Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Syskonförsök med pergotime

Hej, kan jag hoppa in här?
    Har en dotter som kom till med pergotime. Första kuren den kuren.

För att göra en as lång historia kort.
    2001 började vi försöka få barn, trots pergotime och sen sprutor och 3 ivfer med 7 frysförsök, blev vi inte gravida.
    2011 fick vi barn via adoption i samma veva fick jag diagnosen reumatism, där läkaren är övertygad att det är anledningen till att jag inte blivit gravid förut, obehandlade autoimmuna sjukdomar och graviditet hör inte ihop.
    2012 ville vi ha syskon men köerna till adoption var så fruktansvärt långa och min reumatolog läkare gav tummen upp om att försöka bli gravida,
    min reumatism var vilande och ra läkaren helt övertygad om att jag skulle bli gravid, han satte in lite extra cortison bara för att bättra på lite.
    Första kuren med enkel kur blev jag gravid!
    Helt magiskt<3
    Nu har vi försökt få till syskon i 1 år.
    Vid årsskiftet tyckte läkaren vi skulle pröva letrozole.
    Men jag har inte blivit gravid, nu kom vi överens om att prova pergotime igen, så jag börjar nästa mens.

Men känns hopplöst :(

• skogstjejen19
    Novembersmile skrev 2015-09-06 07:31:07 följande:

phpBaZwOd28141.jpg

Gav upp hoppet igår, men visst är det två sträck ? :D det kom inom tiden och är rosa!!

BF 2013-08-05
    Ser verkligen lovande ut :) hoppas på fin ökning
  • skogstjejen19
    Novembersmile skrev 2015-09-06 07:31:07 följande:

phpBaZwOd28141.jpg

Gav upp hoppet igår, men visst är det två sträck ? :D det kom inom tiden och är rosa!!

BF 2013-08-05
    Ser verkligen lovande ut :) hoppas på fin ökning
  • skogstjejen19

Har ätit letrozole och pergotime senaste året nu och ej lyckats.

Har alltid fått ägglossning på dag 16-19 med pergotime men denna månad kom den på dag 28!

Är det helt kört när den kommer så sent?

Sista kuren med pergotime sen tycker läkaren att vi ska gå tillbaka till letrozole.

Jag fick en dotter i augusti 2013 med hjälp av pergotime så jag litar mer på dom :/

Men men

• skogstjejen19

Nej, har bara tagit den sprutan i samband med ivf inte vid pergotime.

Pco_1_2 skrev 2015-11-16 11:39:47 följande:

Skogstjejen19: tog du ovitrelle efter tabletterna?

• skogstjejen19

Nu när jag fick plus trodde jag verkligen inte att det skulle vara något, det skiljer sig helt mot förra gången jag var gravid.

Då hade jag ändå några symtom, ömma bröst och flytningar i massor. Denna gång inget, svag mensvärk som kommer och går, men det är sällan, knappt 1 gång varannan dag, så det kan lika gärna vara inbillning ;)

Novembersmile skrev 2015-11-29 22:29:27 följande:

Känner inget alls :(

• skogstjejen19

Förra gången jag var gravid blödde jag massor.

Fick positivt test 27/12 och blödde 31/12-7/1 (ungefär som en mens den tiden jag skulle ha mens), gravtesten fortsatte vara starka trotts blödning, var på vul 30/1 innan var det ingen idé, men allt såg bra ut, var på ett till vul 13/2 då jag blödde igen men allt såg bra ut även då.

Blödde av och till hela graviditeten.

Men allt gick bra!

Vill inte ge dig onödigt hopp men det behöver inte vara kört pga av att man blöder och har ont.

Kram

Majamy skrev 2015-12-22 16:19:59 följande:

Hej!

Jag har fått missfall, började blöda idag massa värk. :(

Så jobbigt och kämpigt.

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime