• SofiK

Börjar studera i höst, vill ha fler barn, hur tänka?

Jag studerar och vi planerar vårt första barn. Dessutom umgås jag med flera stycken som har barn i 2-5årsåldern.

Jag går en treårig utbildning och är nu halvvägs till sommaren. Förhoppningsvis hoppas vi på att bli gravida innan eller under sommaren. Sen har jag tänkt att vara hemma ett år. Orsaken till att jag tror att det skulle funka bäst att bli gravid nu är för att då får vi barnet någon gång i början på termin fem, och jag har nästan en hel termin att lära känna min nya klass för att kunna hitta någon att skriva C-uppsatsen med i termin sex. Men det är ju hur man tänker. Jag vill också gärna kunna gå ut i arbetslivet direkt efter examen, precis som du skriver!

Mina klasskompisar som redan har barn pusslar ju väldigt mycket för att få det att gå ihop men alla lyckas! Vi går campus-utbildning så det är ju en annan situation än för dig. Men i slutänden går det ju alltid att ta en extra termin om man skulle ha något hängande efter sig. Jag tänker i alla fall så. När man väl får familj är den viktigare än utbildningen. Så tänker i alla fall jag.

Svar på tråden Börjar studera i höst, vill ha fler barn, hur tänka?