• zaza21

Så rädd för missfall

Är mycket rädd för missfall denna gång:(

Alla mina symtom försvann plötsligt för 2 dagar sedan. Men dagen innan hade jag alla mina symtom och var på ul och såg att fostret var bra och att hjärtat slog. Kan det vara normalt?:(

• zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-21 14:37:14 följande:
    Det ska ju vara helt normalt att det kommer och går. Men hade också blivit orolig. Vilken vecka är du i?
    7+3
  • zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-21 14:38:43 följande:

Är det nån mer än jag som är väldigt svullen om magen? Jeansen spänner och är väldigt obekväma just runt magen. Förstår att det är tarmar osv men fortsätter det så blir det svårt att dölja ända till Juli när det är sommar o allt.

Jag har varit mycket svullen i magen oxå så det är normalt men för mig försvann det för 2 dagar sedan tillsammans med dem andra symtomen:(
  • zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-21 15:13:06 följande:
    Kan du inte åka in till gyn o kolla försäkerhetsskull, säga att alla symtom är bort osv. Om inte annat för att stilla oron? Har du haft mf innan?
    Jag hade ett MA för några månader sedan och då försvann oxå mina symtom..jag ringde dem idag men dem hade ingen tid förrän på onsdag men det är lite svårt och vänta därför undrade jag om andra har varit med om samma sak och ändå gått bra
  • zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-27 18:10:21 följande:
    Hur gick det för dig idag? Hoppas det fick bra!!
    Tack för att du frågar:)

Ja det gick bra :) såg att hjärtat slog och fostret var 2 cm lång

Så man behöver inte vara orolig om symtomen försvinner eller om dem kommer och går det är normalt:)
  • zaza21
    AnneliR skrev 2015-05-27 18:32:52 följande:
    Åh vad härligt! :) vilken vecka är du i idag?
    V 8+2
  • zaza21
    Aqq1 skrev 2015-05-27 18:53:34 följande:
    Åh vad kul, stort grattis smile1.gif
    Tack så mycket!! Kommer vara mest nervös v 11 då jag hade ett MA innan när jag var i denna vecka men hoppas allt går bra denna gång!
  • zaza21

Hej
    Idag är jag i vecka 12 alltså 11+0
    När dem säger att missfallsrisken minskar vecka 12 menar dem 11+ eller 12+?
    För 3 veckor sedan gjorde jag ultraljud och allt verkade bra..hoppas bara allt är bra nu..

• zaza21

Hej alla!
    Ska uppdatera lite.
    Mina symtomer har alltid varit upp och ner och ibland kände jag inget i 5 dagar i sträck.
    Var på kub testet igår,är vecka 12+4 och var jätte nervös eftersom sista gången jag skulle dit såg vi att fostret var död.
    Men allt var jätte bra och fostret var 6.3 cm och fick även höra hjärtat slår.

Men det tog lång tid för henne att göra ultraljudet för hon kunde inte mäta nacken så bra pga bebisens position. Hon höll på 50 min med ultaljudet och ibland tryckte hon väldigt hårt men jag sa inget,tänkte att hon kan sitt jobb. Men ändå blir man lite orolig.
    Är det okej att göra ett ultaljud så här lång tid och är det inte farligt om man trycker ? Är det någon som vet?

• zaza21
    Seven Costanza skrev 2015-06-24 15:19:08 följande:
    Grattis till levande foster! Jag kan inte svara på dina frågor om ultraljudet tyvärr, ska själv på KUB på måndag, men jag förutsätter att barnmorskan vet vad hon gör så försök inte tänka mer på det. Får jag fråga vad ni fick för resultat/sannolikhet? Hur gammal är du? Jag är 31 och såvitt jag läst är sannolikheten för Downs syndrom ca 1:500 i min ålder, men hoppas på ännu bättre siffror.
    Jag är 23 år.
    Är på semester utomlands nu så jag gjorde kub testet i kanada och här sa barnmorskan att dem skulle ge oss resultatet om 2-3 dagar (har även lämnat blodprover) så jag fick ingen svar direkt MEN hon sa oxå att på ultraljudet såg allt bra ut så hon tror att fostret är frisk.men fick tyvärr inga siffror,vet ej om jag ska få heller. Får vänta 2 dagar och se.
    I sverige vet jag inte om dem gör testet på samma sätt eller om man får svar direkt.
  • zaza21
    Seven Costanza skrev 2015-06-24 16:05:54 följande:
    Aha ja men du får jättegärna skriva här vad du fick för resultat sedan. Jag lämnade blodprov i torsdags - de sa att om man lämnar minst en vecka i förväg så analyserar de blodprovet innan och så får man sina siffror direkt efter ultraljudet. Om man inte har gjort blodprovet i förväg får man vänta på sitt resultat. Du lär få siffror om någon dag, det är ju därför man gör KUB för att få sannolikhetssiffror för olika trisomier. Hoppas allt går bra med den här graviditeten för dig!
    Ja, ska uppdatera när jag får resultatet!
    Hoppas det går bra för dig med:)
  • zaza21

Hej !! Hur går det mer er allihopa?
    Jag är i vecka 17 idag och har känt bebisen i 3 dagar nu MEN jag undrar om jag måste då känna bebisen VARJE DAG eller är det fortfarande tidigt??
    annars är allt bra förutom kvällsillamående som inte försvinner.

• zaza21

Hej!
    Var hos doctorn igår och fick höra hjärtljud och allt såg bra ut. Jag sa till henne att jag har börjat känna fostret och då sa hon : nej det kanske är något annat du känner,det är tidigt att känna!
    Men jag är säker för jag har ett barn innan och vet hur det känns.
    Vad tycker ni? Är v 17
    Ska göra RUL om 9 dagar.spännande! Få se om det blir en flicka eller pojke denna gång.

• zaza21

Hej hej:)
    Tänkte fråga om någon vet om det är okej eller inte att färga håret under graviditet?

• zaza21

Hej hej!:)
    Hade RUL idag,är vecka 20+1
    Allt såg bra ut och fick veta att det är en flicka:)
    Lycka till ni andra!!

Svar på tråden Så rädd för missfall