Inlägg från: Enlitentill |Visa alla inlägg
  • Enlitentill

Så rädd för missfall

Hoppas7910 skrev 2015-12-03 16:22:48 följande:

Hej alla!

Någon som är tidigt gravid?

Själv går jag in i v.9 imorn och är orolig..

Var på tidigt VUL förra onsdagen och såg då hjärtslag! Underbart att se med min historia.

Men nu har oron krupit på mig igen.. Tänk så lever inte mini längre?

Ska på VUL igen på onsdag och önskar så att mini växt bra och att hjärtat ff slår fint!

Jag går också in i v 9 i morgon och känner också denna konstanta oro. Jag vågar inte tänka att det är någon där inne ännu tror jag. Jag ska på VUL på tisdag. Det känns som en milstolpe trots att jag inte kommer kunna andas ut då heller. Åh om man ändå fick vara Omedveten om graviditeten fram tills vecka 12 passerat. Skönt att du får kolla regelbundet.
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-12-03 22:51:02 följande:

Vad kul att vi är på samma dag :)

Då har du VUL en dag tidigare än mig! Håller tummarna :)

Nej, jag vågade inte heller tro att det fanns någon där inne.. Så vi började givetvis gråta båda två av glädje när man såg hjärtslag.

Så det var absolut en lättnad! Tror jag att du kommer tycka oxå!

Men, mini var bara 5,5 mm stor.. Känns som så ömtåligt - därför jag oroar mig så mkt. Erfarenheterna är ju inte de bästa heller. Så då är det skönt med dessa kontroller!

Fast 1 ggr i veckan hade varit ännu bättre, haha!

Har du bett om ett tidigt VUL? Eller det är vanligt där du bor att få det i v.9

Har du varit på inskrivning ännu?

Håller tummarna för oss bägge. Vi går privat och fick därför erbjudande om tidigt VUL vilket jag är jättetacksam för. För som du säger så vill man gärna veta i tid om något är galet redan. Annars får man inte vul här
  • Enlitentill

I morgon är det dags för vul, v. 8+4 då. Sådan delad känsla kring det. Jag vill ju så gärna se ett hjärta ticka men är så rädd att något gått snett på samma gång. Alla symptom har jag kvar och vissa har ökat men ändå...

• Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-12-08 11:51:43 följande:

Då ska vi på VUL samma dag! Är i v. 8+5 imorn. Förstår så väl vad du menar.. Man både vill och inte vill. Livrädd för att det ska ha stannat av. Vill bara se att hjärtat slår och att mini växt som han ska!

Vilka av dina symptom har ökat tycker du?

Hur stor är du om magen? Om jag får fråga såklart!

Själv putar magen ut rätt rejält.. Speciellt på kvällen. Om det fortsätter så här blir det svårt att dölja så länge till!

Får jag fråga var du gör VUL?

Hjärtat tickade på fin och liten rörde sig därinne. Lycka, även om jag fortfarande är orolig för att det fortfarande är några veckor kvar till vecka 12. Jag var enligt. Vul i v 8 +2. Mitt illamående har eskalerat och min mage ser ut som om jag är längre gången. Är ju smal annars så det kommer vara svårt att dölja. Jag gjorde vul för att vi precis påbörjat en utredning och därför gick privat. Vi blev erbjudna det och vi var snabba att tacka ja.

Har du varit i väg? Hur mår du med symptom och så?
  • Enlitentill
    Hoppas7910 skrev 2015-12-08 12:41:37 följande:

Gud vad härligt att höra!

Oron kommer nog aldrig försvinna.. Men dem säger ju att risken minskar mkt när man sett hjärtslag och storleken ser rätt ut :)

Det är skönt när sjukvården tar hand om en lite så man slipper jaga själv. Det lättar lite då!

Då verkar våra magar vara likadana.. Är oxå smal annars och nu kan jag knappt knäppa knappen i mina byxor längre. Det märks redan nu!

Och det är helt okej om bara mini mår bra :)

Det var jag som var lite virrig i dagarna.. Det är imorn som jag ska på VUL. Känns som jag räknar timmarna.. Så nervös för att det ha stannat av igen :/

Jag håller tummarna för dig i morgon.
Svar på tråden Så rädd för missfall