Inlägg från: fruannie |Visa alla inlägg
  • fruannie

Så rädd för missfall

Får jag va med?? Jag plussade igår då jag dragit på att testa ett tag för jag orkar inte med väntan. Hade väl inga tvivlet innan då mensen var sen och tuttarna började ömma. Men på nåt sätt var den där sista bekräftelsen för definitiv och jag ville vänta. Men i går på 4+6 tog jag tag i det och fick två fina streck.

Hade missfall i okt 5+6 och i januari 7+2. Är just nu livrädd och bara går o väntar på att börja blöda.

• fruannie

Jag blev lovad vul vid senaste missfallet till nästa graviditet så ska ringa o boka de. Problemet är bara att jag jobbar natt o sover när kk har telefontider men jag får väl hålla mig vaken någon morgon.

Sätter upp delmål, att komma förbi de dagar jag fått missfall förut att komma till vul och att komma till semestern. Alla mina missfall har skett nattetid på jobbet så har lite ångest att gå till jobbet om kvällarna. Men om 3,5 vecka har jag 7 veckor semester som nog gör mig gott.

Jobbar i en nattpatrull och hjälper funktionshindrade så inom vården.

• fruannie
    Aqq1 skrev 2015-05-20 15:26:36 följande:
    Har du barn sen innan? Eller är det sitt första? smile1.gif
    Jag har en son som blir 4 i sommar. Den graviditeten var iof inte planerad men hade inte den här oron överhuvudtaget och inga missfall sen innan.
  • fruannie

Så mycket oro vi ska behöva dras med. Jag blir hypernervös när mina bröst inte spänner lika mycket som de gjorde igår. Gahhh!!

De här med statistik gör mig tokig med det skrivs olika överallt. Är de ovanligt med tre missfall på rad?

En dag till snart avklarad i alla fall. En dag i taget!!!

• fruannie

Ringde imorse och fick tid för vul 3 juni kommer va i vecka 7+0 då. Hoppas tiden går fort dit.

• fruannie
    Aqq1 skrev 2015-05-21 15:56:06 följande:
    Ja hoppas det!! Jag ska dit den 4 i v.7+2.
    Nästan samma Ju:) Spännande! Men kommer va så sjukt nervös bara.
  • fruannie

Kännt av ömmande o spända bröst sen jag plussade men idag som bortblåst. Får panik!! Tiden har gått såååå långsamt! Men imorrn är de dags för vul. Är då 7+0, så läskigt och jobbigt känns inge bra alls och jag har det värsta senariot i skallen snurrande hela tiden.

• fruannie

Vul gick bra fick se en klump med ett hjärta som slog. Exakt på dagen efter beräkningar 7+0. En lättnad men lång väg kvar.

• fruannie
    Aqq1 skrev 2015-06-04 13:33:33 följande:

Grattis strawberri det gick bra för mig med, hjärtat slog fint och den var i precis rätt storlek för v.7+2. Enligt gynekologen jag hade (överläkare) så minskar risken för missfall mycket om man gått såhär långt, hjärtat slår och bebis är i rätt storlek så det känns skönt.

Underbart!! Då är de verkligen bara en dag mellan oss. :)

Frågade samma sak med sannolikheten för missfall nu när man sett att allt är som de ska rätt storlek o att hjärtat slår. Men hon ville inte säga att de var mindre chans för missfall då. De ända hon sa att förutsättningarna är goda att ja hade en tjock slemhinna rätt placering, rätt storlek och ett hjärta som slog regelbundet. Men inga garantier, o de kan de ju så klart inte ge men hon ville inte säga att risken va mindre.

Så olika de säger!
  • fruannie
    hsh skrev 2015-06-09 13:40:06 följande:

Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!

Åhh så skönt!!
    Såg tickande hjärta förra onsdagen och är idag med på 7+6.
  • fruannie

Vecka 10+0 idag, vad tiden går ändå. Imorgon ska jag på inskrivning hos bm. Känner mig rätt lugn ändå av någon anledning. Trodde jag skulle gå att va hypernervös ända till KUB men har en bra känsla.

• fruannie

För mig rullar de också på går in i vecka 18 på måndag. Började jobba den här veckan igen efter 6 veckors semester tungt och började efter andra passet känna av vad jag tror är foglossning. Hade inget sånt förra graviditeten så vet inte riktigt hur de känns men vad jag kan läsa mig till så låter de som de. Får se hur de går fortsatt o jobba.
    Har en rejäl kula och känner att de rör på sig lite då o då. Inga tydliga sparkar än men hoppas de kommer snart.
    Har rul 27/8 och vi är oense om vi ska kolla kön eller ej. Vi gjorde de på sonen men jag känner att de vore kul att inte kolla också så har man testat båda. Får se, mannen vill veta så vi har ju några veckor på sig att komma överens.
    Underbart att se att vi är många som kommit så här långt!!

• fruannie

Livet rullar framåt, inte rul förens nästa torsdag, ska bli skönt o se så att allt står rätt till.
    Ska till bm idag o vägde mig för första gången på nästan 2 månader va där i slutet på juni sist. What the fuck vilken chock +8 kg. Känns ju lite så där men semester, god mat och lathet har satt sina spår.
    Måste försöka börja röra på mig lite promenader o lite crosstrainer får de nog bli. Känner att platsen i magsäcken börjar tryta så problemet kanske planar ut av sig själv.
    Börjar känna av foglossning med hoppas att de inte blir värre för än så länge känner jag mig rätt rörlig.

• fruannie

Va på rul igår och allt såg ut som de skulle och det är en lillebror i magen :)

• fruannie

Yes fick min graviditetspenning beviljad från och med 18 november :) tyckte de var riktigt snabba att besluta faktist. De hade alla papper de behövde (moderskapsintyg, omplaceringslappen från chefen och så min ansökan om graviditetspenning) i måndags och fick brev idag om att de var beviljat.

• fruannie
    strawberri skrev 2015-09-03 18:37:56 följande:
    Grattis! va skönt att veta att du får gå hem tidigare, undrar med va du jobbar med? :) hoppas innerligt att min ansökan också går igenom! jobbar som undersköterska inom vården och har redan nu ont i kroppen av alla lyft osv :( får isf gå hem 26 oktober o har bf 25 dec.
    Jag jobbar i en nattpatrull ensam inom LSS med mycket lyft och vändningar.
    Jag tror nog inte du kommer att ha några problem att få igenom det då, har inte hört nån undersköterska inom vården bli nekad om arbetsuppgifterna innehåller lyft.
  • fruannie
    Aqq1 skrev 2015-09-03 19:09:54 följande:

Jag har bara vart på rul inget mer sen, när brukar man få moderskapsintyget? Kommer inte ihåg sen sist men har för mig jag fick de rätt tidigt.

Jag fick de av bm när jag var där i v 18. Du borde nog kunna ringa din bm och be henne skicka de hem till dig. Om du inte ska dit på ett tag.
  • fruannie

Börjar få sammandragningar rätt ofta och är rädd för att de betyder nåt dåligt. Förra graviditeten hade jag inte sammandragningar förens sista månaden o nu är jag bara i vecka 23.

• fruannie
    strawberri skrev 2015-09-15 21:06:03 följande:
    Tror du kan va lugn. Jag har haft sammandragningar sedan v 17 ca flera ggr om dagen. Hade ännu fler förra graviditeten. Det är jättevanligt och bara livmodern som tränar. Så länge dom inte gör ont eller du blöder är det förhoppningsvis ingen fara.
    Hoppas det, är mest nervös för det är liksom så fort jag rör mig och hela tiden. Så känns det som han ligger jätte långt ner o nästan som tryck neråt när sammandragningarna kommer. De gör alltså inte ont alls bara att det är obekvämt och magen är verkligen stenhård och så de där trycket neråt.
Svar på tråden Så rädd för missfall