• zorina

Följas åt de sista veckorna till förlossningen.

majja83 skrev 2015-05-19 09:09:37 följande:

Vi provade även på färdknäppan i går än så länge har de inte hjälp eller jag har mycket mer ont i ryggen/låren å mens magen Idag framför allt låren å ryggen hör ondast....

Hur går de gör er brudar! Idag ska jag försöka mig på å städa här hemma. Så hoppas de kan komma igång nu.

Nä det där med färdknäppen funkar inte för mig heller... Känner endast att de gör lite ont över blygdbenet när jag rör mig nu och inatt lät de som benet knäppte till så fort ja vände mig om.. Annars e allt som vanligt.. Men va 48 tim om hinnsvepning funkat så ja her inte upp ännu :)
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-19 15:11:54 följande:

Vi har inte heller haft sex så mycket men nu var de mer bära eller brista typ vill få igång min fl å tänkte se om de kunde hjälpa till lite...

Ska bli så skönt å ha sex utan denna mage som är i vägen hela tiden...

Ha ha ha nä vem njuter av sex nu! Ja har enbart gjort det för att de ska skynda på fl.. E ju mest bara besvärligt och obekvämt just nu.. Min stackars kille vägrar numera så nu får ja snällt vänta.. Han tycker det börjar bli läskigt he he
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-20 04:01:56 följande:

Usch att vakna i panik är fan inge roligt

Ligger i sängen å verkligen hoppas att de har blivit mer moget där nere nu, så dom I Falun jan hjälpa mig.. Känner att jag har nu väntat å åkt hem med besvikelser heja tiden så nu måste don hjälpa mig.. men hur ska jag få dom att lyssna på mig..

Orkar inte få mer negativa svar att nä tyvärr så är inte de riktigt mogen än mm ...

Lycka till allt va det går! Mig kommer dom starta upp nästa v även om ja inte är mogen så varför kan dom inte göra det med dig om du vill det? Visst det är riskabelt men det går oftast bättre om man fött tidigare.. Tycker de är så olika var man bor ju.. Ja ska bara ringa min bm om ja vill bli igångsatt tidigare och ja har inga problem så direkt nu så det är därför jag avvaktar..

Lägg dej på golvet och grina lite det kanske hjälper att bli lite hysterisk :)
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-20 09:04:07 följande:

Va olika de är... jag är så insatt va som kan hända mm å jag vill verkligen få hjälp nu orkar inte gå så här nå mer... ska ju även orka med efter fl oxå. Så de är ju inte bara innan de är så mycket mer.

Ja det värsta e väl om det slutar med snitt och man blir liggandes länge efteråt.. Ja ska iaf pröva en ny hinnsvepning på fredag och funkar de inte så är det bara att gilla läget.. Hoppas du får hjälp nu!!!
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-20 13:38:57 följande:

Jag är öppen 4 cm nu å en ny hinnsvepning är gjort skulle få hjälp i dag men då är de fult på fl I Falun. Så fick ny tid i morn 9:30 om inget har hänt innan.. rygg värken har ökat å är mer intensivare. Så får se hur de slutar idag

Gud va skönt för dej! Då e det nära nu! Kul att höra att hinnsvepningen gjorde nytta trots allt ! Och då blir de förhoppningsvis en bebis imorgon :)
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-21 09:32:46 följande:

Nu sitter jag på spec.mvc igen men denna gång så kommer jag få hjälp! Va hit i går oxå då var jag öppen 4 cm men de var fullt på förlossningen så skulle komma tillbaka idag å nu är vi här med en spänning å nervositet i kroppen...

Snart är vår gosse hos oss förhoppningsvis

Lycka till!!!
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-21 12:33:40 följande:

Tack!

Efter mycket om men så fick vi va kvar dom tänkte skicka hem mig, men nu gav jag mig inte. Så nu har jag fått en ballong som ska vidga tappen mer. Ska dra i den varje halvtimme tills den ramlar ut. När sen gör de så kan dom ta hål på hinnorna.

Men gu va fort de gick tills värkarna ökade i styrka herre gud säger jag...

A det va så dom gjorde med mig förra gången.. A men va glad om värkarna börjar av sig själv så kanske du slipper droppet!
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-21 12:54:27 följande:

Är glad att de är igång värkarna är verklige i gång så nu får vi se hur länge de dröjer innan den ramlar ut

Gött.. För mig tog de 4 tim och sen tog dom hål på hinnorna.. Ja fick dock inte en enda värk eller hade under tiden alls.. Så det bådar gott !!
  • zorina
    FruToria skrev 2015-05-21 22:59:53 följande:

Imorgonbitti blir det förhoppningsvis sista besök hos bm på BFdagen. Hoppas hon kan tänka sig en liten undersökning och kanske till och med en liten hinnsvepning om jag vågar be om en ????

Ja gjorde en på min bf dag.. Det är 6 dagar sen nu.. Hände inget :(. Ska dit nu och då får hon minsann göra en igen.. E trött på detta nu :)
  • zorina
    majja83 skrev 2015-05-21 21:04:40 följande:

Är bara på bf+2 så ska inte klaga på de men har haft en riktigt tuff graviditet.

Blivit ngn bebis?
Svar på tråden Följas åt de sista veckorna till förlossningen.