WiMe06 skrev 2015-09-13 20:39:24 följande:
Förstår verkligen din känsla. Man känner sig så otroligt maktlös när man varken vet eller kan göra något.
Med första barnet blödde jag i v 10 och då var det som en mens ungefär, kom små koagler, färskt blod. Inga smärtor. Graviditeten gick bra.
Tredje graviditeten, började blöda i v 4+2. Symtomen försvann över bara några timmar. Blödde sen lite lite varje dag från lördag till torsdag, på torsdagkvällen fick jag hemska smärtor och det började blöda rejält med stora koagler och riktigt mörkt färskt blod. Gjorde vul på måndagen och läkaren kunde då se lite kvar av en hinna.
Denna graviditeten, började blöda i v 4+2 igen, det var färskt blod, kom nån liten klump, ungefär en binda om dagen, avtog efter några dagar och blev mer brunt. gjorde vul men då såg läkaren inget så han trodde det var mf, gjorde nytt vul i v 6 och då fanns där ngt litet men inget hjärta som slog, fick ytterligare ett vul i v 7 och då fanns där ett tickande hjärta.
Ja det är oerhört frustrerande att inte veta o att inte kunna ta reda på hur det ligger till utan att bara vänta...bland det värsta man kan göra känns det som :(
Får ju ändå upp hoppet lite när jag läser om att två av dina graviditeter fortlöpt trots blödningar. Tack för att du delar med dig och jag beklagar att även du varit med om missfall!
Vi har påbörjat missfallsutredning men inte fått nå svar på alla prover vi tog. Försökte få tag på den läkaren förra veckan när jag vart gravid o sen när blödningen började men hon ringde aldrig upp mig. Så jag hoppas att jag kan få prata med henne denna vecka, helst imorgon. Skulle vara skönt att få prata med någon o försöka göra nåt iaf. Ta blodprov, boka in ett nytt VUL. Vadsomhelst typ...
Måste ha varit underbart att få se den lilla o hjärta som tickade tillslut efter blödning o oro <3
Hoppas så innerligt att det kan få gå vägen för oss denna gång men jag försöker inte hoppas för mycket. kan ju mycket väl vara att även detta slutar illa :(
tack för att du svarat o delat med dig! Lycka till med graviditeten <3