• Solrosen 83

Syskonförsök med pergotime

Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

• Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Novembersmile

I morse innan jag tog på mig bh-n så kände jag nåt blött på armen. Det droppade ett par droppar ur ena bröstet? Ehm.. Va? Någon mer som haft så?

BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-08-26 10:57:11 följande:

I morse innan jag tog på mig bh-n så kände jag nåt blött på armen. Det droppade ett par droppar ur ena bröstet? Ehm.. Va? Någon mer som haft så?

BF 2013-08-05
    Inte haft så men låter ju inte helt osannolikt att det kan börja bildas lite mjölk vid äl.

Hur är det med smärtan i äggstockarna? Avtagit än?
  • Novembersmile
    Solrosen 83 skrev 2015-08-27 05:38:06 följande:

Inte haft så men låter ju inte helt osannolikt att det kan börja bildas lite mjölk vid äl.

Hur är det med smärtan i äggstockarna? Avtagit än?

känner fortfarande av den! Men absolut inte lika som mån,tisdag och onsdag. Hur går det för dig? Har blödningen upphört?
    BF 2013-08-05
  • Solrosen 83
    Novembersmile skrev 2015-08-27 06:07:33 följande:
    känner fortfarande av den! Men absolut inte lika som mån,tisdag och onsdag. Hur går det för dig? Har blödningen upphört?
    BF 2013-08-05
    Blöder fortfarande. Cd 6 idag så tar förhoppningsvis slut snart. Hade minskat rätt mycket till igår men tog ny fart på kvällen igen.
  • snosan
    Solrosen 83 skrev 2015-08-27 12:00:26 följande:

Blöder fortfarande. Cd 6 idag så tar förhoppningsvis slut snart. Hade minskat rätt mycket till igår men tog ny fart på kvällen igen.

Hoppas att den avtar snabbt :(

Mina äggstockar blir mer mer aktiva samt att nu har brösten börjat kännas oxå. Är på cd 12 nu :) hoppas på äl snart. Men testerna ger inte mer än svagt rosa... när i cykeln har i haft ägglossning?
  • Solrosen 83
    snosan skrev 2015-08-27 21:37:14 följande:
    Hoppas att den avtar snabbt :(

Mina äggstockar blir mer mer aktiva samt att nu har brösten börjat kännas oxå. Är på cd 12 nu :) hoppas på äl snart. Men testerna ger inte mer än svagt rosa... när i cykeln har i haft ägglossning?
    Vad spännande! Jag brukar få äl runt cd 20
  • snosan
    Novembersmile skrev 2015-08-28 21:32:32 följande:

Nu har mina äggstockar slutat göra ont.. Återstår att se om det blev nån äl eller inte.

Håller tummarna!!

Här så bultar mina äggstockar för fullt och brösten hat börjat ömma! Men testerna visar fortfarande ingen ökning! Hoppas de ökar snart :) massa symptom men då inget sker på stickorna blir jag lite stressad ;/ men bara cd 13 ännu.
  • Novembersmile

Ok. Jag är på cd 22. Isf om jag fick äl så var det nångång mellan cd 17-20. Men jag har inga förhoppningar denna månad heller eftersom det inte syntes nåt på vul. Men den som lever få se!

snosan skrev 2015-08-28 23:11:30 följande:

Håller tummarna!!

Här så bultar mina äggstockar för fullt och brösten hat börjat ömma! Men testerna visar fortfarande ingen ökning! Hoppas de ökar snart :) massa symptom men då inget sker på stickorna blir jag lite stressad ;/ men bara cd 13 ännu.

BF 2013-08-05
  • Maräng87

Hej! Jag har kikat in här lite då och då i det tysta ett tag då jag väntat på gyntid och ev pergostart. Har idag fått tabletterna och börjar min första kur på torsdag.

Några tips och råd på vägen? När brukar äl komma? Finns det något generellt eller är det från person till person? Hur har ni det med biverkningar?

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime