• jzz2306

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

miamarina84 skrev 2015-05-17 12:31:56 följande:
    Själv ska jag ha mens i början av juni, så den hoppas vi på att vi slipper då vi försökt i snart sju månader...
    Vi har också försökt i sju månader (detta är sjunde försöket). Hoppas det blir sjunde gången gillt för oss båda :)
  • jzz2306
    halo83 skrev 2015-05-18 07:45:19 följande:

Hur störd är inte min tempning då? Haha

Tempning är inte alltid så pålitligt, om du tar i munnen kan det bero på exakt hur du håller termometern etc. Jag får lägre temperatur om jag har den precis under tungan och högre om jag trycker den längre bakåt. Man kan prova att ta tempen några ggr i rad och hålla den på olika vinklar och se hur stor skillnad det gör. Sen kan man försöka hålla den på samma sätt varje dag när man väl bestämt sig.

Det kan också bero på om man har haft munnen öppen en stund, t ex andats med munnen öppen precis innan man vaknade eller pratat lite. Så sin störtdykande temp betyder kanske ingenting :) Blir spännande att se om den hoppar tillbaka till det normala imorgon!
  • jzz2306
    milla741 skrev 2015-05-21 15:33:51 följande:

Jag köpte ett Cd digital som det stod gravid då jag testade då kan man ju inte ta miste hihi

Åh sånt test som det står gravid på vill jag gärna ha Flört Borde finnas garanti när man köper tester, skulle gärna betala lite extra för ett positivt test.

Har bara testat tre gånger på sju månader men är redan trött på dumma negativa test! Tungan ute
  • jzz2306
    MissMf skrev 2015-05-22 05:00:39 följande:

Jag är gravid!! :D äl+9 13/5 bim -3, 25/5

Bf 3/2

Åh vad kul, grattis!

Jag hade äl samma dag som du så OM jag äntligen plussar får vi samma bf :) Men det känns osannolikt, känner mig väldigt ogravid.
  • jzz2306
    MissMf skrev 2015-05-22 08:46:38 följande:
    Jag har knappt nån symptom :p testa du ;p
    Ska hålla mig till efter bim (om jag kommer så långt utan mens), har bara ett test kvar så vill inte använda det i onödan.

Bra att man inte behöver ha symptom :) Önskar jag kunde sluta känna efter hela tiden!

Njut av plusset nu :)
  • jzz2306

Hej allihop! Här sitter jag på äl+9 och analyserar symptom, även om jag haft symptom tidigare månader utan att det var något. Jag VET ju att det inte finns mycket annat att göra än att vänta in bim, men ändå känner jag efter hela tiden. Kanske är någon som känner igen sig? :)

Jag har i alla fall ont i nedre delen av magen till och från, ungefär som när jag ska ha äl eller precis före mens. På äl+6 högg det till och gjorde jätteont där inne så jag skulle behövt sätta mig ner men jag var i en affär så jag fick stå där jag stod. Det kan ju ha varit vad som helst, det finns ju så mycket som kan göra ont i den delen av kroppen. Men man börjar ändå tänka och fantisera om att nåt litet ägg kämpar där inne och försöker fästa.

Det skadar ju inte så mycket att hoppas lite, man blir ju ledsen när mensen kommer oavsett om man har hoppats medvetet.

• jzz2306
    EkoS skrev 2015-05-23 09:33:31 följande:
    Ja, och tempar också, så jag vet ju att vi prickat rätt varje månad, men ändå blir det inget. Väldigt frustrerande. Men den här månaden känner jag mig lite mindre hoppfull. På något sätt är ju det också skönt.

Hur har det gått för dig? Var det tant röd?
    Vi har också prickat in äl varje månad i ett halvår men mensen kommer ändå alltid när den ska :( Visst är det frustrerande när man tycker att man gjort allt man kan och så går det ändå inte.

Är på bim-3 idag, har mensvärk och det känns som att den är på väg redan nu :(
  • jzz2306
    linnsanbelle skrev 2015-05-24 08:40:33 följande:

Hahaha!

Nä de e nog alldeles för tidigt för det tror jag..

Ja tänkte nog inte testa förrän på tisdag, bim-dagen, men de kändes så onödigt för OM de e negativt så har ja slösat ett test när mensen kommer samma dag

Så kanske onsdag..?

Jag ska också testa på onsdag morgon, har bim på tisdag. Har bara ett test kvar så vill inte använda det om mensen ändå kommer i tid. Men jag har inga spännande nid(?)blödningar som du! Bara mensvärk till och från, det blir nog mens som vanligt. Men hoppas att åtminstone en av oss får plus på onsdag :)
  • jzz2306
    linnsanbelle skrev 2015-05-24 13:43:14 följande:

Nu vet jag inte om jag kan hålla mig tills på onsdag hihi. Kanske tar ett test imorgon..

Ja känner på mig att ja e låghormonare så hoppas verkligen de syns ngt eller att mensen inte kommer på onsdag!!

Haha ja kan bara hoppas att det är så, men de behöver ju inte vara de ;) tror typ bara 1 av 4 får en nidblödning. Så du kan också ha turen på din sida lycka till!

Ps. Kan inte du också testa imorgon då?

Haha, det är frestande men jag är rädd att få minus... Och det känns verkligen som att mensen är på väg så jag väntar och ser om den kommer först. Men på onsdag (bim+1) testar jag! Hoppas jag kommer så långt utan mens!

Håll oss uppdaterade om du testar imorgon!
  • jzz2306
    EkoS skrev 2015-05-24 18:43:47 följande:
    Hur har det gått? Så nyfiken!
    Ingen mens än i alla fall, men bara bim-2 idag. Lite mensvärk idag, tror mensen kommer imorgon eller på tisdag (vågar inte hoppas). Har haft hög temp i 10 dagar, brukar vara 11-12 dagar så inom några dagar får jag veta i vilket fall som helst :) Så slipper man gå och undra!

Hur går det för dig? Lite tidigt att veta kanske eftersom du nyligen hade äl...
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni