• zorina

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

Titt ut skrev 2015-05-11 15:33:18 följande:

Nej vad trist! När var det du hade bf? Det är verkligen tufft att gå hemma med dessa förvärkar, både fysiskt och psykiskt. Styrkekram till dig! ?

Men va du öppen ngt redan? Ja ska dit den 18 e oxå och då är det v 40+0 . dom e oftast emot igångsättningar för de slutar oftast inte bra! Så ja e livrädd at dom ska göra de på mig.. Lika bra att få ett snitt på en gång i så fall nästan.. Men de vill dom ku absolut inte göra... Bara att hoppas de drar igång själv nu för oss alla!
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-11 18:52:35 följande:

Nä är ute öppen alls tappen är ca 3 cm å dom får bara in 1 finger... blir så frustrerad över att värkarna inte vill göra nytta, känns som kroppen jobbar emot mig å inte med mig...

Vilken tid ska du dit? Jag ska vara där 10:00

Ja ska va där 10. 30.. :). Nä då vill dom helst inte starta igång en. Är mkt bättre om kroppen är lite redo.. Ja va inte det förrs gången som sagt och det äe inget ja vill va med om igen och tydligen ganska farligt att försöka ens sa min läkare idag..
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-11 19:49:48 följande:

De är de dom jag tycker är så konstigt för med dottern när jag hade de så här å bad om igångsättning så gick dom med på de på en gång å skulle sätta ballong Mem hade sån tur att jag hade öppnat mig 4 cm då så dom tog hål på hinnorna istället så förstår inte va som är skillnaden nu...

Nä de låter ju konstigt.. E väl olika läkare som tycker olika saker kanske.. Du får väl bli förbannad och skälla lite det brukar hjälpa..

Om dom tar hål på hinnorna behöver man använda dropp och sånt sen ändå eller?
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-12 03:20:46 följande:

Läkaren fick höra lite i går kan har ju säga...

Nä jag behövde inte dropp, när dom tog hål på mig så sätt värkarna igång på en gång å 3,5 timme senare var dottern ute. Gick jätte smidigt öppna mig fort efter de. Så läkarna säger till mig att denna fl kommer garanterat gå lika fort om inte fortare.... de skrämmer mig lite då jag inte kommer åka in nu så fort jag känner av värkarna pga att jag kommer väl att tro att de inte händer något så... så ska försöka va hemma nu tills vattnet går om jag klarar av smärtan men då kan ju de bli så bebisen födds i bilen.

Å fy va orättvist! Sån förlossning vill ja med ha! Ja e lite sur på alla som föder på några timmar bara :)..

Ja då verkar du inte va svår startad durekt ju..

Nä fy har du så mkt is i magen att vänta så länge! Ja kommer åka in på första värken ha ha... Min sambos syster tänkte som dig förra veckan hon kom till fl och 4 min senare va ungen ute :)... Hade räckt att parkeringen e full ju för att föda i bilen.. Usch hemska tanke :)
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-12 07:50:04 följande:

Nä kanske inte men är så rädd att bli besviken igen om man åker upp å de inte är något så känner bara att nä nu få de gå som de går men sen är de ju en helt annat när de väl sätter igång... tror min sambo kommer tvinga mig in tidigare, då han är livrädd att de ska bli akut...

Men pga att jah haft så många onda värkar å de inte händer ett skit så hur ska jah veta när de verkligen är på g på riktigt? De går jag å funderar på hela tiden nu..

Ja det enda man hör folk säga är ju att man märker när det är på riktigt.. Men ja har ingen aning hur det ska va ! E bara hoppas det går smidigt och bra :)

Ja stackars killarna har de nog inte så lätt dom heller :)
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-12 19:49:27 följande:

Ja verkligen jättesvårt att avgöra. Sen vet man ju att de på förlossningen alltid säger stanna hemma så länge det går. Jag har också lång till förlossningen, det tar ca 50 min, plus att vi måste ta taxi också. Sen hinna få hit barnvakt. Mina värkar har inte varit så pass att jag har känt att det varit dags att ringa in till förlossningen än men jag vågar knappt göra det för att sedan åka dit och bli hemskickad igen för att det avtar igen som det har gjort. Har ingen lust att betala taxi fram och tillbaks för 800 kr enkelväg heller. Dit och hem får man ju iallafall återbetalt men inte där emellan ju. Jag hoppas att det verkligen känns när det är dags på riktigt. Så man slipper tveka.

Kan inte låta bli att fundera på hur det är att va taxi chafför när dom ska köra på folk till förlossningen.. Måste va jätte stressande om man har ngn som har svin ont i taxin... Ja skulle nog ha panik ha ha...

Hur går det för dej nu då? Hemma ännu eller va det dags?
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-13 03:04:39 följande:

Jag har värkar dom kommer å går men konstant mensvärk. Ryggvärk är de lugnare med.

Igår så bada jag bubbelpool hos mina föräldrar å sover där i natt bara för att få sova har till och med tagit en sov dos somna vid 22 men vakna nyss 02:45 av en värk å nu svårt att somna om... men hoppas på att göra de... har mol värk som börjar gå till små värkar så få se om de bara är falsk alarm eller om de händer något.. jag ställer in mig på falsk alarm.

Va det falskt alarm eller?
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-13 12:00:32 följande:

Ja de är de nog har mensvärk å även ryggvärk nu men inge mer.. ska snart till min bm så ska höra om hon kan kolla hur de ser ut om de har hänt något eller inte...

Prata nyss med spec.mvc Ang om måndag å de är bara en undersökning men om tappen är mogen så kanske jag kunde bli igångsat berodde på om dom hade plats på fl.

Hur går de för dig ?

A okej .. Segt... Ja har inga känningar alls. Så räknar inte med att han kommer ut innan undersökningen på måndag. Ska göra samma undersökning som dig så får vi se om dom vill starta igång allt el inte...
  • zorina
    Titt ut skrev 2015-05-13 12:27:25 följande:

Ja stackarna som måste köra gravida till förlossningen  

Det hände ingenting...vaknade 05:00 imorse och fick två starka värkar med 15 min emellan sen ingenting. Har gått en promenad nu på förmiddagen och hoppas att det kanske hjälper något. Nu har jag gått över tiden vad gäller mina två tidigare barns födslar Har hört några säga att tredje barnet brukar man gå över med. Men jag har fått för mig att det beror på att bebis inte har sjunkit ner än och att det tar längre tid för de barn som inte gör det.Synd att det inte hjälpte med bubbelpool och avkoppling hos föräldrarna. Det bästa är att ställa in sig på falskt alarm och "bara" ta 1 timme i taget utan att tänka på det för mycket. Jag och min man har planerat in ensamtid på stan imorgon, äta lunch och gå på något fik. Vi har aldrig ensamtid så det blir skönt....om inte bebis vill ut då

Av mina vänner som fårt tre barn så har faktiskt trean varit den som varit kvar längst i magen..

Ja vad mysigt med lite ensamtid.. Det behövs verkligen! Och så går tiden fortare om man har ngt att fokusera på också..
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-16 07:37:49 följande:

Hoppas dom börjar ta i nu! Hoppas verkligen att de kan få sätta fart på dina oxå!

Jag har oxå haft hela natten började i går kväll under leats dance i ryggen men så fort jag la mig börja de går runt till magen sen ryggen igen så har de hållt på hela natten så har varit en sömnlös natt slumrat till men vakna av dessa värkar... sitter i än å kommer allt tätare å börjar bli mer intensiva så hoppas de håller i sig å att de blir bebis i helgen idag är de exakt en vecka sen slemproppen gick så hoppas verkligen att detta är på riktigt nu!

Jag känner ingenting :(.. Magen känns hårdare och större och mer ivägen bara... Men är väl ngt ja inbillar mig :) slemproppar å grejer har ja aldrig märkt av så ja tippar på att läkarna får fixa allt på måndag!. Hoppas ni har mer tur nu och får åka in i helgen !
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.