• majja83

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

zorina skrev 2015-05-11 17:25:35 följande:

Men va du öppen ngt redan? Ja ska dit den 18 e oxå och då är det v 40+0 . dom e oftast emot igångsättningar för de slutar oftast inte bra! Så ja e livrädd at dom ska göra de på mig.. Lika bra att få ett snitt på en gång i så fall nästan.. Men de vill dom ku absolut inte göra... Bara att hoppas de drar igång själv nu för oss alla!

Nä är ute öppen alls tappen är ca 3 cm å dom får bara in 1 finger... blir så frustrerad över att värkarna inte vill göra nytta, känns som kroppen jobbar emot mig å inte med mig...

Vilken tid ska du dit? Jag ska vara där 10:00
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-11 19:25:47 följande:

Ja ska va där 10. 30.. :). Nä då vill dom helst inte starta igång en. Är mkt bättre om kroppen är lite redo.. Ja va inte det förrs gången som sagt och det äe inget ja vill va med om igen och tydligen ganska farligt att försöka ens sa min läkare idag..

De är de dom jag tycker är så konstigt för med dottern när jag hade de så här å bad om igångsättning så gick dom med på de på en gång å skulle sätta ballong Mem hade sån tur att jag hade öppnat mig 4 cm då så dom tog hål på hinnorna istället så förstår inte va som är skillnaden nu...
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-11 21:58:25 följande:

Nä de låter ju konstigt.. E väl olika läkare som tycker olika saker kanske.. Du får väl bli förbannad och skälla lite det brukar hjälpa..

Om dom tar hål på hinnorna behöver man använda dropp och sånt sen ändå eller?

Läkaren fick höra lite i går kan har ju säga...

Nä jag behövde inte dropp, när dom tog hål på mig så sätt värkarna igång på en gång å 3,5 timme senare var dottern ute. Gick jätte smidigt öppna mig fort efter de. Så läkarna säger till mig att denna fl kommer garanterat gå lika fort om inte fortare.... de skrämmer mig lite då jag inte kommer åka in nu så fort jag känner av värkarna pga att jag kommer väl att tro att de inte händer något så... så ska försöka va hemma nu tills vattnet går om jag klarar av smärtan men då kan ju de bli så bebisen födds i bilen.
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-12 07:11:42 följande:

Å fy va orättvist! Sån förlossning vill ja med ha! Ja e lite sur på alla som föder på några timmar bara :)..

Ja då verkar du inte va svår startad durekt ju..

Nä fy har du så mkt is i magen att vänta så länge! Ja kommer åka in på första värken ha ha... Min sambos syster tänkte som dig förra veckan hon kom till fl och 4 min senare va ungen ute :)... Hade räckt att parkeringen e full ju för att föda i bilen.. Usch hemska tanke :)

Nä kanske inte men är så rädd att bli besviken igen om man åker upp å de inte är något så känner bara att nä nu få de gå som de går men sen är de ju en helt annat när de väl sätter igång... tror min sambo kommer tvinga mig in tidigare, då han är livrädd att de ska bli akut...

Men pga att jah haft så många onda värkar å de inte händer ett skit så hur ska jah veta när de verkligen är på g på riktigt? De går jag å funderar på hela tiden nu..
  • majja83
    Titt ut skrev 2015-05-12 12:23:44 följande:

Precis vad jag också går och funderar på, när vet man att det verkligen är på gång. Jag blev ju lurad även denna gång. Igårkväll avtog värkarna som hade kommit var 10 min under 6 timmar. Men nej...varför fortsätta så. Suck...blir så less! Det är tredje gången det blir så här nu. Nästa gång kommer jag bara rycka på axlarna och då är det säkert på riktigt bara för det.

Ja exakt när vet man igentligen... vill ju inte komma in fursten heller vill verkligen ha smärtlindring ... jag vill verkligen ha eda men de är ju inte säkert dom hinner sätta den... så hoppas man klarar sig med lustgas annars...

Har du nära till fl? kommer inte i gå om du har skrivit tidigare om de ????

Själv har jag ca 8 mil.
  • majja83
    Titt ut skrev 2015-05-12 22:30:07 följande:

majja83: Hur har det känt nu sen sist du hade förvärkar eller har du det varje dag? 

Jag fick molande värk i magen och rygg nu igen runt 20:00. Sist jag kände något var igår kväll. Känner av det liiiite nu med och så bökar bebis runt jättemycket nere vid huvudet och sparkar riktigt hårda sparkar så hela magen och jag hoppar till. Hoppas den vill ut! Fast att sparka sig ut går ju tyvärr inte riktigt.  

Men vågar man börja hoppas igen tro?.....denna väntan!

Jag har värkar dom kommer å går men konstant mensvärk. Ryggvärk är de lugnare med.

Igår så bada jag bubbelpool hos mina föräldrar å sover där i natt bara för att få sova har till och med tagit en sov dos somna vid 22 men vakna nyss 02:45 av en värk å nu svårt att somna om... men hoppas på att göra de... har mol värk som börjar gå till små värkar så få se om de bara är falsk alarm eller om de händer något.. jag ställer in mig på falsk alarm.
  • majja83
    zorina skrev 2015-05-13 11:52:50 följande:

Va det falskt alarm eller?

Ja de är de nog har mensvärk å även ryggvärk nu men inge mer.. ska snart till min bm så ska höra om hon kan kolla hur de ser ut om de har hänt något eller inte...

Prata nyss med spec.mvc Ang om måndag å de är bara en undersökning men om tappen är mogen så kanske jag kunde bli igångsat berodde på om dom hade plats på fl.

Hur går de för dig ?
  • majja83
    Titt ut skrev 2015-05-13 12:27:25 följande:

Ja stackarna som måste köra gravida till förlossningen  

Det hände ingenting...vaknade 05:00 imorse och fick två starka värkar med 15 min emellan sen ingenting. Har gått en promenad nu på förmiddagen och hoppas att det kanske hjälper något. Nu har jag gått över tiden vad gäller mina två tidigare barns födslar Har hört några säga att tredje barnet brukar man gå över med. Men jag har fått för mig att det beror på att bebis inte har sjunkit ner än och att det tar längre tid för de barn som inte gör det.Synd att det inte hjälpte med bubbelpool och avkoppling hos föräldrarna. Det bästa är att ställa in sig på falskt alarm och "bara" ta 1 timme i taget utan att tänka på det för mycket. Jag och min man har planerat in ensamtid på stan imorgon, äta lunch och gå på något fik. Vi har aldrig ensamtid så det blir skönt....om inte bebis vill ut då

Ja man får ju göra de ställa in sig på att fals alarm å ta en timme I taget. .. i morgon blir de folkrace hela dagen så då går ju den dagen fort å dessutom så ska brorsan åka så bruka bli nervös när de är någon man känner som sak åka så kanske de kan sätta lite fart oxå... Sen har ja bokat in att brorsans döttrar ska komma å sova över hos oss på fredag till lördag så då går dom dagarna oxå försöker hitta på saker varje dag för att annars blir dom så långa... idag blir de bara soffan å lungt för är så trött.. Sen regnar de ju inte så skoj å va ute då...
  • majja83

Har sovit hela natten med hjälp av sovdos upp 2 gånger på toa bara men vakna på morgonen av en kostig känsla i kroppen de pirrar/darrar i kroppen känns som jag fryser men de gör jag inte. Sen när jag bara reser mig upp för att gå på toa typ så blir jag verkligen skakis... lite lätt illamående har jag oxå.. även denna jävla mensvärk men den är mer intensivare nu än innan tycker jag. Vill ha detta överstökad nu...

• majja83
    Titt ut skrev 2015-05-16 07:25:35 följande:

Hur går det för er?

Inatt fick jag förvärkar igen 02:30 började det och har dem fortfarande kvar nu 07:30, oregelbundna och molar bara, känns väldigt mesiga. Blir så sur att det inte kan dra igång någongång!

Hoppas dom börjar ta i nu! Hoppas verkligen att de kan få sätta fart på dina oxå!

Jag har oxå haft hela natten började i går kväll under leats dance i ryggen men så fort jag la mig börja de går runt till magen sen ryggen igen så har de hållt på hela natten så har varit en sömnlös natt slumrat till men vakna av dessa värkar... sitter i än å kommer allt tätare å börjar bli mer intensiva så hoppas de håller i sig å att de blir bebis i helgen idag är de exakt en vecka sen slemproppen gick så hoppas verkligen att detta är på riktigt nu!
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.