• Redcat

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej jag hoppar in lite här jag känner mig lite splittrad. Jag vet inte riktigt hur jag ska gö. Min mens är ganska ojämn från månad till månad men enligt min app på mobilen (där jag skriver in min mens) så är min genomsnittliga cykel på 34 dagar. Min bmi va den 21/5. Så jag är idag 3dagar över tiden. Jag hade en blodblandad flytning den 11 och 12/5. Jag vet inte när jag har äl men enligt min app (fast den brukar inte stämma) så ska jag ha haft det den 7/5. Förra månaden va min cykel 37 dagar lång.. Jag vet inte om jag ska ta grav test i morgon bitti eller om det är bättre att jag väntar någon dag till?

• Redcat
    Elyssa81 skrev 2015-05-23 23:27:39 följande:

Jag skulle definitivt ha tagit ett test. Lycka till!!

Tack.
  • Redcat

Hej igen alla här inne. Skrev för några dagar sen att min mens va sen och om jag skulle ta ett gravtest. Jag tog ett test då Och de visade neg. Det har gått några dagar nu och mensen har fortfarande inte kommit.. Min mens skulle ha börjat den 21 (enligt min app.) :/ så idag är jag 6dagar över tiden :-/ enligt appen är min genomsnittliga cykel på 34dagar (har väldigt ojämn cykel.dom senaste månaderna har min cykel varit 37,31,33,32. Och den brukar ligga där omkring.) Jag är på dag 40 idag och jag vet inte om jag ska fortsätta vänta eller om de finns en chans att jag kan va gravid, jag har ju redan gjort ett test någon dag efter bmi som visade neg. Den längta månaden jag har haft den närmaste året har vart 59dagar och de va i augusti. Så va tror ni? kan de va så att min mens hoppar en månad eller finns de en chans att man plussar senare även fast man fått ett negativt test någon dag efter bmi?

PS Grattis alla som har plussat här inne är så glad för eran skull

• Redcat
    Jelu skrev 2015-05-27 14:29:41 följande:

Ta ett nytt test.

Finns dem som plussar först någon vecka efter bim.

Är det fortfarande negativt så invänta Mensen kommer den iaf inte ta ett nytt test igen.

Håller tummarna för +

Okej tack, jag får springa förbi apoteket när jag ska upp på stan sen jag vill inte hoppas för mkt men det är så svårt att inte göra det när mensen inte kommer vilket test är bäst att köpa? Jag testade apotek-hjärtats egna sist, ska jag ta de igen eller är de säkrare att ta ett clear blue?
  • Redcat
    vår sommar skrev 2015-05-27 14:35:33 följande:

Du kanske har haft en senare äl. Jag fick inte äl förens dag 19,20 så då tar det ju längre tid. Jag hade tagit ett test till ja.

Håller tummarna

Ja så kan de va. Vet inte riktigt när jag har äl så. Tack för svaret ska nog ta testet i morgon bitti. Så får man se då om det fortfarande är neg eller inte
  • Redcat
    Jelu skrev 2015-05-27 14:49:28 följande:

Jag är inte så hemma på alla olika sorters test.

Jag använder mest clearblue + speciellt om jag passerat bim.

Okej ja de kanske är bäst att ta ett sånt test. Jag får kolla när jag kommer dit tack för svaret
  • Redcat

Jag kunde inte hålla mig. Köpt clear blue digitala och ett apotek hjärtats egna. Jag höll mig i 3 och en halv timme och testade med hjärtats test och de visade neg. Men jag är en person som dricker mkt vatten om dagarna så även fast jag höll mig så va det nästan genomskinlig. Finns de någon chans att testet visa fel eller ska jag ta de som att det inte är något? Är ju bmi+6 idag och jag ska på släcktträff på lördag så jag vill va helt säker på om det är något eller inte så jag inte dricker om jag är gravid. Ska jag ta clear blue testet eller inte? :-/ och om jag ska ta de, ska jag ta de då i morgon eller ska jag försöka vänta och ta det på lördag morgon?

• Redcat
    MissMf skrev 2015-05-27 21:03:44 följande:

Jag skulle nog vänta till fredag/lördag morgon. Håller tummarna :)

Okej tack
    Jelu skrev 2015-05-27 22:47:53 följande:

Det digitala tar ofta längre tid för att visa än cb +

Okej men det borde vell visa rätt eftersom jag är idag bmi+7, och om jag väntar tills på lördag så kommer jag va bmi+9? Eller är de bättre om jag köper ett vanligt clear blue?
  • Redcat

Gjorde testet i morse och de visa neg. Så nu har jag fått svart på vitt att de är min mens som är konstig den här månaden aja nu är de bara att invänta mensen och försöka igen sen

Grattis alla som har plussat den här månaden är så glad för eran skull och hoppas allt går bra för er

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni