Coocoo skrev 2015-05-20 20:17:19 följande:
Jag har bara positivt att säga om RMC hittills. Hade man fått välja fritt hade vi tagit ivf Nodic då de har så bra statistik.
Hur länge har ni bott ihop? Vi insåg att vi inte hade varit folkbokförda tillsammans i 2 år efter att vi redan blivit uppsatta i kö hos RMC när väl första behandlingen började så hade vi dock nått denna gräns men ingen sa något någonsin .. undrar om de verkligen kollar upp detta?
Jag och mitt ex tänkte göra ivf men doktorn i Hbg vägrade skicka iväg remiss efter mina utomkveds då vi inte varit folkbokförda på samma adress i 2 år. Men dom gjorde utredningen innan så att allt var klart för remissen. :/ när det väl var dags så bröt vi upp strax innan.
Min nuvarande sambo o jag har samma problem med folkbokföringen då han är engelsk och bodde i Tyskland när vi träffades. Migrationsverket drog ut på tiden, så istället för att skriva honom på vår hemadress fr.o.m. Dagen han flyttade till Sverige blev han folkbokförd på vår hemadress 8 månader efter han kom till Sverige. Riktigt struligt. Så visst har vi bott ihop i över två år o kan omöjligt få barn på naturlig väg men får vänta tills december innan vi kan få "gratis"försök nere på MRC ifall våra privata försök inte går vägen.
Just statistiken var det som gjorde att vi valde Nordic. Nu är vi väldigt nöjda med vårt val av klinik då vi känner om väl bemötta och omhändertagna där. Det känns som att det finns en genuin vilja där att hjälpa folk som behöver lite extra hjälp med att bli gravida