• Communitygrodan

IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel

Hej FruP 88. Har du också äggplock imorgon? Vi har det också men jag känner mig inte så hoppfull. Gjorde UL på cykeldag 9, 5 stimuleringsdagen. Två blåsor hade redan hunnit bli 15 och 20 mm. Fick besked att vi skulle göra äggplock 2 dagar senare (imorgon). Känns ganska tröstlöst att bara ha 2 blåsor... Hur ser det ut för er? Ville klinik gick ni på?

• Communitygrodan

Vi har kört korta med Menopur 375 ie, 5 dagar, 1 orgalutran och igår då en ovitrelle. Går på Nordic i Göteborg och ska vara där kl 8. Jag är sååååå nervös och rädd för imorgon. Processen blev för kort för att jag mentalt skulle hänga med!

Jag ska hålla alla tummar och tår för er imorgon!

• Communitygrodan

Ja det är våran första behandling. Har en dotter som blir 5 i höst. Hon blev till på första försöket den naturliga vägen. Det är mina äggstockar som blivit gamla och slöa. Är 37 år men de är dåliga för min ålder som läkaren sa. Och stimuleringen gav ett "besviket dåligt resultat". Har tänkt att vi får ett syskon med IVF men nu börjar jag känna kraftig panik för att inte lyckas med det heller. Hoppas det bara är hormonerna som spökar i känslorna.

• Communitygrodan

Skönt att ha den stöttningen. Jag har fina vänner som stöttar och min sambo är guld värd. ???? Jag har samlat mig lite under kvällen. Men försöker ställa in mig på att det inte kommer komma ut några ägg så jag inte blir besviken imorgon. Börjar du bli nervös?

• Communitygrodan

Lycka till nu!!! Är färdig med

Äggplocket, 2 äggblåsor med två ägg i. Gick mycket lättare än vad jag trott att det skulle göra. Nu hoppas vi bara att något av dem blir befruktade. Jobbigt att vänta!!!

• Communitygrodan

Ja vi hoppas få/hinna göra ett försök till innan sommar stängningen. Ingen billig historia att inte kunna få barn på egen hand.. Men känns inte som att alt att inte försöka finns. Känns dock väldigt tungt idag..

Gör ni landstings försök? Har du hört någon ännu?

• Communitygrodan

Håller tummarna för dig imorgon!!! Hur var det gör ni på hemma plan eller behöver ni resa? Hur känns det?

Nej det är som du säger alt att ge upp finns ju inte. Nu vill jag bara köra på en gång till och hoppas på bättre utfall!

Svar på tråden IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel