Inlägg från: TouchOfRed |Visa alla inlägg
  • TouchOfRed

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej tjejer! Hoppar in här. ÄL ca 15/5 och BIM ca 28/5. Hade missfall för ca 3,5 månad sedan (8:e veckan) och nu verkar min ÄL vara tillbaka som den ska och cykeln verkar normaliserad igen. Missade samlag på själva ÄL dagen då vi hade gäster som sov över i rummet intill, men hade mys de 2 dagarna innan och 1 dag efter så jag hoppas det tagit sig och att lilla fröet vill stanna kvar den här gången Hjärta

• TouchOfRed
    soofa skrev 2015-05-18 21:22:05 följande:

Välkommen! Hoppas liksom du att du plussar och att den lilla stannar kvar. <3

Tack :) håller tummarna för dig med!
  • TouchOfRed

Oj vad jag är spänd inför bim nu! Bim den 28. Har varit gravid en gång tidigare som tyvärr slutade i mf i v.8, men nu de senaste dagarna har jag känt exakt samma symptom som jag kände innan jag plussade förra gången! Och kan tilllägga att i de cykler jag haft efter mitt MF har jag inte känt dessa symptom innan mens så jag hoppas det betyder något... Tänk om jag får ett plus denna månaden?! Hoppas hoppas! :)

• TouchOfRed

BIM -2 idag. Kunde inte hålla mig så jag testade med ett cb digital, men det visade "ej gravid".Obestämd Jag önskar så mkt att mensen inte kommer och att jag plussar om 2 dagar, men det känns mer och mer nu som att mensen kommer att komma...hatar denna väntan och ovisshet!

• TouchOfRed
    soofa skrev 2015-05-26 21:21:15 följande:
    Jag tror inte CB:s digitala är det mest känsliga testet innan BIM (vad jag läst här på FL) så ge inte upp än! 
    MissMf skrev 2015-05-26 22:10:25 följande:
    Ne det är inte så känsligt. Jag fick synligt plus på cb + i två dagar innan jag tredje dagen fick gravid 1-2 på det digitala. Så hoppet är inte ute än :)
    Tack tjejer! Känner ju nu att hoppet inte är helt ute. Förra gången jag plussade var det först med ett vanligt clearblue på BIM-1 och med ett clearblue digital på BIM. Ska ner och köpa nya test så jag får testa imorgon igen! Glad

Man får inte ge upp, men det är så lätt att bli nedslagen. Vi kämpade i 14 månader och fick till slut vårt plus, men det slutade i mf i v.8. Det är snart 4 månader sedan och jag vill bara bli gravid igen nu, vill inte att det ska ta 14 månader igen... Men jag ska banne mig inte ge upp! Har man blivit gravid en gång så ska jag väl kunna bli det igen! Förr eller senare är det vår tur!

• TouchOfRed
    filippas skrev 2015-05-28 06:28:56 följande:

Bim - 4. Har haft nästintill hemskt ömmande bröst och känt mig lite uppblåst, kunde inte hålla mig från att ta test idag.

Har jag något att berätta för min sambo? Eller har jag grus i ögonen?

Åh, det är ju tydliga plus, stort grattis! :) hur ska du berätta för honom?
  • TouchOfRed

BIM idag, men ingen mens ännu iaf! Ska köra ner till apoteket och köpa test. Tror ni man kan testa sig på em på bim om man håller sig ett antal timmar över dagen? Kissade ju nu imorse men hade inget test kvar hemma...

• TouchOfRed
    linnsanbelle skrev 2015-05-28 08:03:53 följande:

på bimdagen kan du testa med eftermiddagsurin, ja :) Då "bör" hcg halten överstiga 50 och testerna är känsliga på 25.

Jag är superpåläst här eftersom jag fick neg på bimdagen och är idag på bim+1

Ok, tack! Då ska jag testa i em om inte den där förbannade mensen får för sig att dyka upp ;)
  • TouchOfRed

Ok då har jag testat med cb plus nu på em. Var negativt...igen! BIM idag o jag hade inte kissat på 4,5 timme. Nu känns allt väldigt deppigt och jag har väldigt svårt att känna hopp just nu. Känns som att det aldrig blir vår tur. "alla" runt omkring oss får barn, både första barnet och flera är inne på andra och tredje. Och så möts man av dessa

tanklösa kommentarer som: "har inte ni funderat på att skaffa barn?" "men är inte ni sugna på en liten då?" idioter.... Förlåt för deppig inlägg men jag är bara så psykiskt och fysiskt trött på detta nu, man lägger ner så mkt energi och så får man bara minus på stickan...

• TouchOfRed
    soofa skrev 2015-05-28 22:17:09 följande:

Usch, jag känner med dig. Bim - 3 här men spottings så jag inväntar bara mensen. Känner också att alla andra ska ha barn eller pratar barn nu. Tack och lov har jag inte fått några sådana kommentarer än, förstår inte att folk ens vågar - tror de att det är så jäkla lätt?! Hoppas bara kroppen bråkar lite med dig och att mensen kommer snart. Kram!

Tack för stödet! Det betyder mycket för mig att känna att jag inte är den enda dom kämpar. Det gäller att inte ge upp men det är tufft med så många motgångar. Känns skönt att jag har en sambo som stöttar mig o att vi faktiskt går igenom detta tillsammans.

Jag håller tummarna för dig med, vem vet kanske det är vår tur nästa månad? Kram!
  • TouchOfRed

Mensen kom i fredags för mig, på BIM +1, så jag hoppar ur tråden nu och satsar på ett plus nästa månad istället! Grattis till alla andra som plussat o lycka till till alla som inte gjort det, snart är det vår tur!

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni