Inlägg från: lisafisa22 |Visa alla inlägg
  • lisafisa22

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Åh den här tråden passar mig perfekt.
    Håller på att försöka skaffa barn nr1 och jag har Bim den 29e maj och hade ÄL den 15e maj :)

Vilken gemenskap alla här verkar ha!
    Hopaps det går bra för er andra! :) 

• lisafisa22
    filippas skrev 2015-05-19 17:02:51 följande:

Gör som Lisafisa22 och hoppar in! Även första för mig!

Trodde jag aldrig skulle bli så galen av att hoppa på tåget mot bebis! Kan ju knappt tänka på annat Skrikandes

BIM 1 juni, äl 18

typ, tagit ut hormonspiral för inte så länge sedan så vet inte riktigt hur kroppen beter sig.. 

Håller tummar och tår för alla här i tråden!!! Skrattande

Åh visst är det nervöst så här första försöken på första barnet? :)
    Hoppas att det går bra för dig! :) 
  • lisafisa22

Halloj,
    Jag behöver lite hjälp här då jag är sjukt dålig på det där med temp.
    Jag hade ÄL den 15e maj och har sedan dess legat på 36,5 eller 36,6.
    Men i lördags stegrade det till 36,8 och sön+idag så har det varit 36,9.
    Vad kan det betyda?
    Jag är så sjukt nyfiken då jag har BIM på fredag att jag kanske ska ta ett test i morgon BIM-3 ?
    Eller kan det vara så att temphöjningen tyder på att jag har ÄL nu i stället för den 15e?

Så sjukt svårt det här... Obestämd

• lisafisa22
    MissMf skrev 2015-05-25 10:02:17 följande:
    Trifasiskkurva? Ta ett test i morgon :)
    Vad är trifasiskurva? Hittar inget på google? x)
  • lisafisa22

Kunde inte hålla mig så jag testade nu på morgonen med RFSUs tidiga test men fick ett neg. på Bim-3 .
    Så nu är jag helt inställd på mens på fredag för tidiga testet borde ju ha visat något litet nu i alla fall?
    Besviken som fasen för jag ville ha ett Februaribarn :(
    Men men får vänta ännu längre och jag som redan är trött på att vänta *suck*

• lisafisa22
    MissMf skrev 2015-05-26 08:43:35 följande:
    RFSU visar mycket svagare än clearblue. Så om man vill testa tidigt så gör det med ett cb plus :)
    Jo men jag gjorde ju det med RFSU:s test som ska gå att ta tidigare. Du menar att inte den heller är bra?
  • lisafisa22
    Fiijah89 skrev 2015-05-26 11:34:04 följande:
    Det behöver inte vara kört :) jag fick neg bim-4 med rfsu (både vanlig och tidig), struntade att testa på bim-3 för att jag tappat hoppet. Men på bim-2 fick jag ett svagt plus på rfsu! Nu på bim är rfsu testen fortfarande lika svaga men med clearblue är det ett tydligt starkt plus! Så jag hade kört på clearblue istället :) men kom ihåg att bim-3 fortfarande är tidigt!
    Åh du gör mig absolut lite hoppfull när du säger sådär! Jag ska vänta till BIM nu men då tar jag ett CB och hoppas att den fungerar bättre :)
    Men du tästade varje dag från BIM-4?
  • lisafisa22
    TouchOfRed skrev 2015-05-28 22:45:38 följande:
    Tack för stödet! Det betyder mycket för mig att känna att jag inte är den enda dom kämpar. Det gäller att inte ge upp men det är tufft med så många motgångar. Känns skönt att jag har en sambo som stöttar mig o att vi faktiskt går igenom detta tillsammans.

Jag håller tummarna för dig med, vem vet kanske det är vår tur nästa månad? Kram!
    Hur dryga kan folk vara och inte förstå att för en del är det inte så jäkla lätt. Alla funkar vi olika, vilket en del inte verkar förstå.
    Ja Sambosar är underbara när det kommer till stöd! :)

Hoppas det löser sig framöver!
    Styrkekramar <3
  • lisafisa22

Jahopp då var BIM här och mensen har inte dykt upp och tempen har inte dippat, jag hoppas att detta är ett gott tecken? Eller dippar tempen efter att man fått mens? :S

Jag brukar alltid få en fruktansvärd mensverk dagen innan, men den har jag inte kännt än så jag hoppas att det inte blir något alls! :)

Är jag mensfri i morgon bitti så ska jag testa igen :D

• lisafisa22
    EkoS skrev 2015-05-29 07:54:28 följande:
    Min temp. brukar alltid dippa dagen innan mens, så det låter lovande!
    Ahha okej, åh jag hoppas att detta blir något possitivt :D
  • lisafisa22
    soofa skrev 2015-05-29 09:12:15 följande:
    Min brukar dippa dagen innan BIM eller på BIM så det låter absolut lovande. Håller tummarna! Glad
    Åh okej, då hoppas jag att det blir possitivt ;)
    Springer på toan precis hela tiden bara för att kolla så att jag inte fått mens. Folk på jobbet måste tro att jag druckit öl eller nåt x)

Tack så mycket! Jag hållar alla tummar oh tår för att det ska gå bra för dig också!
    :)
  • lisafisa22
    EkoS skrev 2015-05-30 14:50:15 följande:

Ja, jag förstår vad du menar. Här har mensen kommit på dagen i tid varenda månad. Man börjar ju undra... Fast det skulle förstås också vara otroligt jobbigt om man hann få ett plus, som sen försvann.

Men momenten blir sen sådär, ska man ändra cykeln något då eller börjar bara cykeln lite senare?

Jag sitter i typ samma sits. Mitt Bim var igår och jag tog ett test i morse som va neg. Dock har inte min temp dippat än... So Weird. Vet inte hur man ska tänka :/
  • lisafisa22
    Desideri skrev 2015-06-01 09:10:50 följande:

Jag plussa idag! Trodde det var helt kört efter ha fått massa negativa test förutom ett supersvagt. Kan inte fatta det!! Skrattande Nu hoppas vi bara allt går vägen de kommande veckorna. BF blir 12/2 :)

Åh Grattis! :D
    När hade du Bim? Nyfiken på hur tidigt/sent du plussa ;)
  • lisafisa22
    soofa skrev 2015-06-04 21:11:35 följande:
    Hur har det gått för dig? Med tempen? Med mensen? Med testerna? 
    Tempen har inte sjunkit? Men jag fick mens igår så att det är nya tag och nytt BIM är 2e Juli, så jag får ge mig in i nästa tråd :)
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni