Inlägg från: Kristallflinga |Visa alla inlägg
  • Kristallflinga

Så rädd för missfall

Jag hoppar in här :) Skönt o se att det gått så bra för er! Är själv i v6+2 och har första samtalet hos bm idag. Fick ma i maj och är otroligt rädd att det ska hända igen. Var då i v 14..

Hur ska jag stå ut med väntan för att se och höra den lille? Hur ska jag våga tro att det är något där som fortfarande lever? Förra gången hade fostret inte klarat sig förbi v6 men gick ju ändå i tron i ett antal veckor till. Kroppen är fruktansvärt grym och elak ibland. Blir rädd om jag skulle känna lite i magen att ojdå det gör lite ont eller blir jag orolig om jag inte känner ett konstant illamående.. hjälp?

• Kristallflinga
    WiMe06 skrev 2015-08-20 09:29:41 följande:

Jävla skit igen! Hade börjat förlika med nu och lugna mig att jag ska på ul nästa vecka. Och så kommer en jävla blödning inatt! Väntar nu på att en sjuksköterska från gyn ska ringa upp! Vill ha en tid för undersökning idag!!! Kan inte vänta till nästa vecka för att få veta!!

Gynakuten? Hoppas verkligen att det inte är någon fara...
  • Kristallflinga
    WiMe06 skrev 2015-08-20 10:08:01 följande:

Precis pratat med dem nu, sköterskan jag pratade med tyckte först att det är ju vanligt så kan du vänta till nästa vecka är det ju bra. Men nej jag tänker inte vänta en vecka på svar om allt är bra. Så hon skakade fram en tid vid 13.30. Så skönt. Nu håller jag tummarna att allt är bra.

Skriv och berätta!
  • Kristallflinga
    hannis12345 skrev 2015-08-20 10:44:27 följande:

Det kommer gå jättebra denna gången!!! Fick du missfall i v 6 men upptäckte det i v 14 sist?

Jag mådde lite små, jättelite illa från v 6-10 sen ingenting! Så va glad att du inte mår illa! Njut, o ge magen en liten kärlekssmekning emellanåt ;)

Jag hoppas verkligen det. Fick blödning när jag var i v14 (2dagar innan ul) och åkte till gynakuten. Fick konstaterat att fostret var som i v6 och ingen aktivitet och inga rörelser alls. Kom som en chock..

Ibland mår jag dåligt, har mått dåligt varenda dag fram till i förrgår. Och det gjorde mig orolig att det plötsligt försvann.
  • Kristallflinga
    WiMe06 skrev 2015-08-20 13:55:15 följande:

Nyss hemkommen! Allt såg bra ut. Bebisen hjärta slog och han kunde inte se ngn blödning inifrån livmodern, bra mängd fostervatten och bebisen mätte rätt storlek för tiden. Livmodertappen var sluten. Så det är väl bara att förlika sig med det att man kommer blöda då och då. Äter trombyl med så blir ju mer lättblödande pga den med.

Åh va skönt o höra!!
  • Kristallflinga

Jag har fått Ul nu på tisdag är då i v7+0.. så då hoppas vi på att se ett litet hjärta som slår! Nu gäller bara att stå ut fram tills dess :)

• Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-23 20:35:07 följande:

Jag har gått in i v. 7 nu i alla fall, men jag skulle vilja ha ultraljudet i v. 9 om jag fick bestämma, men jag är bara glad att de vill ta emot mig överhuvudtaget. 

Får in i v8 på tisdag och har fått Ul då med.. så bara en dag kvar att stå ut o sen får vi veta om det lever eller inte.. (Fick ma i maj)
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-23 21:07:07 följande:

Då ligger vi väldigt lika. Jag fick också MA i maj och är gravid i v 7 som sagt. Ska du gå privat eller får du det genom sjukvården?

Fick genom sjukvården, berättade hur extremt orolig jag är så löste de det rätt bra faktiskt...
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 13:36:03 följande:

Pratade med min ordinarie BM idag och jag får inget ultraljud. Tycker det är så otroligt dåligt och jag blir så ledsen. Har gråtit till och från i flera timmar.

Men va sjukt att det är så stor skillnad.. som Wibe säger, finns det någon privatklinik du kan vända dig till?

Styrkekramar!
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 17:25:46 följande:

Jag ringde direkt till gyn och ska få komma in nästa vecka på torsdag för tidigt UL. Problemet är att det inte finns någon som gör privat i vår stad.

Jag började tokgråta när jag ringde. Hon var jättegullig!

Att det ska vara så stor skillnad beroende på vem man pratar med.. konstigt! Jag har mitt UL imon i v7+0. Lever det nu så har det levt en vecka längre än förra gången och då vågar jag nog vara glad iaf? 
  • Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 20:35:26 följande:

Stort lycka till! Jag håller tummarna. Berätta gärna hur det gick sen!

Fick idag se ett hjärta slå.. bedömning att fostret är i v6+5 så ungefär som vi trodde. Men det lever än så länge! Helt sjukt att se!
  • Kristallflinga
    WiMe06 skrev 2015-08-25 16:17:19 följande:

Åh vad skönt för er. Vad härligt. Nu håller vi tummarna att den lill* vill stanna tiden ut.

Tack! ja det gör vi verkligen
    Elyssa81 skrev 2015-08-25 15:59:54 följande:

Åh så härligt att höra. Om en dryg vecka är det vår tur. Håller tummarna för att vi också får bra besked!

Ja det gör vi med! Verkligen! Hör av er när ni får veta något alls
  • Kristallflinga

Tycker att tråden tappat sin mening lite.. så tar in den på missfall igen och hoppas på stöd och hjälp.

har idag haft en blödning och smärta i magen, som mensvärk. Exakt så faktiskt. Åkte in till akuten direkt, trots att jag inte blödde mer än en binda. Var (och är) ju orolig så ville inte plåga mig. Inne på akuten gjorde de vul och fostret rörde på sig och hjärtat slog. Barnmorskan som var med räknade ut att om jag inte vart gravid så skulle jag haft mens nu. Men det såg bra ut, förutom blödningen då. Är i v9+0

Är det någon mer som haft det så här? Har det gått bra eller är det trots allt ett missfall till på gång? Har nu på kvällen fortfarande blödningar och smärta..

• Kristallflinga
    Elyssa81 skrev 2015-09-09 08:40:19 följande:

Det är svårt att säga. Blödningar är ju inte ett jättebra tecken, men de flesta som blöder får inte missfall. De finns dem som det går bra för och de som det går mindre bra för i samma situation som dig!

Jag håller tummarna för dig!! Hur har det varit i natt?

Blödningarna har slutat och har bara lite brunaktiga flytningar kvar.. så det känns som att det bara var skrämselskott denna gången. :) bebis rörde ju sig och hjärtat slog på i tisdags
Svar på tråden Så rädd för missfall