whyoknogo123 skrev 2015-07-08 15:18:34 följande:
Åh jag vet inte. Vad förargligt, eller i alla fall snopet det skulle kännas om jag inte fick veta. Jag är på tok för nyfiken för att inte veta! Vi har ju Emmakliniken i Malmö där jag bor så i värsta fall skulle jag få kolla könet privat. Jag ska på KUB ultraljudet nästa vecka, ser så fram emot att få "hälsa på" min lille bebis.
Ja lite snopet va det, när vi kom hem var jag fly förbannad för att vi inte fick veta men det försvann snabbt. Vi pratade också om Emmakliniken för den är närmaste privata, vi bor i karlskrona så det är ju en bit. Men sen pratade min sambo om hur mycket jag tycker om överraskningar, att jag själv sagt att jag aldrig skulle gå och tjuvkika på julklapparna när jag var liten för jag vill vänta tills självaste julafton. Och då kanske man ska se detta som samma sak ;) att man får dra ut på nyfikenhet lite längre, sen ser jag framför mig där i december när man får upp bebisen på bröstet och ska få se könet för första gången, ååh va jag längtar!
Men förstår verkligen att folk kollar, jag spricker nästan själv av nyfikenhet! Och jag fick för mig att man skulle få svårare att knyta an om man inte vet kön men det tycker jag inte, dock så vet jag inte om hur det är att veta ;)