• EkoS

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

Smulan1978 skrev 2015-05-21 23:09:42 följande:

Hej, nästlar mig in lite här jag med???? BIM idag men tant röd har inte kikat fram så hoppas hoppas????har alltid regelbunden mens annars. Vi har försökt ett tag nu så skulle bli såååå lycklig????

Åh, jag håller tummarna! Hur länge har ni försökt? När ska du testa?
  • EkoS
    Smulan1978 skrev 2015-05-22 14:09:52 följande:

Usch vågar inte testa än tror jag, väntar ut o ser vad det blir av blödningen

Då har vi försökt ungefär lika länge. Man blir så himla otålig! Jag håller tummarna för att det var en gravidblödning!
  • EkoS
    Smulan1978 skrev 2015-05-22 16:45:15 följande:

Jag hoppas verkligen det men det är säkert tanten igen????man blir nästan lite knäpp av detta när besvikelsen kommer varje gång. Använder du äl test? Har gjort det varje gång men icke att det tar sig ändå????

Ja, och tempar också, så jag vet ju att vi prickat rätt varje månad, men ändå blir det inget. Väldigt frustrerande. Men den här månaden känner jag mig lite mindre hoppfull. På något sätt är ju det också skönt.

Hur har det gått för dig? Var det tant röd?
  • EkoS
    jzz2306 skrev 2015-05-23 13:40:44 följande:

Vi har också prickat in äl varje månad i ett halvår men mensen kommer ändå alltid när den ska :( Visst är det frustrerande när man tycker att man gjort allt man kan och så går det ändå inte.

Är på bim-3 idag, har mensvärk och det känns som att den är på väg redan nu :(

Hur har det gått? Så nyfiken!
  • EkoS
    jzz2306 skrev 2015-05-24 22:00:03 följande:

Ingen mens än i alla fall, men bara bim-2 idag. Lite mensvärk idag, tror mensen kommer imorgon eller på tisdag (vågar inte hoppas). Har haft hög temp i 10 dagar, brukar vara 11-12 dagar så inom några dagar får jag veta i vilket fall som helst :) Så slipper man gå och undra!

Hur går det för dig? Lite tidigt att veta kanske eftersom du nyligen hade äl...

Jo, det är nog för tidigt för mig. Och min kropp har betett sig supermärkligt den här månaden. Brukar ligga på 36-36,3 i basaltemperatur före äl och 36,51 efter. Den här månaden hade jag 36 till en dag 7, 36,3 till dag 16, men enligt ältest hade jag äl dag 13. Äl-sekret kom dock först dag 18 efter att temperaturen stabiliserat sig på 36,51.

Så jag tror nog att min kropp är i ofas för graviditet den här månaden.
  • EkoS
    jzz2306 skrev 2015-05-25 17:11:55 följande:

Oj det låter ju konstigt. Jag brukar ha 36.2-36.3 före äl och 36.5-36.7 efter, ungefär som ditt normala.

Antingen är din kropp i ofas eller så är det nåt annat som ger konstiga tempresultat. Låter som att du helt enkelt får avvakta och se vad som händer. Det sägs ju att man skippar äl en del månader även om allt fungerar som det ska, så du kanske har en månad utan äl eller med försenad äl dag 17 eller så. Bra att du brukar ha ett vanligt äl-mönster med tempen, det är ju alltid ett gott tecken.

Jag har en ovanligt jobbig väntan den här månaden, kan inte sluta känna efter och analysera. Tempen var 36.7 imorse (bim-1) men om det blir som förra månaden vaknar jag med 36.3 imorgon och får mensen imorgon eftermiddag.

Jo, det är nog inte så mycket annat att göra än att vänta. Tror nog att jag haft ÄL, men att den kom sent.

Spännande att få veta i morgon i alla fall! Du får skriva så fort du vet :)
  • EkoS

Åh, vad många plus det börjat trilla in! Grattis alla!

I dag har jag haft sån menavärl att det känts som att jag ska spy. Dag 23...

• EkoS

Vem blir inte lycklig över en liten tempdipp på äL+7..? ;)

• EkoS
    lisafisa22 skrev 2015-05-29 07:36:09 följande:

Jahopp då var BIM här och mensen har inte dykt upp och tempen har inte dippat, jag hoppas att detta är ett gott tecken? Eller dippar tempen efter att man fått mens? :S

Jag brukar alltid få en fruktansvärd mensverk dagen innan, men den har jag inte kännt än så jag hoppas att det inte blir något alls! :)

Är jag mensfri i morgon bitti så ska jag testa igen :D

Min temp. brukar alltid dippa dagen innan mens, så det låter lovande!
  • EkoS

Äl +9 i dag och känner verkligen ingenting. Fick en liten blödning nyss när jag var på toa, inget i trosorna, bara pyttelite på pappret. Känner dock ingen molvärk som jag brukar känna ett par timmar innan mens. Får se framåt kvällen on det kan vara början av mensen eller inte.

• EkoS
    halo83 skrev 2015-05-30 07:34:41 följande:

Har jag nåt att berätta för mannen tror ni?

Strecket är ju böjt.. Bim-7 idag

Oj, vad intressent...kontrollsträcket är ju faktiskt där, och någonting har ju testet uppenbarligen reagerat på!
  • EkoS
    halo83 skrev 2015-05-30 12:41:17 följande:

Lite så jag tänkte oxå.. Har bedlöt hem fler test å får göra nytt

Jag håller tummarna!!
  • EkoS
    linnsanbelle skrev 2015-05-30 12:46:48 följande:

det kan ju vara en nidblödning :) jag fick dock också en liten blödning, precis som du beskriver, på äl 9/10 och sedan kom lite värk och sen kom mensen en vecka senare, 2 dgr för sent:/

Hm, ja, det låter ju lite som att du kan ha haft ett väldigt tidigt missfall.

Jag hoppas på nidblödning, men vågar inte riktigt tro på det...
  • EkoS
    linnsanbelle skrev 2015-05-30 13:43:51 följande:

det hade varit skönt om det skulle vara det (för då hade man ju ändå vetat att man kan få barn:)) men nej, jag testade neg på bim och mensen kom två dagar senare, så den var bara lite sen... :)

klart du ska hoppas på det, den kommer ju runt det datumet. jag håller tummarna:)

Ja, jag förstår vad du menar. Här har mensen kommit på dagen i tid varenda månad. Man börjar ju undra... Fast det skulle förstås också vara otroligt jobbigt om man hann få ett plus, som sen försvann.
  • EkoS

Jag ser tyvärr ingenting... Försökte förtydliga skärpan men såg fortfarande inget.men jag håller tummarna!!

KarnaB skrev 2015-05-30 14:52:50 följande:

Tog ett test nu på em - inte så bra vet att det borde vara morgon..... men är det inte ett liiiitet otydligt streck jag anar? Eller bara ett spökstreck? när jag testade i förrgår var det helt och hållet vitt...

Eller håller jag på och bli galen och ser i syne??

är ju eftermiddag så koncentrationen borde vara låg.... Hoppas så in i bänken på att det är ett riktigt plus! är på BIM-3...

• EkoS

Ja, där ser det ut att vara något!! Grattis ;)

KarnaB skrev 2015-05-30 15:10:56 följande:

Här ser man kanske bäst? höjde skärpan och kontrasten lite :) där är ju en skugga, men den är inte direkt stark alltså.....

• EkoS

Ååh, jag hoppas för er skull! När ska du testa?

ewamyisabelle skrev 2015-05-30 15:14:31 följande:

BIM idag, men ingen mens hittills.

i söndags fick jag väääärldens molvärk att jag tänkte "ska mensen komma en vecka tidigare?!" men det gav sig efter någon timme, har haft lite molvärk till och från de senaste dagarna.

Nu har jag längtat efter en liten sen september så hoppas det har tagit sig nu!!!

• EkoS

Haha! Funderade lite på vad du menade ;) som mensen blir sen så räknar man ändå från menedens första dag :)

lisafisa22 skrev 2015-05-30 15:13:16 följande:

Men om mensen blir sen.....

Menade jag så klart ;)

• EkoS
    EkoS skrev 2015-05-30 15:23:48 följande:

Haha! Funderade lite på vad du menade ;) som mensen blir sen så räknar man ändå från menedens första dag :)

Nu hoppade visst min autocorrect också in ;)
  • EkoS

ÄL +10 och det känns som att mensen är på gång... Temperaturen låg rätt stadigt på 36,51 i en vecka efter äl, men de senaste dagarna verkar den ha sjunkit till 36,44. Någon som vet om det är vanligt att temperaturen sjunker så?

Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni