• Aqq1

Så rädd för missfall

Hur går det för er alla? Själv går jag in i v. 11 idag.på måndag har jag nytt ul och sen ska vi berätta för de närmaste, jag är redan nervös för ultraljudet. Annars är jag jättetrött och mår illa till och från har inte orkat oroa mig för mf så mycket de senast. Men ett missfall nu hade varit fruktansvärt.

• Aqq1

Har inte vart med med om det men hörde en som hade det (mycket blod) allt gick toppen!

strawberri skrev 2015-06-21 10:55:03 följande:

Jag fick åka till gynakuten inatt :( fick en stor brun flytning som övergick i färskt blod när jag "krystade" :( bebisen levde men hon kunde inte se varifrån blödningen kommer tappen va också lång och såg bra ut :S nån som varit med om liknande? Är i vecka 13+1 nu.

• Aqq1

Har inte vart med med om det men hörde en som hade det (mycket blod) allt gick toppen!

strawberri skrev 2015-06-21 10:55:03 följande:

Jag fick åka till gynakuten inatt :( fick en stor brun flytning som övergick i färskt blod när jag "krystade" :( bebisen levde men hon kunde inte se varifrån blödningen kommer tappen va också lång och såg bra ut :S nån som varit med om liknande? Är i vecka 13+1 nu.

• Aqq1

Åh vad kul att vi är på precis samma dag! Hoppas och tror det kommer gå bra för oss båda, men nervöst är det! Haha ja, för mig är tröttheten värst på kvällarna, hade lätt kunnat gå och lägga mig kl 6. Dock jagar sonen upp mig 5 på morgnarna så har väl förklaring i det med haha. Hoppas de blir bättre om ett par veckor så man piggnar till lite iallafall

hsh skrev 2015-06-23 06:21:37 följande:

Går också in i v.11 idag! Ultraljud Nästa fredag. Hoppas på positivt besked för oss båda. Har mest känningar i brösten och att jag är trött. Tar mig t.ex inte upp på morgonen alls nu. Har gett upp.

• Aqq1

Kul att vi med är på samma dag! hur gick det på gyn?

WiMe06 skrev 2015-06-23 06:46:59 följande:

Går in i v 11 idag jag med, ska till gyn nu på morgonen för mina blödningar.

Jag har lite känningar i brösten, samt att jag mår lite illa ibland och den där beryktade tröttheten finns här också.

Har börjat få känningar i magen ibland, antar att det är ligamenten som drar, hoppas på det iallafall, för det sitter högre upp, i övre magen, och känns inte som mensvärk.

• Aqq1

Jag tror inte man måste ha massa symtom samt att det kan komma och gå, med mitt första barn var jag bara lite trött i övrigt mådde jag toppen! Allt gick bra och han är en pigg och glad tvååring till hösten! Ska hålla tummarna att allt är bra på måndag. För många verkar det ju bara just tredje gången gillt!

gr0 skrev 2015-06-23 22:15:09 följande:

Jag fick ett missfall i v 10 för några månader sen, graviditeten hade avstannat ungefär v 7. Idag har jag passerat 7 veckor igen och var på besök hos BM som erbjöd mig ett VUL på måndag.

Förra gången var jag övertygad om att graviditeten stannat upp eftersom jag hade haft väldigt få symptom som sedan försvann. Den här gången har jag något mer symptom men tycker att de har lindrats igen.

Jag är t ex inte så trött som man "ska" vara (har istället svårt att sova sen några dar tillbaka), jag mår ej heller illa eller har större problem med lukter och inga som helst hormonsvängningar. Däremot har jag lite ont i brösten, men det har gått från att göra ont i främst bröstvårtorna till att ha ont i hela brösten. Förra gången slutade brösten göra ont väldigt tidigt. Jag har också den här gången extremt långsamma tarmar med olika sorts ont i magen som följd. Kissar något oftare än vanligt med.

"Måste" man vara supertrött för att vara gravid? Jag känner mej mer utmattad än sömnig liksom, speciellt under arbetsdagen. Över helgen när jag bara varit hemma och tagit det lugnt har jag känt mig helt som vanligt.

Jag är så nervös inför måndag, hade verkligen önskat att det gick vägen den här gången eftersom jag har tiden litegrann emot mig, är 34 år och det är första barnet. Tredje graviditeten.

• Aqq1

Usch förstår att du blev rädd! Tur allt var bra med den lilla lycka till på vul! Vad kan den extra hinnsäcken vara? Tvilling? Gick inskrivningen bra? Jag var på mon förra onsdagen

AnneliR skrev 2015-06-23 07:33:29 följande:

Jag går in i vecka 11 på lördag :) åkte in igår på vul pga av att jag fick ett nervsammanbrott på söndagen då jag hade blödningar i lördags, bara grät och grät :( allt är bra med den lilla och hjärtat slog 140 slag i minuten :D blir garanterat sexförbud nu tills att jag kan känna bebisen! Ska på ett till vul imorgon för att kolla den där extra hinnsäcken. Har ömma bröst, är trött samt lite illamående till o från. Är dessutom väldigt förstoppad, har magknip till och från som är jobbigt.

Idag är det iaf inskrivning hos bm, lite nojig över vägning då jag gått upp enligt mig alldeles för mkt redan..

• Aqq1

Härligt det gick bra, fick tid för rul i v.18 och blev lovad tillväxt ultraljud i v.30 nån gång. (Sonen var ganska kraftigt tillväxthämmad, upptäcktes vid förlossningen.)

AnneliR skrev 2015-06-24 10:14:02 följande:

Det kan vara en stor hinnsäck med typ en skiljevägg som kommer försvinna eller så bildades det två hinnsäckar men att det blev foster i en bara, fanns iaf bara ett foster i livmodern :) det gick bra hos bm, har bokat rul nu och det ska bli spännande att gå på. Gick allt bra för dig?

• Aqq1

Tycker du det är bra med doppler? Hade velat ha en men är jätterädd att jag ska ha svårt att hitta hjärtslagen/inte höra och bli ännu mer orolig.

strawberri skrev 2015-06-24 15:33:54 följande:

Jag har lika dant mina är grönbruna i färgen men jag hade blödning i lördags så beror nog på det. Är då orolig att det ska gå åt skogen med graviditeten pga blödningarna :( hörde iaf hjärtat på bebisen nyss för första gången med min dopplet så det lugnar en del! Trodde det va för tidigt att höra något. Är i v 14.

• Aqq1

Hur går det för er alla? Jag går in i v.12 på tisdag har inte oroat mig särskilt de senaste veckorn men idag är jag plötsligt så orolig. Beror troligtvis om att jag började googla om ma och läste om så många som fått de såhär ''sent''. Dumt jag vet, har ul på måndag iallafall.

Svar på tråden Så rädd för missfall