Så rädd för missfall
Har varit på RUL nu och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka
Har varit på RUL nu och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka
Så roligt att tråden är aktiv och det gått så bra för nästan alla själv går jag in i v.21 på tisdag. Lillebror i magen sparkar varje dag. Moderkakan var i framvägg precis som sist så därför kände jag inget förrän lite senare. Har eran oro minskat? Det har min, jag oroar mig lite grann än mest för att barnet ska vilja ut för tidigt o liknande men inte alls som förut, känner mig ganska lugn efter rul o efter att jag känner honom varje dag o det är såå skönt.
Känner också att oron är en annan slags oro än innan, är just nu orolig över det här med ledighet från jobbet. Jobbar inom hemtjänsten med tunga lyft och har redan nu börja känna av rygg och fogar :( är livrädd att behöva jobba länge för att graviditetspenning eller sjukskrivning inte ska gå igenom. Börjar tyvärr känna mig rätt nere pga alla tankar jag har. Hakar upp mig på vikten (gått upp över 6 kg) ledighet från jobb och hur det ska bli när bebisen kommer, främst hur mina pojkar ska reagera.. Jag känner bebisen tydligt varje dag, min man kände en spark på magen för nån vecka sen också :) Sorry för mitt tråkiga inlägg men skönt att skriva av sig till andra gravida!
Jag har bara vart på rul inget mer sen, när brukar man få moderskapsintyget? Kommer inte ihåg sen sist men har för mig jag fick de rätt tidigt.
Hur mår ni andra såhär nu? Jag vet inte riktigt hur jag mår egentligen. Har smärtor lite överallt i kroppen, när jag jobbar så får jag nästan alltid ont i magen och ryggen. Har börjat få ont i övre delen av magen typ och vid revbenen. Sen blir jag liksom helt matt ibland, känns som attacker som kommer så man liksom bara måste sätta sig ner och vila. Är orolig att jobbet påverkar bebis negativt, jobbar sex dagar nästa vecka varav en dag är delad tur och tror ärligt talat inte min kropp orkar det. Har ni ont i magen?
Blir så orolig för bebisen. Är rädd att värken i övre delen utav magen ska bero på havandeskapsförgiftning, har ju haft det en gång innan men då kom den först i v 37.
Nu har min lilla tjej kommit ut också! :) den 18 Jan (39+3) kl 00:19 efter en hel dag med värkar. Hoppas att ni andra mår bra, äntligen får vi njuta av våra bebisar vi som fått! :)