• hsh

Det är inte synd om er bonusföräldrar

Och det är inte synd om "vanliga" föräldrar då dom själva valt att skaffa barn - men likväl har även föräldrar frihet i att känna för att ställa ut ungen på bron i svåra perioder. Det värsta som bonusförälder är att man sällan är berättigad att känna frustration.Man ska bara gilla läget - för man valde det ju. Men det gjorde väl alla föräldrar också, som undrar varför just deras ungar ska vara "spawn of satan" typ.

Däremot kan jag själv irritera mig på vissa "bonusföräldrar".

• hsh
    BioBonus skrev 2015-05-07 07:45:30 följande:

Jag hoppas frustrerade bonusföräldrar fortsätter gnälla av sig här på FL och sen tar ett djupt andetag, släpper frustrationen, hittar lösningar på problemen och går ut i verkliga livet (som ju trots allt är det som räknas...) och är de fantastiska bonusföräldrar som de flesta faktiskt trots allt är.

• hsh
    Brumma skrev 2015-05-06 22:15:05 följande:

Så - för att hon skrev om en situation där ett bonusbarn betett sig illa - alltså INTE bonusföräldern - så tar du dig rätten att tolka fritt vad hon skriver. Även när hon ifrågasätter hur folk här beter sig?

Sedan - bara för att man inte är biologisk förälder så får man inte be om råd eller släppa lite ånga?

Skall man hålla sig ifrån det som förälder också.

Det är PRECIS det du skriver som gör mig så trött, ledsen och arg. Att man skall behandlas sämre bara för att man har en man som har barn sedan tidigare. Att man inte har samma rättigheter som människa. *************** JA !!!!!!! ******

Jag bryr mig inte det minsta om vad randomiserade människor säger om MIN roll som bonusförälder, eftersom jag vet att vårt sätt funkar bra för oss. Men att vuxna människor sitter och anser sig ha rätten att nedvärdera, särbehandla, döma och bete sig som en hysterisk mobb gör mig illamående och förbannad.

• hsh
    Brumma skrev 2015-05-06 22:15:05 följande:

Så - för att hon skrev om en situation där ett bonusbarn betett sig illa - alltså INTE bonusföräldern - så tar du dig rätten att tolka fritt vad hon skriver. Även när hon ifrågasätter hur folk här beter sig?

Sedan - bara för att man inte är biologisk förälder så får man inte be om råd eller släppa lite ånga?

Skall man hålla sig ifrån det som förälder också.

Det är PRECIS det du skriver som gör mig så trött, ledsen och arg. Att man skall behandlas sämre bara för att man har en man som har barn sedan tidigare. Att man inte har samma rättigheter som människa. *************** JA !!!!!!! ******

Jag bryr mig inte det minsta om vad randomiserade människor säger om MIN roll som bonusförälder, eftersom jag vet att vårt sätt funkar bra för oss. Men att vuxna människor sitter och anser sig ha rätten att nedvärdera, särbehandla, döma och bete sig som en hysterisk mobb gör mig illamående och förbannad.

• hsh
    Sous skrev 2015-05-07 08:41:37 följande:

Jag skulle kunna svara på ts med orden: det är inte synd om biologiska föräldrar heller. Generellt. Och vi klagar och gnäller ändå. På trotsiga barn, otacksamma barn, barn som bråkar med sina syskon, barn som inte sover etc. Och väldigt sällan är omgivningens första reaktion att skrika: "du visste vad du gav dig in på!" eller "det märks på hur du skriver att du avskyr barnet, klart barnet reagerar!". Det händer, men inte så ofta.

Den första anklagelsen är dessutom ganska osann. Visste jag, innan jag skaffade barn, vad jag gav mig in på? Nej. Jag kunde inte föreställa mig omställningen. Så hur ska en människa utan barn kunna förstå hur det är att kliva in i kanske flera större barns liv? Omöjligt, säger jag.

Visst det finns väldigt otrevliga bonusföräldrar, men ibland undrar jag om de kanske skulle ha lättare att ta till sig bonusbarnen om omgivningen inte var så fördömande.

Word.
Svar på tråden Det är inte synd om er bonusföräldrar