• Aqq1

Så rädd för missfall

Mayy skrev 2015-07-28 00:52:43 följande:

Hej alla, förstår att det här är en "gammal" tråd men kanske kan ni hjälpa mig... Jag är i v 8 (7+6) och efter samlag så har jag blött några gånger men idag kom det blodklumpar typ som vid mens efteråt :( jag känner mig så orolig nu... Har någon varit med om samma?

Ring gyn, förstår att du är orolig. Man kan blöda lättare efter sex har jag hört. Men att blöda klumpar är väl oftast inte så bra. Hoppas allt ser bra ut trots allt! Enligt de jag pratat med kan sex inte utlösa missfall däremot kan det skynda på ett missfall som ändå skulle skett, kan ha fel men det är vad jag hört. Så du inte lägger någon skuld på dig själv om det skulle vara ett missfall.
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-07-28 00:13:51 följande:
    Jag kan fortfarande känna mig väldigt orolig ibland, försöker att inte vara det men är också jätteorolig att ngt ska ha hänt vid RUL. Ibland kan jag få smärta i nedre magen som liksom hugger till. Är orolig att det ska vara ngt. Ngn gång har jag även känt att det liksom strålar en smärta i umderlivet, vet inte vad det kan bero på. Har ul den 26/8 och det känns som en hel evighet till dess. Gick in i v 16 idag, tycker mig ha känt som fladder i magen några ggr men absolut inget jag känner varje dag, så vet inte om det har varit bebis jag känt då eller vad det kan ha varit.

Håller alla tummar att ingenting ska hända ngn här inne utan att allt ser fint ut på våra ul.
    Tack för ditt svar då är vi på samma vecka/ dag. Ja usch kvällarna är väldigt oroliga ibland. Hade hoppas på att känna vebis nu, alla andra verkar ju göra det. Är mitt andra barn dessutom men kände inte första förrän i v.19-20. Ja hoppas verkligen det går bra på våra ul
  • Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-07-28 06:11:18 följande:
    Hej! Förstår att du känner dig orolig. Jag blödde till och från flera veckor med denna graviditet, och ofta vid just sex eller orgasm. Så min gyn rekommenderade mig att avstå från sex så länge jag blödde. Gjorde två vul ett i v 6 och ett i v 10. På sista vulet såg gyn. att det troligtvis berodde på att hinnan lossnat lite i ena kanten och det kunde hålla på och blöda ett tag sa han. har dock aldrig fått klumpar i blodet. Hade jag varit du hade jag kontaktat gyn eller din bm och se om du inte kan få göra ett vul så kanske dem kan se vad blödningarna beror på och så allt är bra med den lill* där inne. Lycka till!
    Har med ont som hugg ibland främst när jag hostar nyser eller vänder mig snabbt.
  • Aqq1
    Mayy skrev 2015-07-28 14:13:59 följande:

Jag mejlade min bm som jag var hos precis innan vi åkte utomlands (kommer hem i mitten av v 11 så ville prata med henne lite innan)... Jag skrev vad som hände och sådär och hon svarade att det är normalt, även med blodklumpar efter samlag men att om det fortsätter blöda ska jag uppsöka sjukhus. Det har inte kommit mer idag så hoppas hoppas att det fortsätter så. Tack för ert stöd. Kram

Stort lycka till! Det kommer säkert gå bra, håller tummarna. Kram
  • Aqq1

Jag tror min oro kommer kännas lite lättare när jag iallafall kan känna bebisen så jag hopps det blir snart. Känns som jag är ganska ensam om att inte göra det nör det är andra barnet.

• Aqq1
    WiMe06 skrev 2015-07-28 18:37:58 följande:
    Du behöver inte känna dig ensam, detta är mitt tredje barn och jag känner ju inte heller. Börjar känna lite frustration över att man inte känner ngt ännu. Men det kan ju va så att bebis ligger långt bak. Men hoppas också på att känna på riktigt snart.
    Ja det kan ju absolut vara så. Läser man på ''riktiga'' faktasidor står det ju att omföderskor ibland kan känna i v.16 så verkar ju absolut som att inte alla gör det och att det kan vara betydligt senare och vara normalt med. Men man nojar ju ändå haha.
  • Aqq1
    miillaw skrev 2015-07-30 18:04:15 följande:

Hej alla. precis läst hela tråden :P

grattis till er som klarat det kritiska stadiet och hoppas ni andra klarar er också utan MF.

Själv så plussade jag imorse. :) enligt gravidappen i telefonen är jag i vecka 5(4+2) enligt räkning här på FL är jag i v.4(3+4) och enligt CL-teststickan imorse stod det v.1-2. blir så fundersam. har ej ringt bm ännu, när är rekommenderat att man gör för inskrivning?

men är riktigt orolig för MF, första barnet för mig så hoppas innerligt för att det klarar sig. min lillasyster fick mf (havandeskapsförgiftning) i v.32 förra året så jag börjar bli riktigt orolig att det ska hända mig med.... menhon blev gravid några månader senare, gick på många kontroller och nu har hon dock en liten flicka som blir 1 månad på lördag. men hoppas jag slipper det iaf.

Grattis har du haft missfall tidigare? Det har gått 1-2 veckor sedan befruktning enligt clearblue. Det stämmer med den veckan du är i. Inskrivningssamtalet brukar vara i v. 12 ungefär.
  • Aqq1
    miillaw skrev 2015-07-30 18:38:17 följande:

Nej jag själv har aldrig tidigare haft mf (vad jag vet om). första gången testet blir positivt faktiskt, bara fått negativt tidigare och då mens. så antar att det inte blivit någonting därinne då. Så som sagt första positiva testet.

okej, så är man smart ringer man snart för att få tid om det skulle vara lång väntetid. eller ska man vänta ett par veckor efter bim åtminstone för att vara helt säkert att det blivit något litet därinne. :)

Går bra vilket som, där jag bor är det inte långa väntetider. Men hade jag vart du hade jag väntat någon vecka till semestrarna är över, annars är det vara att ringa när du känner för det. Denna gången valde jag att ringa ganska snabbt för att iallafall få det sagt om det skulle blivit missfall igen då det isåfall hade blivit mitt tredje. Med mitt första barn väntade jag några veckor däremot
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-08-01 21:12:39 följande:

Tänkte kolla med er andra vad ni har gått upp i vikt än? Är ju i v 16 nu och har gått upp 4-5 kg. Känns helt ok då jag gått upp ännu mer än så vid mina tidigare graviditeter :)

Jag har inte gått upp alls gick upp lite i början men ner igen ligger nog 0,5 kg under min startvikt. Men har mått illa och är inte alls sugen på godis/ fika osv som jag brukar. Gick upp över 20 kg med första barnet så är tacksam för det, hade ändå 10 kg kvar sen sist.
  • Aqq1

Hur går det för er alla? Har rul om 14 dagar ska bli spännande men är såå orolig, känner fortfarande inga rörelser och gick in i v. 17 igår. Bara hoppas allt ser bra ut.

Svar på tråden Så rädd för missfall