• Aqq1

Så rädd för missfall

Jag gjorde vaginalt i v.7 och ska göra vaginalt även i v.11 varför vet jag inte (de kanske är den utrustningen de har därkanske?) fick ingen rock eller handduk eller liknande. Har gjort utan på magen i v.11 tidigare dock så det ska väl gå bra i v.10.

Seven Costanza skrev 2015-06-09 18:04:25 följande:

Ska på ultraljud imorgon i v 9+5 - någon som vet om det är vaginalt eller utanpå magen i v 10? Känner mig lite nervös men mest som sagt inställd på att det inte är någon därinne eftersom jag inte har några symptom, men klart jag blir ledsen om jag skulle ha rätt...

• Aqq1

Lycka till kommer gå toppen! Jag har gått upp 2 kg gick upp över 20 kg sist och önskar inte de denna gången haha. Har 8 av de kilona kvar ännu.

AnneliR skrev 2015-06-11 07:42:31 följande:

Då var det dags för ultraljudet om några timmar, känner mig konstigt nog lugn än så länge. Var säker på en sömnlös natt men det har gått bra :) måste fråga, har ni gått upp ngt i vikt än? Vägde mig igår och har snart gått upp 3kg?!! Hur ska det här sluta om det fortsätter i den här takten.. Uppdatera efter mitt vul sen :)

• Aqq1

Grattis

Seven Costanza skrev 2015-06-10 10:06:35 följande:

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 . Jag hade klänning som jag behöll på, annars fanns där handduk. Nu känner jag mig lugn och ska försöka njuta av att jag inte har några symptom.

• Aqq1

Stort grattis

hsh skrev 2015-06-09 13:40:06 följande:

Vi har precis sett vår lilla böna!! Ett tickande tickande hjärta. Hon räknade ut att jag är 7+6 , & det lilla hjärtat slog så fint!!

• Aqq1

Stort grattis härlig känsla!

AnneliR skrev 2015-06-11 13:46:40 följande:

Fick idag se en liten böna med pickande hjärta och som hade exakt rätt storlek för den vecka jag är i, 7+5 :) känner mig väldigt glad! Har fått en ny tid om 2 veckor för att kolla så allt ser bra ut då med, skönt sådär innan bröllopet.

• Aqq1

12 fulla veckor, men enligt min gyn (överläkare)är den risken lika liten i v11+0. Egentligen från v. 10.

zaza21 skrev 2015-06-15 18:49:02 följande:

Hej

Idag är jag i vecka 12 alltså 11+0

När dem säger att missfallsrisken minskar vecka 12 menar dem 11+ eller 12+?

För 3 veckor sedan gjorde jag ultraljud och allt verkade bra..hoppas bara allt är bra nu..

• Aqq1

Jag mår väldigt olika från dag till dag men framför allt är jag såå trött, oron finns inte med alls lika mycket längre men ibland kommer ju tankarna på missfall framför allt för att ett missfall så här "sent" hade vart så mycket jobbigare än tidigare och jag hade nog blivit så knäckt. Men i morgon går jag in iv.10 och om 14 dagar är det dags för ul igen.

• Aqq1

Håller tummarna, hur gick de?

strawberri skrev 2015-06-16 19:03:09 följande:

Jag mår bättre nu än jag gjort inte lika illamående och kräks i te lika mycket. Mår illa på kvällen ibland bara :) är inte heller lika trött som innan så det känns skönt! Är i v 13 nu och imorgon ska vi på ultraljud och gör nupp/kub va o lämnade 3 rör blod förra veckan. Håll era tummar att allt ser bra ut imorgon! Kram på er!

• Aqq1

Idag var jag på inskrivningssamtal på mvc. Fick tid för rul 19 Augusti och nästa måndag ska jag göra privat ul igen för att se att allt ser bra ut innan vi börjar berätta för folk. Nu måste det gå vägen, orkar orkar verkligen inte börja om igen.

• Aqq1

Håller tummarna att det är bra med den i magen iallafall! Men gynakuten är väl alltid öppen? Dit kan du såklart vända dig.

WiMe06 skrev 2015-06-18 15:27:37 följande:

Hej Alla!

Jag är gravid i v 9+2 och har haft lite svaga ljusrosa blödningar för några veckor sedan. Gjorde vul i v 7 och då såg vi ett pickande hjärta. Senaste dagarna har det kommit mer bruna flytningar / brunt blod och idag när jag var i affären kände jag ngt som rann till, när jag kom hem hade det kommit mörkt rött/brunt blod i trosskyddet. Nu är jag så sjukt orolig att bebisen i längre lever. Varför ska sånt här alltid hända vid speciella helger??

Hade missfall i april, precis vid påsk såklart så inga gyn-kliniker öppna. Och det lär det inte vara nu heller. Så nu får man väl gå och oroa sig hela helgen innan man kan ringa ngn. Har kub den 9 juli men det är ju länge tills dess.

Svar på tråden Så rädd för missfall