• FruP88

IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel

Hej
    Jag och min man har sen oktober 2012 försökt att bilda familj.
    Vi fick efter många undersökningar och provtagningar i oktober 2014 veta
    att vi inte kan få barn på naturlig väg. Detta var helt klart tufft att få, men istället för att splittras så har de stärkt oss. Vi har haft bra stöd av våra familjer och utan dom hade denna resan varit mycket jobbigare.

Nu är vi inne på våran 2:a ivf- behandling och har imorgon inbokat äggplock så hoppas att det denna gången går hela vägen. För man vill inget hellre än efter mer än 2 års försök få de där plusset. Samt få uppleva den där glädjen som alla andra pratar om då man blir förälder:)

Hoppas nu att ni vill dela med er av era historia och att vi kan följas åt i resan mot våra mirakel;)

• Svar på tråden IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel
  • FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-05-01 12:00:33 följande:

Inget av mina två ägg blev befruktade. smile4.gif

Jag är så hemskt ledsen:( vi har ännu inte hört hur det blev med våra ägg. Så man går på helspänn :-/
  • FruP88

Tack communitygrodan:) har ni  planer på att försöka igen?

• Communitygrodan

Ja vi hoppas få/hinna göra ett försök till innan sommar stängningen. Ingen billig historia att inte kunna få barn på egen hand.. Men känns inte som att alt att inte försöka finns. Känns dock väldigt tungt idag..

Gör ni landstings försök? Har du hört någon ännu?

• FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-05-01 16:21:09 följande:

Ja vi hoppas få/hinna göra ett försök till innan sommar stängningen. Ingen billig historia att inte kunna få barn på egen hand.. Men känns inte som att alt att inte försöka finns. Känns dock väldigt tungt idag..

Gör ni landstings försök? Har du hört någon ännu?

Jag förstår att de känns tungt, vet själv hur jag kände då jag fick reda på att vårat första försök hade misslyckats. Men alternativet att ge upp då längtan är så stor finns inte. Hade om jag kunnat velat ge dig en kram och prata om allt över en fika;)

Vi är inne på dom försöken som regionen betalar då ingen av oss har fått barn innan. Sen efter att man fått 3 försök så får vi oxå betala för ivfn. Har ännu inte hört något så hoppas de är goda nyheter. För vi har återinföring inbokad till söndag. Så kommer bara få samtal om de blev tidigare eller senare än planerat ;)
  • Communitygrodan

Håller tummarna för dig imorgon!!! Hur var det gör ni på hemma plan eller behöver ni resa? Hur känns det?

Nej det är som du säger alt att ge upp finns ju inte. Nu vill jag bara köra på en gång till och hoppas på bättre utfall!

• FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-05-02 16:18:55 följande:

Håller tummarna för dig imorgon!!! Hur var det gör ni på hemma plan eller behöver ni resa? Hur känns det?

Nej det är som du säger alt att ge upp finns ju inte. Nu vill jag bara köra på en gång till och hoppas på bättre utfall!

Vi bor en bit utanför Lund och gör våra behandlingar i Malmö så är inte så långt hemifrån. Tar 30 min med bil, men lite längre om man skulle åka med kommunaltrafiken.

Ja inför morgondagen känns de nervöst då vi inte vet hur många som blivit befruktade av våra 6 ägg. Sen vet man ju att efteråt är de 17 dagar innan man vet resultatet av behandlingen. De är de värsta i hela processen att inte veta och försöka leva som vanligt fram tills man vet:-/ 

Vi håller tummarna att ni nästa gång får bättre resultat:)
  • FruP88
    Communitygrodan skrev 2015-05-02 17:25:07 följande:

Hoppas på att alla är befruktade! Hur dags sak ni dit imorgon?

Tack;) vi ska dit vid halv ett imorgon. Så skriver imorgon hur de har gått.
  • FruP88

Har goda nyheter ifrån mitt besök på RMC fick veta att av mina 6 ägg så hade två blivit befruktade. De i labbet sa att dom dessutom var jätte fina:) Så de återinförde 1 av dom och nu har vi 17 dagars väntan framför oss.

• FruP88

Tack:) så nu får vi se om 17 dagar om de lyckats denna gången

Svar på tråden IVF- letar efter andra som går igenon samma sak och som vill dela resan fram tills man har sitt lilla mirakel