Vi med BIM i slutet av maj/början av juni
Har jag något att berätta för min sambo? Eller har jag grus i ögonen?
Stort grattis
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Usch och fy va illa jag mår idag. Blev tillochmed åksjuk förut när jag satt i baksätet. Usch. Men det måste ju va nått annat för är ju bara på äl+5 så kan ju omöjligt va gravidsymtom. Är väl skingravid i vanlig ordning. :-S
Alltså hjälp vilka flytningar jag har. Är annars torr som bara den men nu känns det typ dom att mensen kommer det liksom rinner till. Vad tror ni? Bim på söndag. Ska jag våga testa imorrn? Eller är det bara ett tecken på att mensen kommer? Va tror ni?
Jaha... fick en rejäl blödning nu i lördags (på cd 10) som jag misstänkte var en biverkning av mina letrozoltabletter. Började som litegrann på fredagen, för att sen tillta en hel massa under lördagen och samtidigt fick jag mensvärk. Försvann typ 12 timmar senare och sedan dess har jag haft lite brunt blod, men inget färskt.
Tänkte nu idag på cd 13 att jag skulle ta ett äl-test för att se hur landet låg, även om jag inte har några äl-känningar än, men med tanke på letrozolbehandlingen ville jag ändå vara på den säkra sidan, för att inte riskera att missa den. Har ALDRIG fått ett i närheten av så stark och snabbt utslag. Mycket märkligt, tänkte jag och stack ner ett gravtest i urinen. Typ 3 sek senare var det vrålpositivt.
Jaha, då var alltså blödningen i lördags ett tidigt missfall, drog jag slutsatsen av. Fick ett akut vul i eftermiddags där gynekologen lät "ganska" övertygad om att det inte skulle vidareutvecklas till en fullgod graviditet. Störigt nog inte lät hon inte helt hundra, då hon såg något inne i livmodern, men det kunde tydligen likaväl vara en klump blod eller nåt.
Förvirringen är total, kan jag tillägga. Dock inställd på att det var ett missfall och skulle det mot förmodan inte ha varit det får jag väl reda på det om en vecka när jag har ett vul inbokat hos min ordinarie gynekolog...
Också bim -4 och negativt. Det är ju helt sjukt va man kan lura sig själv. Men men hoppet är inte ute förrens mensen kommer. Tror dock att den är på g.
Tog ett till test idag, och ja jag är väl gravid då. Lite svårt att greppa men det börjar sjunka in nu. Testet har blivit starkare än det i förrgår också. :)
Nu håller vi tummarna att liten vill stanna bara! :)
Jag plussade precis som jag trodde jag skulle
Måste fråga en dum fråga, jag fick positivt ägglossningstest den 24 och 25 maj. När ska jag förvänta mig att mensen kommer? Ska jag räkna 14 dagar från positivt äl test eller är det 14 dagar efter ägglossningen alltså 24-36 timmar efter positivt äl test. Hoppas ni förstår hur jag tänker. När skulle ni säga att jag har bim igentligen? Ena appen säger idag andra imorgon men ska jag räkna från positivt ägglossningstest så är det på söndag eller måndag, och ska jag räkna från ev ägglossning så skulle det väll bli runt måndag eller tisdag.
Lessen för rörigt inlägg men hoppas ni kan hjälpa mej.
Jag räknar 14 dagar från ägglossningen. :) Så jag skulle räkna att bim är 14 dagar efter den 26e, och bim den 9/6 (Läste nånstans om man har positivt utslag på äl test 1 dag har man äl inom 12-24 timmar, har man positivt utslag 2 dagar har man äl 24-48 timmar efter första positiva testet.)
Och som ett slag i ansiktet kom mensen :'(
Tack så mycket. Tänker va sur bitter och ledsen idag och kanske en sväng imorgon också. Men sen är det och borsta av sig och komma igen. Nästa månad ska bannemig bakas bebis.
Idag känner jag att jag surat klart för att mensen kom. Nu ska jag upp i sadeln igen bara tant röd gått. Hoppar ur den här tråden nu och hoppar in i nya tråden men vill önska alla plussare lycka till och till alla ni andra som väntar på plus skickar jag en spark i baken. XOXO