• Titt ut

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

zorina skrev 2015-05-09 16:42:02 följande:

Om de börjar göra ont i rumpan skulle ja nog ringa fl!

Själv e ja på väg dit nu då jag svullnat upp jätte mkt i ansiktet och huvudvärk som tusan.. Vill inte ha hf igen!!! Håll tummarna!

zorina skrev 2015-05-09 18:56:08 följande:

Nä det kan va min sköldkörtel som bråkar oxå. Har en sjukdom som heter graves sjukdom.. Så vi får se vad proverna visar här nu som dom tagit ... Enda positiva är ju att bebisen är klar om det skulle bli akut.. Men ja vill verkligen inte bli igångsatt igen !

Ja vi får hoppas dim bebis vill ut nu inatt!

Håller tummarna att det inte är hf och att du slipper bli igångsatt. jobbigt, har du fått provsvaren nu?
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-09 19:52:37 följande:

Ja vi får hoppas de visar bra på proverna.

Just nu har jag väldigt jobbigt för nu gör värkarna i ryggen börjar göra riktigt ont...

Spännane. Hur går det? Tveka inte att åka in om det känns jobbigt, även fast det känns jobbigt att bli hemskickad igen. Lita på din magkänsla.
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-10 08:22:28 följande:
    Är inte hf iaf :). Så nu väntar ja på resten av proverna. Är bara att ligga kvar tills de kommer ngn läkare och går sin rond! Men blir nervös av att höra hur fullt det är här.. E ngt av ett rekord år tydligen så dom får skicka folk till karlstad för att föda.. Det är 25 mil dit ca! Ja kommer få panik om de är bråttom och dom ber mig åka så långt.... Usch
    Oj att det är så fullt. Vilken stad är det du bor i?
    Ja så hade jag också gjort, speciellt också för att din dotter är förkyld. Hoppas att du får vara kvar där du är och att bebis vill komma ut nu.

Majja83: Ring förlossningen och prata med dem. Ni kanske kommer fram till att avvakta till imorgon ändå men det kan vara skönt att slippa ta beslut helt själv. 

Min "mensvärk" har äntligen kommit tillbaka efter några dagars paus från förra gången. Har haft molande värk i både mage och rygg nu i 2 timmar. Nu håller jag tummarna på att det är pågång idag!!
    Så luriga bebisar! 
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-10 14:08:42 följande:
    Ja de vore ju passande om han vill komma ut nu men sån tur har man väl inte! Bor i uddevalla. Så är Trollhättan man ska åka till men göteborg e ju nära men de är fullt där med ... Kan va värt att åka till norge istället dit är de de bara 10 mil.. Så det är ett alternativ iaf :)..

Ja Kan vi inte bestämma att alla bebisar kommer senast imorgon :)
    Ja vi gör det, imorgon kör vi på!

Låter stressande att det är fullt överallt, det är jag också nervös över.
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-11 08:08:39 följande:

Var bor du då? Inget nytt som hänt inatt eller så?

Jag bor i Stockholm. Nej inatt avtog allt igen Har känt några förvärkar nu under dagen men inget mer. Så det är väldigt förvirrande.
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-11 14:09:03 följande:

Här är en som är otroligt besviken läkaren som jag träffa idag var helt i mot igångsättning så ska tillbaha på måndag den 18 så får se då va som händer... Känner bara allt är skit just nu ska jag verkligen gå en hel jävla vecka med dessa värkar.... de han kunde göra va å ge mig sov tabletter så jag ska ta 3 dagar i rad så jag får sova ut....

Nej vad trist! När var det du hade bf? Det är verkligen tufft att gå hemma med dessa förvärkar, både fysiskt och psykiskt. Styrkekram till dig! ?
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-12 07:50:04 följande:

Nä kanske inte men är så rädd att bli besviken igen om man åker upp å de inte är något så känner bara att nä nu få de gå som de går men sen är de ju en helt annat när de väl sätter igång... tror min sambo kommer tvinga mig in tidigare, då han är livrädd att de ska bli akut...

Men pga att jah haft så många onda värkar å de inte händer ett skit så hur ska jah veta när de verkligen är på g på riktigt? De går jag å funderar på hela tiden nu..

Precis vad jag också går och funderar på, när vet man att det verkligen är på gång. Jag blev ju lurad även denna gång. Igårkväll avtog värkarna som hade kommit var 10 min under 6 timmar. Men nej...varför fortsätta så. Suck...blir så less! Det är tredje gången det blir så här nu. Nästa gång kommer jag bara rycka på axlarna och då är det säkert på riktigt bara för det.
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-12 14:00:08 följande:
    Ja exakt när vet man igentligen... vill ju inte komma in fursten heller vill verkligen ha smärtlindring ... jag vill verkligen ha eda men de är ju inte säkert dom hinner sätta den... så hoppas man klarar sig med lustgas annars...

Har du nära till fl? kommer inte i gå om du har skrivit tidigare om de ????

Själv har jag ca 8 mil.
    Ja verkligen jättesvårt att avgöra. Sen vet man ju att de på förlossningen alltid säger stanna hemma så länge det går. Jag har också lång till förlossningen, det tar ca 50 min, plus att vi måste ta taxi också. Sen hinna få hit barnvakt. Mina värkar har inte varit så pass att jag har känt att det varit dags att ringa in till förlossningen än men jag vågar knappt göra det för att sedan åka dit och bli hemskickad igen för att det avtar igen som det har gjort. Har ingen lust att betala taxi fram och tillbaks för 800 kr enkelväg heller. Dit och hem får man ju iallafall återbetalt men inte där emellan ju. Jag hoppas att det verkligen känns när det är dags på riktigt. Så man slipper tveka.
  • Titt ut

majja83: Hur har det känt nu sen sist du hade förvärkar eller har du det varje dag? 

Jag fick molande värk i magen och rygg nu igen runt 20:00. Sist jag kände något var igår kväll. Känner av det liiiite nu med och så bökar bebis runt jättemycket nere vid huvudet och sparkar riktigt hårda sparkar så hela magen och jag hoppar till. Hoppas den vill ut! Fast att sparka sig ut går ju tyvärr inte riktigt.  
    Men vågar man börja hoppas igen tro?.....denna väntan!

• Titt ut
    zorina skrev 2015-05-13 11:52:04 följande:
    Kan inte låta bli att fundera på hur det är att va taxi chafför när dom ska köra på folk till förlossningen.. Måste va jätte stressande om man har ngn som har svin ont i taxin... Ja skulle nog ha panik ha ha...

Hur går det för dej nu då? Hemma ännu eller va det dags?
    Ja stackarna som måste köra gravida till förlossningen  
    Det hände ingenting...vaknade 05:00 imorse och fick två starka värkar med 15 min emellan sen ingenting. Har gått en promenad nu på förmiddagen och hoppas att det kanske hjälper något. Nu har jag gått över tiden vad gäller mina två tidigare barns födslar Har hört några säga att tredje barnet brukar man gå över med. Men jag har fått för mig att det beror på att bebis inte har sjunkit ner än och att det tar längre tid för de barn som inte gör det.
    majja83 skrev 2015-05-13 12:00:32 följande:
    Ja de är de nog har mensvärk å även ryggvärk nu men inge mer.. ska snart till min bm så ska höra om hon kan kolla hur de ser ut om de har hänt något eller inte...

Prata nyss med spec.mvc Ang om måndag å de är bara en undersökning men om tappen är mogen så kanske jag kunde bli igångsat berodde på om dom hade plats på fl.

Hur går de för dig ?
    Synd att det inte hjälpte med bubbelpool och avkoppling hos föräldrarna. Det bästa är att ställa in sig på falskt alarm och "bara" ta 1 timme i taget utan att tänka på det för mycket. Jag och min man har planerat in ensamtid på stan imorgon, äta lunch och gå på något fik. Vi har aldrig ensamtid så det blir skönt....om inte bebis vill ut då
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-13 11:52:04 följande:
    Kan inte låta bli att fundera på hur det är att va taxi chafför när dom ska köra på folk till förlossningen.. Måste va jätte stressande om man har ngn som har svin ont i taxin... Ja skulle nog ha panik ha ha...

Hur går det för dej nu då? Hemma ännu eller va det dags?
    Ja stackarna som måste köra gravida till förlossningen  
    Det hände ingenting...vaknade 05:00 imorse och fick två starka värkar med 15 min emellan sen ingenting. Har gått en promenad nu på förmiddagen och hoppas att det kanske hjälper något. Nu har jag gått över tiden vad gäller mina två tidigare barns födslar Har hört några säga att tredje barnet brukar man gå över med. Men jag har fått för mig att det beror på att bebis inte har sjunkit ner än och att det tar längre tid för de barn som inte gör det.
    majja83 skrev 2015-05-13 12:00:32 följande:
    Ja de är de nog har mensvärk å även ryggvärk nu men inge mer.. ska snart till min bm så ska höra om hon kan kolla hur de ser ut om de har hänt något eller inte...

Prata nyss med spec.mvc Ang om måndag å de är bara en undersökning men om tappen är mogen så kanske jag kunde bli igångsat berodde på om dom hade plats på fl.

Hur går de för dig ?
    Synd att det inte hjälpte med bubbelpool och avkoppling hos föräldrarna. Det bästa är att ställa in sig på falskt alarm och "bara" ta 1 timme i taget utan att tänka på det för mycket. Jag och min man har planerat in ensamtid på stan imorgon, äta lunch och gå på något fik. Vi har aldrig ensamtid så det blir skönt....om inte bebis vill ut då
  • Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-15 12:08:43 följande:

Har sovit hela natten med hjälp av sovdos upp 2 gånger på toa bara men vakna på morgonen av en kostig känsla i kroppen de pirrar/darrar i kroppen känns som jag fryser men de gör jag inte. Sen när jag bara reser mig upp för att gå på toa typ så blir jag verkligen skakis... lite lätt illamående har jag oxå.. även denna jävla mensvärk men den är mer intensivare nu än innan tycker jag. Vill ha detta överstökad nu...

Usch låter verkligen jobbigt. Förhoppningsvis sätter det igång på allvar snart så du slipper gå runt med konstant värk. Styrkekram till dig.
  • Titt ut

Hur går det för er?

Inatt fick jag förvärkar igen 02:30 började det och har dem fortfarande kvar nu 07:30, oregelbundna och molar bara, känns väldigt mesiga. Blir så sur att det inte kan dra igång någongång!

• Titt ut

Hej ni nya! Kul med fler som hakar på här den sista tiden.

Min är inte heller fixerad, har bf imorgon. Mina två andra barn fixerade sig sent, ca 1 vecka innan förlossningen. Min bm trode inte att den här skulle fixera sig då mitt bäcken troligtvis är brett av tidigare graviditeter.

Hoppas det är dags idag majja83. Låter ju lovande att de ökar i styrka och täthet. Håller tummarna!

Jag har fortfarande värkar men mina är svaga, molar i rygg och mage, är inne på 12 timmar nu med samma.

• Titt ut

Nu har slemproppen släppt och så blev det blött igenom både trosor och byxor. Vet inte om det var lite vatten som kom. Har ringt förlossningen och får åka i när jag känner mig redo. Väntar ett tag till hemma då värkarna inte känns så mycket än och kommer med 7 min emellan bara.

• Titt ut

Hej tjejer!

Inatt kom vår efterlängtade son till världen på bf

3360 g och 52 cm lång.

Efter att ha haft oregelbundna förvärk i 18 timmar så kände vi att det var dags att åka in till förlossningen. Klockan 20:00 åkte vi in. Under taxifärden blev värkarna kraftigare och något tätare. När vi var där klockan 21:00 så var jag öppen 3 cm, fick ett rum men blev inte inskriven utan ombedd att vandra runt på sjukhuset för att få en ny kontroll av livmodertappen 2 timme senare. Då var jag öppen 4 cm vilket tydligen var deras gräns på att få stanna. Och nu satte värkarna igån ordentligt, de kom tätare och blev mer intensivare för varje värk som kom. Vid 00:30 var jag öppen 5 cm och behövde lustgas för då kom värkarna varannan min och var väldigt intensiva. 1 timme senare var jag öppen 8 cm och klockan 02:00 var jag redo att krysta trors att de sista 2 cm var kvar. Men bm trode att jag klarade av det så jag testade och det gick. En liten stund senare var jag helt öppen, jag krystade i 9 min, 1 minut innan han föddes sprack fostersäcken och vattnet gick och ut kom en underbar pojke som jag själv förlöste och tog upp på mitt bröst då jag hade sagt till om att få göra det. Det var hur häftig som helst att få dra ut sitt barn sista biten själv. Jag är jättenöjd med förlossningen trots att det tog lång tid med förvärkar och falska alarm veckor innan. Känns så skönt att det är över och nu ligger jag och tittar på honom hela tiden även fast jag är hur trött som helst och borde sova när han gör det. Kärlek! ?

• Titt ut
    majja83 skrev 2015-05-22 12:32:14 följande:

Nu har äntligen våran Sixten kommit 8:45 väger 4120g är 50 cm lång... allt gått bra men är otroligt trötta..

Å vad härligt att du slapp gå längre med förvärkarna och att du blev igångsatt, bra att du stod på dig. Stort grattis!
    Idag är det en vecka sen mina värkar satte igång på riktigt och vi njuter varje dag med vår lillkille här hemma. Helt fantastiskt att vara trebarnsmamma Min kropp börjar sakta återhämta sig efter graviditeten och förlossningen, känner mig snart som vanligt igen, det är så skönt att kunna röra sig och använda kroppen som vanligt igen.

Hoppas det sätter fart för er som går och väntar på att få träffa era små guldklimpar i magarna. Snart är den stora dagen här för er.
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-25 06:58:42 följande:

Igår kom min kille ut! En 4 kgs klump :). Aktiva fasen tog bara 4 tim så gick snabbt.. Men fan va ont det gör! ?

Grattis! Ja så sa jag också efter och under min förlossning, fan vad ont det gör! Men efteråt är det värt all smärta.
  • Titt ut
    zorina skrev 2015-05-27 08:43:24 följande:

Ja de är konstigt att man glömmer nästan direkt hur ont de faktiskt gjorde.. Kroppen är bra märklig på det sättet.. Går de bra för er me den lille?

Ja verkligen.

Det går jättebra med vår lille kille. Han äter och sover hela dagarna och på nätterna så sover han 6 timmar i sträck utan att vakna för att äta. Jag hoppas det håller i sig för mina andra två barn ville äta varannt timme nattetid de första 6 månaderna.
  • Titt ut

Ja det där med besök har vi också märk påverkar vår son. Han blev orolig och ville inte sova som han brukar den dagen. Så det blir för mycket för de små i vissa situationer.

FruToria skrev 2015-05-28 18:09:00 följande:

Vår lille kille kom 26/5 och vi har precis gått hem från BB..,det gick undan. Öppnade mig från 5 cm till 10 på 30 min...var öppen 2 cm 2 h innan. Skulle kunna få betala för att se barnmorskornas min igen när jag skriker " HAN ÄR PÅVÄG UT NU !!!!!" Varpå de fnissar och mumlar något om att " ja de kan kännas så, det tar tiiiiiid ". Sedan kollar hon och skriker till de andra att hon ser huvudet. Haha!

Det var så intensivt att jag inte visste var jag skulle ta vägen ...

Men ut kom vår lille pojk och det var värt allt :)

Stort grattis! Oj vilken förlossning du hade.
    zorina skrev 2015-05-29 19:01:19 följande:

Usch vill inte höra sånt! Min kille vaknar varannan timme på natten men på dagarna sover han gott :). Ja fick magsjuka direkt ja kom hem så e lite klen nu.. Så typiskt!

Jag vet hur det är med att vakna varannan timme nattetid, men det behöver inte fortsätta så. Passa på att sov dagtid när han sover. Usch inge kul med magsjuka, har sonen klarat sig? Krya på dig!
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.