Så nu väntar ja på resten av proverna. Är bara att ligga kvar tills de kommer ngn läkare och går sin rond! Men blir nervös av att höra hur fullt det är här.. E ngt av ett rekord år tydligen så dom får skicka folk till karlstad för att föda.. Det är 25 mil dit ca! Ja kommer få panik om de är bråttom och dom ber mig åka så långt.... Usch

Men oj va de måste va mycket folk... tur de inte va hf. Hur mår bebisen då? Har du kunnat sovit något i natt?

hoppas inte du behöver åka så långt när de är på g för dig!

Här har de stannat av lite igen blir så besviken men man vet ju inte de kan ju sätta igång ändå idag. De är ju ändå bara morgon.
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-10 09:58:38 följande:

Nä det bästa vore om ja blev kvar här så har ja en säng bokad och klar :).. Jo bebisen mår bra än så länge iaf. Dom tar ctg ganska ofta nu och kollar. Så får jag väl läkarens dom här om en stund..

Har haft lite panik sista dagarna över förlossningen och hur jävla ont de gör men nu har ja sett så många söta små bebisar här idag så det känns lite lättare nu ha ha.. Va bra terapi :)

Ja din stackare.. Att de ska luras hela tiden då! Men de kanske går fort sen när de väl sätter igång på riktigt! Va det imorgon du skulle tillbaka till sjukhuset?

Ja men så håller jag tummarna att du blir kvar så du får en säng.

Ja de är i morn men som de känns så vet jag faktiskt inte om jag klarar va hemma så länge till mår illa å har fruktansvärd huvudvärk. + att mina värkar börjat igen runt nio å 10 min så är värkarna mellan 2-4 min nu är de lite lugnare men har ont i rygg/svanken ner i låren....

Tycker mest synd om min dotter för hon är på mig å vill bara gosa å jag klarar inte av att ha någon nära mig just nu heller så vet inte va man ska ta sig till... till och med hunden våran är på mig så dom känner väl av något..
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-10 11:25:30 följande:

Ja får vara kvar till imorgon iaf. Dröjer på vissa prov svar så får va kvar så dom kan ha koll på mig..

Ja min dotter har varit likadan.. Hon sitter som ett plåster på mig och nu när hon fick reda på att ja ska va kvar så blev det ett jäkla liv.. Så frågan e ska man låta dom hälsa på idag eller hoppas på att man får åka hem imorgon?? Vet inte vilket som är bäst för dom små !!! Jobbigt!!

Ja dom känner och fattar oftast mer än man tror dom små... Jobbigt är det iaf! Önska ja kunde ta dina värkar åt dig nu när ja ändå ligger här! :)

Skulle nog vänta till i morn ifall du blir kvar längre kan dom komma upp i morn en sväng... så skulle kom jah gjort för att få chansen å vila en stund å sen att de inte skulle bli så ledsna när dom åker hem..

Ja dom förstår mer än va man tror.

Vet inte om jag ska ringa upp till fl å höra va man kan göra men ska ju dit i morn men vet ärligt talat inte om jag klarar av å va hemma tills dess. :'(
  • majja83
    Titt ut skrev 2015-05-11 13:55:25 följande:

Jag bor i Stockholm. Nej inatt avtog allt igen Har känt några förvärkar nu under dagen men inget mer. Så det är väldigt förvirrande.

Här är en som är otroligt besviken läkaren som jag träffa idag var helt i mot igångsättning så ska tillbaha på måndag den 18 så får se då va som händer... Känner bara allt är skit just nu ska jag verkligen gå en hel jävla vecka med dessa värkar.... de han kunde göra va å ge mig sov tabletter så jag ska ta 3 dagar i rad så jag får sova ut....
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.