• Blomster84

Nån mer som haft Menopur?

Hej!

Vi går igenom vårt andra IVF behandling. Gjorde det korta protokollet båda gångerna med Menopur och Orgalutran och till sist en spruta Ovitrelle och nu tar jag Lutinus.

Vad har ni tagit för hormoner osv? Vilka "föredrar" ni?

• Svar på tråden Nån mer som haft Menopur?
  • Blomster84

Låter som att du gjort många behandlingar? Vad är ED? Vad menar du med att progesteroninjektioner inte finns här?

• Blomster84
    dumdummast skrev 2015-05-15 12:19:02 följande:

Jag har tagit samma som du båda gångerna. Första gången valde vi efter 14 dagar med sprutor att avbryta försöket för att det vara bara en blåsa som att växt.

Andra gången tog jag bara sprutor i sju dagar och då såg dom 10 blåsor. Fick ut 7 ägg sex blev befruktade men bara ett delade sig ch det var/är guld ägget. Är i v. 26 nu :)

Vilken skillnad från gång till gång! Vi har fått 10 ägg (13-15 äggblåsor per gång) båda gångerna. Första gången blev 7 ägg befruktade och denna gången blev hela 9/10 befruktade. Får reda på hur många som klarat sig imorgon då vi ska få tillbaka en blastis. Förra gången fick vi 2 till frysen.
  • Blomster84

Jag gick på lägsta dosen tror jag: 112.5

Jag är väldigt petit så dom vågade inte köra högre dos än så och det räckte gott och väl.

Vad är detta pcos som många nämner?

• Blomster84

Se där, då lärde jag mig nåt nytt idag med. Kan det påverka anledningen till varför ni har svårt att bli gravida? Gör det ont?

Här är det pga mig som vi inte kan lyckas på naturlig väg. Förlorade båda äggstockarna pga utomkveds med 3 månaders mellanrum.

dumdummast skrev 2015-05-15 12:50:56 följande:

Jag fick också lägsta dos först. Sen dubblade dom till nästa gång .

Polycystiskt ovariesyndrom (PCOS) är den vanligast förekommande hormonella rubbningen hos kvinnor i fruktsam ålder. Hormonrubbningen består av en ökad aktivitet av manligt könshormon (testosteron) samt rubbad insulin/blodsockerbalans. Omkring 5-10 % av kvinnor i fruktsam ålder har PCOS. Benämningen ?polycystiska ovarier? betyder äggstockar med många äggblåsor och är ett vanligt fynd vid PCOS.

kopierat in från Google :)

• Blomster84

Jag och min exman fick en dotter tillsammans för snart 10 år sedan. Sedan hon var 2 har jag velat ha syskon till henne. Efter 3 missfall fick jag ett jobberbjudande som jag inte kunde tacka nej till då jag precis avslutat min utbildning och det var en fantastisk möjlighet. Då var jag gravid igen och valde att därför att göra en abort. Vi skilde oss ett par år senare. Jag träffade en ny man och blev gravid 3 ggr som alla slutade med missfall. De nästa 2 gångerna jag blev gravid fick jag utomkveds och blev akut opererad båda gångerna där dom tog bort mina äggledare som spruckit. Därefter fanns det inte nån möjlighet att bli gravid naturligt och vi började spara för ivf då det även visade sig att han hade 0% rörliga spermier. Dock valde vi att bryta upp innan vi kom så långt. Min nuvarande sambo och jag gjorde vårt första ivf försök i november och nu är det dags för insättning av ägg imorgon :) det blir vårt andra försök

Svar på tråden Nån mer som haft Menopur?