• sowe81

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Jag hoppar in här om det är ok. Fick mensen igår, så nästa bim blir ca 6/6.

Har en dotter som är 2.5 drygt. Försökt få syskon sen juli-13, haft 2ma 1mf o en kemisk graviditet. Det här blir 6e försöket sen senaste ma. Börjar tröttna på detta men vill så gärna ha en bebis, så nånstans hittar man kraften att fortsätta. Skönt med såna här trådar där man kan få lire stöttning och pepp.

• sowe81
    Aniroma skrev 2015-05-09 09:31:34 följande:

Det där är jättesvårt. Förra månaden fick jag positivt ältest på måndagen och det var även då jag hade som ondast. Sen gick tempen ner på tisdagen och upp onsdagen så fertility friend satte ut onsdagen som äldag. Men förstår inte hur det kan göra ont innan ägget släpper...vad är det som värker då liksom?

Om jag har förstått det rätt så är det stegringen av lh-hormonet som man får ont av, det som ger utslag på äl-testet. När ägget släppt sjunker hormonet och då slutar det göra ont.

Jag märker tydligt att smärtan släpper dagen efter jag fått positivt äl-test.
  • sowe81
    Det vackraste skrev 2015-05-12 08:01:45 följande:

Det är en slump så det kan vara väldigt olika hur lång tid det tar. Men ibland har sköldkörteln börjat fungera sämre efter graviditet, så det kan vara ide att kolla sitt tsh. Det bör vara under 2,5. Lycka till!
    Så var det för mig. Jag äter levaxin nu efter utredning efter 3missfall.
  • sowe81
    soofa skrev 2015-05-13 09:53:06 följande:
    Haha åh, vad jag önskade att min sambo var likadan. Underlättar ju betydligt! Flört
    Håller med. Min sambo säger ju aldrig nej om det är äl-tider. Men det är jobbigt att behöva ta till det kortet, för är han inte sugen är det svårt att bara "få till det" utan att faktiskt säga att det är dags att ligga lite....

Men efter snart två år av försök (har varit gravid 3ggr med ma/mf under den tiden) gör det inte så romantiskt längre.....
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni