Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

ÄL-lista:

10/5 linnsanbelle

13-14/5 mikamon

14/5 soofa

15/5 Carabellis kusp

18/5 Brinkly

BIM-lista:

26/5 linnsanbelle, första barnet

27/5 Fiijah, tredje barnet

29/5 soofa, första barnet

Carabellis kusp, andra barnet

1/6 Brinkly

• Carabellis kusp

Hej igen! Ingen graviditet här heller! Peppar mig själv med att det är mer praktiskt att få barn i februari än januari.

Hur mår ni andra? Känns det tufft att försöka igen?

Jag läste att någon skulle satsa på ett annat sexmönster, vad mer ska man satsa på för att bli gravid?

• Carabellis kusp
    Aniroma skrev 2015-05-01 10:52:18 följande:

Hej. Hoppar in här också! Vi hoppade över april och satsar nu på äl i maj som första försöket på vårt första barn! Det är så spännande! Har en oregelbunden cykel, förra cykeln var på 38 dagar. Första mensdag idag så nu börjar försöksmånaden! :) började på rosenrot och efamol idag för att korta cykeln lite. Hade äl på dag 22 förra månaden och vill korta det lite o få den med regelbunden. Enligt ptracker bim 8/6 men hoppas som sagt kunna korta det lite!!

Kul att se dig igen! Dag 1 här med. När räknar du med att ha ägglossning?
  • Carabellis kusp
    Aniroma skrev 2015-05-01 15:58:47 följande:
    Detsamma!! :) enligt min app så ska äl vara den 23/5, men jag hoppas på några dagar tidigare eftersom jag nu börjar på efamol/rr för att korta cykeln. Men där omkring iaf :) själv då? :)
    Ska du testa med stickor eller så för att inte missa den? Jag har på dag 14 i min 28-dagarscykel, så det är rätt smidigt. Dock infaller detta på fredagen efter kristi himmelfärd så vi kommer befinna oss i en liten stuga med mina föräldrar, så det kan bli lite trixigt.
  • Carabellis kusp
    EkoS skrev 2015-05-05 07:31:40 följande:
    Vi är 26 och 27. Hur gamla är ni? Har ni försökt länge? Jag känner att vi börjat komma in lite i någon sorts hopplöshet såhär efter 7 månader. Blir så avundsjuk på alla runt omkring som verkar lyckas på första försöket!
    Vi är 26 och 29 och ska göra vårt andra försök. Känner mig lite besviken att det inte fastnade på en gång; förstår att frustrationen börjar komma på sjunde försöket. Hur lever du? Har du gjort livsstilsförändringar för att öka chanserna? Jag har hittills bara börjat med folsyra och minskat lite på kaffet.
  • Carabellis kusp
    Novalilja skrev 2015-05-10 09:10:43 följande:

Får jag hoppa in här? Tog ut spiralen i mitten av april och har precis avslutat min första mens därefter, har beräknad äl 17/5 så jag har förhoppningar på denna månad :)

Jag är 35 och sambon 31, har två barn sen tidigare födda 05 och 07

Hej och välkommen!

Hade du koppar- eller hormonspiral?

Vad roligt med ett sladdbarn! Jag ska försöka bli gravid nr 2, har en dotter född -12.
  • Carabellis kusp
    Novalilja skrev 2015-05-10 09:55:57 följande:

Jag hade hormonspiral, ja det ska bli roligt med en liten igen. Även barnen längtar efter ett syskon :)

Det förstår jag! Så stora barn förstår ju allt förstås . Min flicka älskar bebisar, men jag tvivlar på att hon vill ha en permanent så att säga!
  • Carabellis kusp

God morgon! Hur går det för er som har ägglossning nu i dagarna? Jag ska ha på fredag, men har totalt tappat känslan för sex, vad gör man då? Kör in alla fall eller väntar?

• Carabellis kusp

Jag borde ha nån slags ägglossning nu, men känner inte av nåt. Kanske borde testa stickor nästa månad för det här är skumt! Hur går det för er andra?

• Carabellis kusp
    soofa skrev 2015-05-15 11:56:00 följande:
    Hur brukar du känna av din ägglossning? Enligt min app har jag ägglossning i morgon och det verkar stämma ungefär. Jag har haft annorlunda flytningar i några dagar och äl-testerna var positiva i dag. Tycker själv äl-tester är bra, som bekräftelse på att den är på gång.
    Jag brukar känna svullnad över magen, hur det nyper i ena äggstocken och flytningar som äggvita förstås. Dessutom alltid ordentligt sexlust och det är helt borta...!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni