Moorii skrev 2015-12-13 23:53:04 följande:
Samma här, väldigt skönt :)
Men så lustigt! Evander var fint :) namnet jag drömde om var Juni, tycker det är superfint, och det blir ju extra speciellt eftersom man drömt om det. Haha, ja, och vi kommer säkert få en pojke ;)
Tror inte jag vet detta om dig, och du behöver inte svara om du inte vill, men hur länge har ni försökt få barn?
OK, nej, det är ju inte vidare skönt :/ men du kommer iallafall iväg och tränar. Det står ju överallt att det är så viktigt, och jag var jätteduktig på det förut, men nu.. Alldeles för trött, för illamående, för ont. Får hoppas man kan komma igång lite efter vecka 13.
Haha, ja, livet får väl vara lite sådär kul för ett tag ;) det är mycket man inte får heller när man är gravid, tuffast har helt klart varit att sluta snusa. Lyckades 1,5 vecka efter att jag plussat. Vad tycker du är jobbigast att vara utan?
Jaha, hade jag ingen aning om :/ nu blev jag ju ännu mer orolig och önskar vi hade ett tidigare ul med. Men, bara att härda ut! Nej, det är vanligt ul, kub har i inte fått tid för ännu. Vi bestämde oss för att behålla den tiden ändå, så vi ser innan kub om allt är bra. Och min man vill så gärna kunna få berätta för sin son att han ska bli storebror, men ska försöka få honom att vänta till efter kub :)
Jo, lite hjälper det väl, fast har jag väl en sån dag så kommer det ändå sluta med att jag kräks, tyvärr.. Som tur är så händer det bara en gång i veckan än så länge, inte så farligt :) sen är jag dålig på att dricka vatten, man ska ju tydligen dricka mer än vanligt dessutom. Har du nåt bra tips?
Hej :)
Du, Juni var faktiskt riktigt fint! Inte ett namn jag tänkt på i det avseendet tidigare men det låter riktigt sött och fint :)
Blir det inte en flicka denna gången så nästa kanske :)
Tack, ja, jag gillar också Evander :) låter tryggt på något sätt. Så jag hoppas vi får en pojke någon gång iaf :)
Klart du får fråga!
Vi har en lång historia.. Jag slutade med P-sprutorna för 9 år sen, tog nästan 2 år innan jag hade regelbunden mens dock. Men vi har inte skyddat oss sen dess.. Påbörjat 2 fertilitetsutredningar under tiden och båda ggr har vi blivit gravida strax efter, slutade dock i MA båda gångerna. 2 tidiga MF har vi oxå hunnit med :(
Gjorde missfallsutredning i september som inte visade något speciellt, vilket dem oftast inte gör. Sambon har däremot bara 1% normala spermier vilket förklarar att det tar så lång tid för oss att bli gravida.
Så en remiss till ivf är skickad! Skumt nog så tog det sig ändån :)
Hur länge har ni själv försökt?
Din mans son, hur gammal är han? Bor han hos er? Mkt frågor :)
Jag hade oxå behållt UL tiden! Man tar ju gärna så många chanser som möjligt att se bebisen!
Var inte meningen att oroa dig mer! Som jag skrev.. Jag har läst alldeles för mkt.. Inte bra ibland. Jag är sån bara - gillar så mkt info som möjligt. Det positiva jag läst är att det i dem allra flesta fallen är det fostret det är fel på om man får missfall. Så jag tror att moderkakan är anledning till väldigt få missfall :)
Har läst på flera ställen att har man sett ett foster med rätt storlek och hjärtslag i v7-9 så minskar risken för missfall till ca 3%!
Det är helt godtagbara odds :)
Bra jobbat med att sluta snusa! Måste va riktigt besvärligt! Sambon snusar och han har försökt några ggr..
Nu är jag vanligtvis något av ett träningsfreak :) och jag brukade alltid dricka pwo innan träning. Pulver man blandar som gör en piggare, mer uthållig och ger en extra push! Underbart tidigt på morgonen eller när man är trött efter jobb.. DET saknar jag! Blir som en mental förberedelse inför träningen oxå på något sätt. Men det innehåller ju koffein och massa annat som inte är så lämpligt att få i sig.
Så nu är jag bara trött på gymmet.. Andfådd av minsta lilla oxå :/
Men men, bara man försöker göra nåt så! Bebisen tar ju mkt kraft :)
Jag har alltid druckit mycket, har vattenflaska med mig konstant. Det dåliga nu är väl att jag får en sån otrolig törst efter juice och även julmust.. Ska va kallt och gärna bubbligt.. Kanske inte så bra med tanke på allt socker.. Sambon har i stort sett förbjudit mig att dricka light.. Är tydligen inte alls bra.
Så återigen - jag kommer bli tjock ;)
Där är ingen smak som du är extra förtjust i? Vissa lägger ju gurka eller apelsin i vattnet, blir kanske roligare då? Eller bara bubbel vatten? Blir festligare :)