Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

halo83 skrev 2015-05-15 19:10:44 följande:

Hur hanterar ni omgivningen runt er som blir gravida ? Vi har försökt i 12mån och det blir bara fler och fler runt mig som blir gravida . 2 av mina lillasystrar är gravida lillebror ska oxå ha barn, barndomskompisen är gravid och idag fick jag veta att vännen som jag pratar med mest om barn å våra försök etc är gravid .. Dom hade kört med händer det så händer det men nu när hon fick plus idag vill inte killen ha barnet... Lider med min vän så jäkla mycket men samtidigt blir jag ledsen och undrar när sjutton det blir vår tur ...

Jag är inne på andra försöket och första blev lite halvdant på att vi var sjuka, så ännu ingen riktig besvikelse. Dock har jag märkt att jag nästan blir lite sur när andra blir gravida eftersom jag längtat efter bebis länge nu.

Jg förstår att ditt läge med barnlängtan måste vara tufft, har ni börjat fundera på att söka vård?
  • Carabellis kusp

Ibuprofen påverkar implantationen, när ägget fäster i slemhinnan, detta sker ca 20 dagar efter att mensen börjar, så att ta en tablett vid värsta mensvärken gör inte så stor skillnad, men bör ej tas efter ägglossningen. För att räta ut lite oklarheter

• Carabellis kusp

Till er med mensvärk kan jag tipsa om Naproxen, verkar mycket längre än Ipren och tas bara 2 gånger per dygn. Dessa två kan ju även kombineras med paracetamol för bättre effekt.

• Carabellis kusp
    EliWe skrev 2015-05-16 19:24:29 följande:
    Jag hade Naproxen på recept förut när jag var mindre. Sen efter p-staven så har jag aldrig orkat kämpa för det receptet igen. Men den var bra
    Finns receptfritt. Dock i svagare dos, men då tar man två tabletter istället.
  • Carabellis kusp
    Novalilja skrev 2015-05-21 21:47:42 följande:

Grattis till er som redan plussat ????????

Jag är så himla otålig så jag köper mig nog ett test imorgon, hade äl i söndags och vill veta nu om det blev något.

Är det någon mer i gruppen som försöker få en sladdis :)? Min yngsta fyller åtta till hösten.

När tänker du testa? Jag vill så gärna hålla mig till BIM.
  • Carabellis kusp
    Fian88 skrev 2015-05-23 17:45:33 följande:

Ganska säker på att jag har äl/äl på g nu smile1.gif . Ganska kraftig molvärk samt väldigt mycket rinniga vita flytningar! Skönt att cykeln verkar bli lite längre än 23 dagar den här gången! smile1.gif

Får önska trevlig helg
  • Carabellis kusp
    Fian88 skrev 2015-05-23 20:34:33 följande:
    Haha, tack! Men varför ska man få ont?! Är ju inte jättesugen på att ligga nu direkt..:-/
    Fast åtminstone mensvärk lättar ju av orgasm och enligt vissa hjälper det spermierna in, så satsa på det! Hehehe!
  • Carabellis kusp
    Fiijah89 skrev 2015-05-24 17:34:19 följande:

Tog ett till test nu... Jag är gravid va?? Kan inte tro det :D vi som hade sex två dagar innan äl! phpS2NwIr89432.jpg

Grattis! När hade du ägglossning?
  • Carabellis kusp
    linnsanbelle skrev 2015-05-24 19:03:13 följande:

Jag!! smile1.gif

Då är ja på bim-1 men OM det var en nidis ja fick i fredags så har ju inte hormonet hunnit bli så högt dock..

Har du några symptom?

Lycka till;) håller tummarna!!

www.mammaprat.blogg.se Följ vår resa till en graviditet
    Inte ett enda! Så jg vill liksom bara bekräfta att set inte blev något. Jag har kommit på att jag vill byta jobb, så jag vet inte ens om jag vill bli gravid. Himla rörigt!
  • Carabellis kusp

Blankt test hos mig, så nu blir det till att söka ett nytt jobb! Iofs BIM -4, så kanske ska avvakta lite till...

• Carabellis kusp
    Cafeconleche skrev 2015-05-25 06:21:46 följande:
    Samma här, blankt på Bim-4. Förundras över alla gravsymtom jag haft. Men men bada att invänta mensen då..

Kommer ni köra på igen i juni eller kommer du vänta och byta jobb?
    Jag vet inte faktiskt. Ägglossningen sammanfaller återigen med mina att vi är i samma hus som mina föräldrar så det är svårt rent logistiskt. Känner mig också just nu lättad så att jag kan söka jobb. Får se hur det blir! Kommer nog inte sätta in nån ny spiral eftersom det typ är bästa försöket på året utifrån när man vill ha barn; mars! Hur gör ni?
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni