Inlägg från: Mesakura |Visa alla inlägg
  • Mesakura

Så rädd för missfall

Hej! Jag plussade i förrgår på 3+4 vilket är väldigt tidigt men jag har heller aldrig gått längre än 5+1.
    Jag har 4 missfall bakom mig och självklart alltid en känsla av det självklart inte kommer funka men en klok person här på familjeliv skrev en gång:
    Du väntar barn, inte missfall.

Tänk att du väntar ett barn! Som ligger därinne och gror och för varje dag kommer du närmare ditt mål!

Kram hoppas det hjälpte lite:P

• Mesakura

Eftersom jag fått fler än 3 missfall har jag fått en utredning som tyder på att när moderkakan bildas skapas det proppar som gör att missfallet är ett faktum.

Mina prover visade att jag har högre koagulering än andra och det innebär för min del att jag ska ta sprutor dagligen kanske hela graviditeten.

Jag har ju fått vul redan på tisdag, alltså i vecka 5 (4+5).
    Det är väldigt tidigt, så tidigt att det kanske inte syns men kan ej få sprutorna utskrivna utan ett levande foster :)

• Mesakura
    Aqq1 skrev 2015-05-14 05:38:41 följande:
    Tack för ditt svar, ska försöka tänka så Okej, hoppas det kommer hjälpa med sprutorna nu och du får en liten bebis Det är ditt första? Så skönt att de kommit på ditt problem iallafall så att du kan få hjälp med det! De tror att jag bara haft otur efter som jag genom gått en normal graviditet 2013, men man vet ju aldrig.
    Ja strecken blir ju iaf inte svagare så jag antar att pyret lever och påbörjar sitt nya liv:P

Kom på en sak jag läst i en annan tråd som var intressant, en som skrev detta:
     - man har en livmoder som är "icke-selektiv", dvs tar emot alla ägg, även de som normalt inte hade fäst ens en gång på en "normal" kvinna. Våra livmödrar vill verkligen ha barn!
  • Mesakura

Hejsan!

På tal om symptom så är mina väldigt olika från dag till dag och från timme till timme.
    Ena dagen har jag växtvärk i hela buken, nästa känns ingenting.
    Ena dagen är brösten ömma, nästa inget.
    Tror det är väldigt personligt och bara för att man inte har ett symptom betyder inte att något är fel :)

Jag vet många som gått en hel graviditet utan minsta illamående, växtvärk eller foglossning. Medan andra jag känner blivit sängliggandes från v 18 och sjukskrivna från jobb på heltid i v 20 så det är väldigt olika.

Tänk positivt. Och tänk så här: Vi som är här inne är rädda för missfall, vi blir alltså gravida, jag är inne på mitt 5:e + sedan sep 2014 och har 4 missfall bakom mig. Men jag blir gravid. Min kropp blir gravid. Nån gång kommer missfallet inte bli och vi får en bebis. De som inte lyckas bli gravid alls har inte ens nått dit vi når. Jag tycker t ex synd om min svägerska som försökt i snart 5 år utan att lyckats bli gravid en enda gång, de hittar inga fel på någon av de.

Nu säger jag inte att det ska gå så långt att man ska få massa missfall innan en barn kommer men missfallen sker oftast av en anledning som man kan motverka. Barnlöshet pga att man inte blir gravid alls kan vara desto svårare.

Kramar från en som hoppas få se ett pickande hjärta på tisdag! Gärna fler:P

• Mesakura
    hsh skrev 2015-05-16 06:34:12 följande:
    Du har så rätt i det. Att vi är lyckligt lottade att få se ett plus! Vilken vecka är du i?
    Hej jag är i vecka 5 (4+2)
    Så har inte kommit så långt men det är det längsta jag kommit någonsin med starka + som blir starkare för varje dag så för mig är det långt:P
    Ska ju till vul på tisdag så håller tummarna att de lycka se något då, kommer vara i vecka 5 (4+5) så vi får se. Annars antar jag att de bokar in ett nytt några dagar senare. Jag har inte tiden att vänta 1 vecka till då det kan vara försent för mig och mitt pyre!
  • Mesakura

Jag använder även en kräm som heter Progesterall som ska hjälpa kroppen att höja hormonet vid graviditet och vet inte om det är det som gör att det funkar bättre denna gång för har inte använt det innan.

• Mesakura

Jag har ju väldigt svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid just nu. Alla symptom är ju väldigt tydliga och det tycker jag är skönt. Första graviditeten som slutade redan i v 6 hade jag ett jobbigt symptom som var svimning. Jag blev så yr att det svartnade hela tiden om jag rörde mig lite för fort. Hoppas jag inte får så, känns inte så kul:P

Jag hoppas på att det blir bättre efter tisdag på mitt vul och att det syns då så man kan förstå det mer!

Jag tar ju test dagligen för att upprätthålla mig om att pyret lever. Mest för att veta innan vul att det fortfarande är något. 

• Mesakura

Ja jag vet inte vad jag ska tro.....jag har 4 missfall bakom mig men universum verkar inte vilja ge mig ett barn..... Chansen att det är ett missfall på gång i min kropp just nu är dessvärre hög :( jag hoppas att symtomen bara tagit semester, att all molvärk kommer tillbaka och att de brun lite blodblandade flytningarna är fullständigt normala. Ska på vul på tisdag men känns som det kan ställas in just nu eller endast kommer bli en undersökning för eventuellt missfall.

Då jag har flera missfall bakom mig har jag en pågående utredning som visat högt koagulerande blod vilket kan orsaka blodpropp när saker bildas typ runt v 4-6. Stämmer in på mina veckor. Men denna gång vet jag fan inte vad som är fel då jag fått utskrivet blodförtunnande i sprutform som jag tar varje dag. Så nu är väl missfallet bara av slumpen eller nåt.

Mf nr 1 var i sep 2014 v 6

Mf nr 2 var i dec 2014 v 5

Mf nr 3 var i jan 2015 v 5

Mf nr 4 var i mars/april v 5

Om det blir ett nu kommer det vara i v 8. Hoppas det går lika fort som de andra gångerna:(

• Mesakura

Inga barn ännu.... har bara försökt sedan augusti så blev gravid på första försöket. Men varje gång missfall. Det värsta denna gång är att jag redan betalt 900kr för sprutorna som nu bara liksom kastas bort. Varje dag tas en spruta och varje spruta kostar 30kr. Räkna ut det på en graviditet.....

Plus att jag är orolig över att det inte kommer sätta igång av sig självt. Jag vill verkligen inte skrapas eller ta piller:( och ja det kommer mer brunt nu framåt kvällen och jag känner typiskt "missfalls" känning i magen. Hemskt att man lärt sig hur det känns:(

• Mesakura

Har blödningar med rött blod och yttesmå slemgrejer. Börjar undra om universum är emot mig ????

Har inga symptom kvar.

Känner som mensvärk i ryggen fast inte som vid graviditet utan som vid ett påbörjat missfall. Hemskt att man ska behöva genomlida detta. Tappar snart tron på ett egenburet barn. Ska typ gå och gifta mig imorn och börja kolla adoption.

• Mesakura

Saken är att jag tar både progesterall och innohep. Som ett jävla slags i ansiktet liksom. Så känns det. Ska typ kräva att de ska utreda mera för jag orkar inte gå igenom hur många som helst. Tyckte 4 var tillräckligt men nu blir det 5 ????

• Mesakura

OBS LÄS ENDAST OM DU INTE BLIR ÄCKLAD ELLER RÄDD!! Handlar om mitt nu bekräftande missfall.

Omg det var det läskigaste jag varit med om!

Det har kommit blod oftare med lite kramper under eftermiddagen och precis nu så kände jag att jag kanske skulle sätta mig på toa och se om något kommer ut innan jag ska sova. FY FAN en stor klump som jag var tvungen att krysta ut kom pumps ner i toan. :( min bebis! Om de ser något imorn blir jag impad! Mår bra under omständigheterna. Som sagt det har tyvärr blivit min vardag.

Nu känner jag ingen smärta alls och funderar på om det var det sista liksom.

• Mesakura
    hsh skrev 2015-06-09 06:23:11 följande:

Vilken vecka är du i? Jag fick missfall i v 9 förra gången och fick se min lilla mini då jag plockade upp det som kom ut. Först kom det jag tror var en bit av moderkakan, sen när jag gick upp och kissade på morgonen så kom en liten fostersäck med ett foster.

Hej jag har fått tabletter som ska få ut hinnsäcken som låg helt intakt kvar. Men det var ju tydligt att det var ett missfall då jag i v 8, 9 imorn såg ut som att vara i v 5
  • Mesakura
    Seven Costanza skrev 2015-06-09 18:01:30 följande:

Mesakura: Beklagar verkligen, usch va ledsamt! Vet ni hur ni går vidare nu?

Vi ska ha ett samtal med läkaren som har vår utredning och kolla om det ska sättas in trombyl för att komplettera innohepen.

Bm sa igår när de bekräftade mf att, ja du har ju A.... nånting och då koagulerar ju blodet lättare. Så trombyl kanske skulle funka.

Tänkte inte mer på det då men vadå A... Jag hörde ju inte riktigt vad hon sa och var inte i skick att fråga. Ville bara hem. Jag har kollat med en kompis och det finns något som heter APC. Det är en sjukdom dom dessutom är ärftlig som orsakar blodproppar i vener. Och vid graviditet får man blodförtunnade precis som jag fått. Men varför har inte min läkare berättat detta vid provsvaret tycker man då?

Det enda som sas när han skickade provsvaren var att ja ditt blod har ju lätt för att koagulera än andras, men det har ungefär var 5 person men i samband med dina mf så tänkte vi ge dig blodförtunnade.

Bm nämnde ju något på A så skulle ju vara kul för min del att veta :P
  • Mesakura

Hej människor! Hoppas era magar och innehåll frodas. Själv är jag möjligtvis på gång igen!

Jag fick ju ett missfall nu den 7 juni. Blödningen varade t o m den 12 juni. Äl var igång redan innan midsommar?! Fick det nämligen bekräftat på efterkollen på sjukhuset. Kan det verkligen ske så fort:P

Iaf vilket fall som helst är jag isf i vecka 3 (2+4) Haha

Jag vet att jag brukar få tidiga symtom men detta är lite skrämmande. Jag svär på att jag inte går och tänker på det men jag har haft lite ömma bröst sedan 2 dagar. Och nu idag så kom jag på först på kvällen att jag ätit i stort sätt hela dagen :O Sitter just nu i sängen och är döhungrig. Men jag känner liksom att det inte är hunger på riktigt, om ni förstår vad jag menar.

Är det så att ju fler graviditeter, även om de blir tidiga missfall, att symtomen börjar tidigare?

Men jaja det blir intressant att se nästa vecka när jag tar ett test.

• Mesakura

Alltså är det normalt att efter ett missfall få spontana blödningar mer än 2 veckor efter att missfallsblödningen upphört?
    Hade lite brun flytning igår och nu är det blodblandat? Nidblödning brukar väl vara lite mindre eller kan den bli större pga  att jag inte haft mens emellan?

Svar på tråden Så rädd för missfall