Så rädd för missfall
Jag plussade i förrgår men jag kände det verkligen på mig. Hade missfall mars 14 och ett nu i mars/april. Första var ma och andra ofostrig grav. Hoppas verkligen nu! Är i vecka 6-7.
Jag plussade i förrgår men jag kände det verkligen på mig. Hade missfall mars 14 och ett nu i mars/april. Första var ma och andra ofostrig grav. Hoppas verkligen nu! Är i vecka 6-7.
Jag fick ett missfall i v 10 för några månader sen, graviditeten hade avstannat ungefär v 7. Idag har jag passerat 7 veckor igen och var på besök hos BM som erbjöd mig ett VUL på måndag.
Förra gången var jag övertygad om att graviditeten stannat upp eftersom jag hade haft väldigt få symptom som sedan försvann. Den här gången har jag något mer symptom men tycker att de har lindrats igen.
Jag är t ex inte så trött som man "ska" vara (har istället svårt att sova sen några dar tillbaka), jag mår ej heller illa eller har större problem med lukter och inga som helst hormonsvängningar. Däremot har jag lite ont i brösten, men det har gått från att göra ont i främst bröstvårtorna till att ha ont i hela brösten. Förra gången slutade brösten göra ont väldigt tidigt. Jag har också den här gången extremt långsamma tarmar med olika sorts ont i magen som följd. Kissar något oftare än vanligt med.
"Måste" man vara supertrött för att vara gravid? Jag känner mej mer utmattad än sömnig liksom, speciellt under arbetsdagen. Över helgen när jag bara varit hemma och tagit det lugnt har jag känt mig helt som vanligt.
Jag är så nervös inför måndag, hade verkligen önskat att det gick vägen den här gången eftersom jag har tiden litegrann emot mig, är 34 år och det är första barnet. Tredje graviditeten.
Nu är jag typ i vecka 13. Vet inte riktigt eftersom jag bara hade en mens emellan. Vet inte hur lång cykel jag har.
Kan vara allt från 28-32.
Har väldigt ömma bröst, jag slutade ha det i vecka 9-10 i båda graviditeterna som slutade i missfall. Är också betydligt mer trög i magen den här gången.
Hoppas att det ska gå vägen den här gången.
Är nu i vecka 15.
Börjar bli orolig inför ultraljudet.
Är så rädd att det inte ska finnas något innan.
Har fått mage nu och måste ha gravidkläder.
Har många symtom kvar, idag mår jag illa och är yr etc.
Jag har haft två missfall innan denna grav, då hade jag inte symtom efter vecka 10. Sen började blöda i vecka 12-13.
Finns det någon här som kan lugna mig?
Tack!
Efter två missfall så SKA det vara vår tur.
Tycker det syns nu på att jag är gravid så jag kan nog inte hålla det hemligt länge. Tur att det varit semester för då kan folk tro det ett tag till :)
Har sån yrsel ibland och även jättejätteont i bröstvårtorna. Handlade på Maxi idag - får alltid ont i bröstvårtorna så jag nästan skriker när vi kommer till frysdiskarna....sen sitter det i typ 15 minuter :S
Har inte fått kallelse än , var på inskrivning igår.
Har haft massa växtvärk idag. Är orolig när jag har molvärk och orolig när jag inte har det. Jag börjar nytt jobb om några veckor, jag vill gärna ha gjort ul innnan jag berättar något. Jag tror det blir i mitten av september något...
När har du?
Är i vecka 17 idag.
Idag har jag känt fostret tror jag som stickande, nästan som nyp. Lite känsla av obehag inte värk.
Innan har det varit kittel mest. Någon som har känt samma. Eller kanske är det bara ligamenten. Lite ovan känsla i alla fall.
Har haft två missfall.
Idag var jag på Rul!
Det var en jättefin bebis, bm trodde det var en pojke!
Jag hade i vecka 7. Gjorde rullar i måndags och det var en jättefin pojke!
Är i vecka 21 nu.
I lördags hade vi sex.
På söndag när jag petade lite för jag kändes fortfarande kladdig (ursäkta infon)
då kom det lite lite ljusrosa blod ovanpå flytningen.
Höll på att dö nästan av oro.
Det var bara det som kom. Jag sparade pappret sen för att se hur mkt det var när jag hade lugnat mig. Var pyttelite.
Sedan i söndags har det inte kommit något utan bara vanliga flytningar.
Vad säger ni? Vad hade ni gjort?
Har läst om blödning i samband med samlag, att det är vanligt.
Hur mår ni andra såhär nu? Jag vet inte riktigt hur jag mår egentligen. Har smärtor lite överallt i kroppen, när jag jobbar så får jag nästan alltid ont i magen och ryggen. Har börjat få ont i övre delen av magen typ och vid revbenen. Sen blir jag liksom helt matt ibland, känns som attacker som kommer så man liksom bara måste sätta sig ner och vila. Är orolig att jobbet påverkar bebis negativt, jobbar sex dagar nästa vecka varav en dag är delad tur och tror ärligt talat inte min kropp orkar det. Har ni ont i magen?
Blir så orolig för bebisen. Är rädd att värken i övre delen utav magen ska bero på havandeskapsförgiftning, har ju haft det en gång innan men då kom den först i v 37.
Jag är i vecka 27.
Känner mig ganska bra men har börjat bli väldigt trött och lite illamående.