Jag tror inte man måste ha massa symtom samt att det kan komma och gå, med mitt första barn var jag bara lite trött i övrigt mådde jag toppen! Allt gick bra och han är en pigg och glad tvååring till hösten! Ska hålla tummarna att allt är bra på måndag. För många verkar det ju bara just tredje gången gillt!
gr0 skrev 2015-06-23 22:15:09 följande:
Jag fick ett missfall i v 10 för några månader sen, graviditeten hade avstannat ungefär v 7. Idag har jag passerat 7 veckor igen och var på besök hos BM som erbjöd mig ett VUL på måndag.
Förra gången var jag övertygad om att graviditeten stannat upp eftersom jag hade haft väldigt få symptom som sedan försvann. Den här gången har jag något mer symptom men tycker att de har lindrats igen.
Jag är t ex inte så trött som man "ska" vara (har istället svårt att sova sen några dar tillbaka), jag mår ej heller illa eller har större problem med lukter och inga som helst hormonsvängningar. Däremot har jag lite ont i brösten, men det har gått från att göra ont i främst bröstvårtorna till att ha ont i hela brösten. Förra gången slutade brösten göra ont väldigt tidigt. Jag har också den här gången extremt långsamma tarmar med olika sorts ont i magen som följd. Kissar något oftare än vanligt med.
"Måste" man vara supertrött för att vara gravid? Jag känner mej mer utmattad än sömnig liksom, speciellt under arbetsdagen. Över helgen när jag bara varit hemma och tagit det lugnt har jag känt mig helt som vanligt.
Jag är så nervös inför måndag, hade verkligen önskat att det gick vägen den här gången eftersom jag har tiden litegrann emot mig, är 34 år och det är första barnet. Tredje graviditeten.