Inlägg från: Elyssa81 |Visa alla inlägg
  • Elyssa81

Så rädd för missfall

Får jag vara med. Är gravid i v 5+6 idag. Plussade för två veckor sedan. Fick ett MA i v. 13 i maj och sen ett tidigt MF i v 6 i juli. Jag är så rädd denna gången för att det inte ska gå bra.

Vad gör man av denna oro. Jag vill bara att tiden ska gå snabbt nu.

• Elyssa81
    WiMe06 skrev 2015-08-22 14:13:04 följande:
    Tyvärr har jag nog inget bra svar på vad man gör av oron. Går in i v 20 nästa vecka och är fortfarande orolig emellanåt. Jag har haft lite blödningar till och från som nojjat mig ännu mer. Så tyvärr är jag nog ingen bra hjälp med vad du ska göra av din oro. Men du är välkommen hit och får mer än gärna ventliera din oro här.
    Jag ska få ett tidigt UL iaf då jag inte fick mens sedan senaste missfallet. Alltid något. Vet dock inte när det blir. Ska ringa Bm på måndag då kanske jag får någon klarhet. Jag försöker ta en dag i taget, men det är svårt. Nästan bättre på vardagarna då hinner man inte fundera så mkt.

Så jobbigt med blödningar. förstår att du blir orolig då .
  • Elyssa81
    WiMe06 skrev 2015-08-22 15:37:24 följande:
    Det är jättejobbigt när tiden går sakta. Jag fick missfall i april innan jag blev gravid med denna grav. Så jag förstår din oro dina tankar fullt ut. Gjorde vul i början av denna grav, då jag inte heller fick ngn mens emellan. Gjorde ett i vad jag trodde var v 7 men då såg dem inget hjärta och dem flyttade tillbaka mig till v 6. Så fick göra ett nytt en vecka senare och då såg dem ett hjärta. Sen gjorde jag nytt vul i v 10 för jag hade haft blödningar sedan v 7 ungefär till och från.

Oftast vill dem nog vänta till vul till man passerat iallafall V6-7 för innan dess ser dem inte så mkt. Håller tummarna att allting går bra för dig denna gången.
    Jag har gått in i v. 7 nu i alla fall, men jag skulle vilja ha ultraljudet i v. 9 om jag fick bestämma, men jag är bara glad att de vill ta emot mig överhuvudtaget. 
  • Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-08-23 20:48:38 följande:
    Får in i v8 på tisdag och har fått Ul då med.. så bara en dag kvar att stå ut o sen får vi veta om det lever eller inte.. (Fick ma i maj)
    Då ligger vi väldigt lika. Jag fick också MA i maj och är gravid i v 7 som sagt. Ska du gå privat eller får du det genom sjukvården?
  • Elyssa81

Pratade med min ordinarie BM idag och jag får inget ultraljud. Tycker det är så otroligt dåligt och jag blir så ledsen. Har gråtit till och från i flera timmar.

• Elyssa81

Jag ringde direkt till gyn och ska få komma in nästa vecka på torsdag för tidigt UL. Problemet är att det inte finns någon som gör privat i vår stad.

Jag började tokgråta när jag ringde. Hon var jättegullig!

• Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-08-24 20:30:58 följande:
    Att det ska vara så stor skillnad beroende på vem man pratar med.. konstigt! Jag har mitt UL imon i v7+0. Lever det nu så har det levt en vecka längre än förra gången och då vågar jag nog vara glad iaf? 
    Stort lycka till! Jag håller tummarna. Berätta gärna hur det gick sen!
  • Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-08-25 15:48:38 följande:
    Fick idag se ett hjärta slå.. bedömning att fostret är i v6+5 så ungefär som vi trodde. Men det lever än så länge! Helt sjukt att se!
    Åh så härligt att höra. Om en dryg vecka är det vår tur. Håller tummarna för att vi också får bra besked!
  • Elyssa81
    WiMe06 skrev 2015-08-26 09:58:14 följande:

Har varit på RUL nu och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka smile2.gif

Grattis, vad skönt att allt såg bra ut.
  • Elyssa81

Jag gjorde ett tidigt ultraljud i v 7+2 och läkaren hittade direkt ett tickande hjärta. Allt såg bra ut!

• Elyssa81
    camillis86 skrev 2015-09-09 08:26:52 följande:

Hej tjejer, får jag fråga en sak? ALLA mina symtom försvann i måndags,
    illamåendet, känslan att behöva småäta mest hela tiden, känslan att nåt är annorlunda i kroppen, känner mig helt enkelt inte gravid längre överhuvudtaget, vilket nu gör mig livrädd. Har inte fått någon blödning men tänkte fråga om det är någon av er som känt likadant under graviditeten och att det sen ändå gått bra och att fostret lever. Ska på vul i eftermiddag och känner mig fruktansvärt nervös :(

För mig gick det inte bra hade iofs en rosa blödning också.

Men jag har hört många som haft som du och som det gått bra för. Vilken vecka är du i?
  • Elyssa81
    Kristallflinga skrev 2015-09-08 22:19:11 följande:

Tycker att tråden tappat sin mening lite.. så tar in den på missfall igen och hoppas på stöd och hjälp.

har idag haft en blödning och smärta i magen, som mensvärk. Exakt så faktiskt. Åkte in till akuten direkt, trots att jag inte blödde mer än en binda. Var (och är) ju orolig så ville inte plåga mig. Inne på akuten gjorde de vul och fostret rörde på sig och hjärtat slog. Barnmorskan som var med räknade ut att om jag inte vart gravid så skulle jag haft mens nu. Men det såg bra ut, förutom blödningen då. Är i v9+0

Är det någon mer som haft det så här? Har det gått bra eller är det trots allt ett missfall till på gång? Har nu på kvällen fortfarande blödningar och smärta..

Det är svårt att säga. Blödningar är ju inte ett jättebra tecken, men de flesta som blöder får inte missfall. De finns dem som det går bra för och de som det går mindre bra för i samma situation som dig!

Jag håller tummarna för dig!! Hur har det varit i natt?
  • Elyssa81

Idag är jag så rädd och orolig att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Hur klarar man av dagarna? Kommer det bli ett till missfall eller blir det en bebis?

• Elyssa81
    emzerus skrev 2015-09-15 21:23:19 följande:

Undrar ifall det är fler i denna tråd som haft blödning i tidig graviditet där det ändå gått vägen?

Är kanske dumt att jag griper efter halmstrån men orkar bara inte med ett 4e missfall o hoppas ju så innerligt att det kan ske ett mirakel för oss nu!

Jag hade det i v 8 i min första graviditet. Det gick bara fint!
Svar på tråden Så rädd för missfall