Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Så rädd för missfall

Ni som blött under graviditeten och där det gått bra, hur mycket har ni blött? Bara nån dag lite grann eller flera dagar och mycket?

Har blött i 5 dagar nu. Först mörkrött/brunt och nu senaste dagarna mer klarrött. Har inte särskilt ont, som vanlig mensvärk ungefär. MVC sa åt mig att göra ett nytt test på fredag, är det missfall så borde det vara svagare. Beroende på vad testet visar så fick vi se om jag kanske kunde få ett VUL i nästa vecka. Så jobbigt att inte veta. Inställd på det värsta, men samtidigt så läser man om solskenshistorier och fortsätter hoppas.

• Curlingmorsan

Ringde MVC igår efter att ha gjort ett nytt test som fortfarande visade positivt. Alla ordinarie BM och läkare var på utbildning men fick prata med en BM som efter mycket om och men gav mig en läkartid den 29 sept. Kändes inget bra att behöva vänta så länge så igår kväll ringde jag gynakuten i grannstaden, fick prata med en BM som sa åt mig att komma in idag på förmiddagen så en läkare fick göra ett VUL. Fick tyvärr svaret att det var missfall, men känns ändå skönt att få veta. Hade blivit helt knäckt av att gå runt i närmare 2 veckor till och inte veta. Så nu hoppas vi att allt kommer ut av sig själv under nästa vecka, annars skulle jag komma in igen. Hoppas ni andra har bättre lycka!

Svar på tråden Så rädd för missfall