• filippas

Vi med BIM i slutet av maj/början av juni

vår sommar skrev 2015-05-25 08:10:54 följande:

Så då va äl helgen över, nuppat och klart och skickat iväg min avelshingst på jobb, hehe. Nu är det den eviga väntan kvar. Så kul med så mycket plus. Grattis allihop. Har varit en tuff helg då sonen fått 4 tänder på 4 dagar. Huuuuu. 3 vaken nätter på det och sen försökt få till lite vuxenmys på det va väll inte det lättaste men hoppas det räcker med den gången vi lyckades få till. Det ska ju bara räcka med en liten rackare.

Undrar om jag verkligen orkar hålla mej till att inte testa innan bim. Hur håller ni era test fingrar i styr?

Det går bara inte att hålla dom i styr, kommer helt klart testa innan bim - kan liksom inte hålla mig! Skrattande
  • filippas

Tiden går sååååå långsamt, hur gör ni för att stå ut? ??

Senaste temphöjning till 36.84, ber att veckan går fort!

• filippas

Tempdipp äl +7 ?! Vad innebär det? Bör inte tempen hålla sig hög nu i fortsättningen om man är gravid, så då är det kört nu för mig? :-/

• filippas
    soofa skrev 2015-05-25 22:20:53 följande:

Här är ännu än som inte känner någonting. Jag lovade mig själv att inte inbilla mig massa symtom som jag gjorde förra månaden, visst har jag kunnat ana molande värk i magen, enstaka hugg och visst illamående men tror inte det är något. Men hoppas gör jag ju SÅKLART! Drömmer Bim - 6.

Ganska smart att försöka hålla sig från att känna efter för mycket, men det är svårt! Hoppas hoppas för din skull! När tänkte du göra första testet?
  • filippas
    soofa skrev 2015-05-26 06:56:37 följande:
    Läs det här: chat.fertilityfriend.com/Faqs/Implantation-dip.html

Vad jag förstår innebär det att det är normalt med en dipp i mitten av lutealfasen, det KAN vara en implantationsdipp som alltså innebär att ägget fäster men en dipp behöver inte heller innebära att man är gravid. Chansen att du är gravid lever alltså fortfarande! :)
    5 min senare var jag på 36.6 fortfarande en dipp, men inte lika stor (typ 0.2 istället för 0.4)
    men ok, då kanske det är något sånt, hoppas på det och att chansen fortfarande finns!
    Har himla ömma bröst från högt på sidorna och hela vägen runt under brösten, men kan ju lika gärna vara inför mensen.. kroppen alltså :)
  • filippas
    soofa skrev 2015-05-26 07:01:56 följande:
    Haha ja, det är nästan omöjligt skulle jag säga! Förra månaden fick jag spottings från och med cykeldag 26, jag är på dag 25 i dag så kommer det spottings i morgon kommer jag inte testa alls utan invänta mensen. Utan spottings tänker jag testa på fre, då är det bim - 2. Sen åker jag iväg, utan min sambo och kommer hem först ons nästa vecka så därför vill jag testa innan jag åker, även om det inte är säkert att det visar något. När tänker du testa? :)
    Åh så spännande! snart dags alltså, då förstår jag att du vill testa tidigare när båda är tillsammans, jag håller tummarna för ett plus! Skrattande
    jag kommer nog inte kunna hålla mig till bim, så blir nog på fredag, bim -3. Så får man ha lite tålamod efter det helt enkelt, även om det är svårt
  • filippas
    MissMf skrev 2015-05-26 08:43:35 följande:
    RFSU visar mycket svagare än clearblue. Så om man vill testa tidigt så gör det med ett cb plus :)
    cb plus - det bästa för tidigt testande? tycker jag hör olika överallt Skrattande
  • filippas
    jzz2306 skrev 2015-05-26 11:11:33 följande:

Mens här, precis som väntat på bim-dagen Gråter Det känns ju helt omöjligt att bli gravid, fattar inte att det finns 7 miljarder människor om det är så svårt!

Ni som är kvar nästa månad får stå ut med mig ett tag till Tungan ute

Blir åttonde försöket för oss, tror det är något fel Rynkar på näsan

Förlåt för deppigt inlägg, hoppas det går bättre för er andra!

Åh vad tråkigt för er, men inte kört än för er så håll lågan uppe! Håller tummarna för plus nästa försök!! 
    kram!
  • filippas
    KarnaB skrev 2015-05-26 14:26:02 följande:

Jag har BIM 2-3/6 så hänger också gärna här och håller tummarna med er och grattis till alla som redan plussat!!!

en veckas väntan kvar, kan knappt bärga mig! 

Första barnet, första försöket, så vill inte hoppas för mycket men hade varit så härligt med en liten februaribebis <3 <3 <3 

Åh vad roligt med första försök o första barn för dig, samma här :) Bim 1 juni!

Känner du av några symptom? 
    Ska hålla tummarna för er! Skrattande
  • filippas

Bim - 4. Har haft nästintill hemskt ömmande bröst och känt mig lite uppblåst, kunde inte hålla mig från att ta test idag.

Har jag något att berätta för min sambo? Eller har jag grus i ögonen?

• filippas
    soofa skrev 2015-05-28 06:35:31 följande:
    Men åh, vad kul! Grattis, du är gravid! :) Så du kan absolut berätta för din sambo. :D
    Ååh tack Soofa!! Gud känns helt galet, vad läskigt det blev nu, haha
  • filippas
    Woodwick skrev 2015-05-28 06:34:48 följande:
    Ååh grattis! Det är definitivt ett plus :)

Tack!! :)
    sprang in till sambon och visade plusset, - nyvaken - men vilken lycka det blev :)

Hoppas det utvecklas lika väl!

• filippas
    Novalilja skrev 2015-05-28 06:41:28 följande:

Grattis! Ett tydligt plus kan jag se :)

vår sommar skrev 2015-05-28 06:58:55 följande:

Stort grattis
    TouchOfRed skrev 2015-05-28 07:25:55 följande:
    Åh, det är ju tydliga plus, stort grattis! :) hur ska du berätta för honom?
    linnsanbelle skrev 2015-05-28 08:02:18 följande:
    Yeho, stort grattis :)
    Desideri skrev 2015-05-28 08:03:51 följande:
    Grattis! :)
    MotherA skrev 2015-05-28 08:12:30 följande:

Grattis Filippas!!!

Stort tack till alla! Fina ni är!

Känns overkligt, kommer nog behöva ytterligare test för att kunna tro på det :) 

Hade planerat att smyga fram små små söta baby sockar med I<3Daddy på, men herregud, man blir ju helt knäpp i skallen, sprang in i sovrummet, tände alla lampor och väckte sambon med testet i nyllet på honom, -Kolla här!
    Men det gick ju bra, han blev så jäkla glad, nu hoppas jag att det det fortsätter utvecklas bra och att inga knasigheter sker, 

Ska på bröllop på lördag, ska försöka hålla masken :)

• filippas
    soofa skrev 2015-05-28 22:17:09 följande:

Usch, jag känner med dig. Bim - 3 här men spottings så jag inväntar bara mensen. Känner också att alla andra ska ha barn eller pratar barn nu. Tack och lov har jag inte fått några sådana kommentarer än, förstår inte att folk ens vågar - tror de att det är så jäkla lätt?! Hoppas bara kroppen bråkar lite med dig och att mensen kommer snart. Kram!

Kämpa Soofa, håll modet uppe! Håller tummarna för att det tar sig för dig! Du är så härligt peppande till alla här inne, även om du kämpar! Fantastiskt Glad
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av maj/början av juni