• soofa

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Hej!

Jag har varit med i gruppen "Vi med BIM i slutet av april/början av maj" men då mensen kom som den brukar och nästa BIM är den 29/5 tänkte jag att jag redan startar den här gruppen så kan vi alla som ännu inte plussat följas åt.

Välkomna! :)

• Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
  • soofa
    linnsanbelle skrev 2015-05-09 11:48:28 följande:
    Ja såklart, bara softa nu ett par dagar, jag och killen kör totalt 4ggr vil ÄL och då är vi fullt friska smile5.gif haha!!
    Aniroma skrev 2015-05-09 09:31:34 följande:

Det där är jättesvårt. Förra månaden fick jag positivt ältest på måndagen och det var även då jag hade som ondast. Sen gick tempen ner på tisdagen och upp onsdagen så fertility friend satte ut onsdagen som äldag. Men förstår inte hur det kan göra ont innan ägget släpper...vad är det som värker då liksom?

Ja, det är konstigt det där. Jag verkar inte få utslag alls på ÄL tester (ska ha imorgon enl appen o fortfarande neg, appen har stämt alla månader innan, började i januari). jag tycker du litar på din kropp! Har du känt på livmodertappen?? jag började göra det nu och när den är mjuk och lite öppen så är det ÄL, förväntar mig det imorgon! haha!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Skönt! Då pustar jag ut till mån i alla fall! ;)
  • Desideri

Nu är min mens slut, Äntligen! Nu är det dags att börja. :D
    Om 1,5 vecka borde äl komma. Och när det gäller smärta vid ägglossning så får jag ont samtidigt som det visar positivt på äl testet. Jag har antagit att det göt ont då ägget släpper men det kanske är fel? För efter positivt test så ska väl ägget släppa inom 24-48 timmar? hmm..

• soofa
    Desideri skrev 2015-05-09 15:22:57 följande:

Nu är min mens slut, Äntligen! Nu är det dags att börja. :D
    Om 1,5 vecka borde äl komma. Och när det gäller smärta vid ägglossning så får jag ont samtidigt som det visar positivt på äl testet. Jag har antagit att det göt ont då ägget släpper men det kanske är fel? För efter positivt test så ska väl ägget släppa inom 24-48 timmar? hmm..

Woho! :)
  • soofa

Jag skulle kanske passa på och köpa Bisolvon nu när jag är slemmig i halsen - eller är det bara en myt att det ska underlätta när man vill bli gravid? ;)

• sommarblomma1

Inväntar mens som enligt app ska komma imorgon men är oregelbunden så det kan nog dröja några dagar till. Så vet inte exakt när äl blir än :)

• Aniroma
    linnsanbelle skrev 2015-05-09 11:48:28 följande:

Ja såklart, bara softa nu ett par dagar, jag och killen kör totalt 4ggr vil ÄL och då är vi fullt friska haha!!Ja, det är konstigt det där. Jag verkar inte få utslag alls på ÄL tester (ska ha imorgon enl appen o fortfarande neg, appen har stämt alla månader innan, började i januari). jag tycker du litar på din kropp! Har du känt på livmodertappen?? jag började göra det nu och när den är mjuk och lite öppen så är det ÄL, förväntar mig det imorgon! haha!

Det där med tappen tycker jag är jättesvårt! Stänger den sig igen efter mens och öppnar sig igen några dagar innan ÄL eller är den öppen från mens och till äl?

Har ju bara kört ältester, temp och sekretmetod i en månad så svårt att känna sin kropp redan känner jag.. Man vill så gärna känna att något är på gång och jag har nog svårt att veta vad som är vad. Haha :)
  • Novalilja

Får jag hoppa in här? Tog ut spiralen i mitten av april och har precis avslutat min första mens därefter, har beräknad äl 17/5 så jag har förhoppningar på denna månad :)

Jag är 35 och sambon 31, har två barn sen tidigare födda 05 och 07

• Carabellis kusp
    Novalilja skrev 2015-05-10 09:10:43 följande:

Får jag hoppa in här? Tog ut spiralen i mitten av april och har precis avslutat min första mens därefter, har beräknad äl 17/5 så jag har förhoppningar på denna månad :)

Jag är 35 och sambon 31, har två barn sen tidigare födda 05 och 07

Hej och välkommen!

Hade du koppar- eller hormonspiral?

Vad roligt med ett sladdbarn! Jag ska försöka bli gravid nr 2, har en dotter född -12.
  • Novalilja

Jag hade hormonspiral, ja det ska bli roligt med en liten igen. Även barnen längtar efter ett syskon :)

• Carabellis kusp
    Novalilja skrev 2015-05-10 09:55:57 följande:

Jag hade hormonspiral, ja det ska bli roligt med en liten igen. Även barnen längtar efter ett syskon :)

Det förstår jag! Så stora barn förstår ju allt förstås . Min flicka älskar bebisar, men jag tvivlar på att hon vill ha en permanent så att säga!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni