• hsh

Så rädd för missfall

Jag blir så orolig. Mer och mer oro och mindre och mindre glädjetankar. Jag drabbades av magsjuka i v.6 (5+4) förra gången då det avslutades med mf i v.9 och den här gången i v.6 (5+2) så har jag drabbats av en förkylning.. Känns som att min kropp inte vill vara gravid.

• hsh

Jag vill också ha svullen mage.. Vill bara ha nåt som gör att det känns som att jag verkligen är gravid! Jag har bara überkänsliga nipples. Känns som att dom ska falla av!

Jag har för övrigt fått hjälp av en privat vårdcentral. Jag fick ingen hjälp på Kvinnokliniken gällande att jag gärna ville ha ett tidigt ultraljud då jag inte känner mig gravid, och hörde av mig till min favoritvårdcentral i området som alltid tagit mig på allvar. Fick för första gången verklig medkänsla för mitt missfall & även löften om att de skulle försöka hjälpa mig. Och det gjorde dom. Ringde den privata kliniken där jag bokat in ultraljud i v.9 och förklarade att det inte handlar om pengar utan snarare om stödet, att jag vill komma på två ultraljud Men bara betala för ett. Så jag får komma på ett ultraljud i slutet på nästa vecka sen får jag ett till gratis efter några veckor. Underbart !!! Jag har varit så besviken på det bemötandet jag fått, nu känner jag mig lite mer lättad kring det hela..

• hsh
    AnneliR skrev 2015-05-23 14:46:29 följande:

Men åh vad skönt för dig! :) vissa dagar känner jag knappt något heller och så vissa dagar (som idag) mår jag hemskt. Är sååå extremt trött att jag knappt orkar leka med mina barn, känner mig som en usel mamma :( jag vill gärna inte ha svullen mage, inte än iaf! Vill inte att någon ska få veta att jag är gravid fören efter v 12 men som det känns nu så lär ju alla veta innan det. Fick mage väldigt tidigt alla gånger jag varit gravid, gått upp flera kg innan v 12.

Om jag tänker efter så mådde jag väldigt bra när jag var gravid med pojkarna, kan inte komma ihåg att jag var varken trött eller illamående. Du har inga blödningar eller så?

Ja, superskönt med lite stöd såhär i början när det är lätt att känna sig ensam i oron. Så ska ringa kliniken på måndag för att boka tid för vul Då gäller det bara att man får se ett tickande hjärta.. Känns inte så . Men kändes inte som att jag skulle bli gravid heller, det blev jag ju ändå.

Jag är också trött, men jag är förkyld så kan likväl bero på det:/ Förstår att du kanske inte vill att nån ska veta såhär tidigt, men är ju bara att skylla på IBS ;) Eller nåt.. Nej, inga blödningar. Ingen smärta heller. Förra mf kom visserligen först i v.9 så. Dock slutade jag känna av mina symptom två veckor före minns jag. Och då hade jag haft växtvärk i livmodern ett tag. Nu känns det ingenting som sagt. Men skönt iaf att det blir ett vul i v.6 och ett i v.10 (medicinskt räknat) .
  • hsh
    AnneliR skrev 2015-05-23 15:11:19 följande:

Är vi lika långt gångna du och jag? Gick in i vecka 6 idag (5+0)? Jag har ju mitt vul i vecka 8 sen tänkte jag boka in ett i vecka 12 också. Sen är det bra fram till rul tror jag :)

v.6 (5+5) är jag på. Mitt vul är inbokat 9e juni, så blir troligtvis ett på torsdag och att jag även har kvar det som redan är inbokat. Sen vill jag ha ett i v.13 sen tänkte jag veckovis lyssna med min doppler tills det är rul
  • hsh

Vi var på vul idag, hon såg en hinnsäck som hon mätte till 14 milimeter och sa att jag kan vara i v.5 istället för v.7 (vilket känns logiskt då jag eg inte velat räkna sen sista mensen) Vi ska tillbaka på återbesök den 9e juni och se om vi får se ett hjärta.

• hsh
    AnneliR skrev 2015-05-27 18:54:26 följande:

Hoppas du känner dig lite lugnare nu iaf? Hur kommer det sig att du fick det till vecka 7 när du räkna? Håller vi tummarna för att se hjärtat slå nästa vul :)

Lugn; nja. Men det känns som att jag kan överleva tills den nionde iallafall. v.7 räknat från sista mensen. Tack!
  • hsh
    Aqq1 skrev 2015-05-27 18:54:30 följande:

Håller tummarna! Varför har du inte velat räkna sen senast mens?

Jag vet när jag hade ÄL och det var kring den 30e april så rent teoretiskt tycker jag det känns märkligt att räkna graviditeten från 13e april. Hade jag varit i v.7 så hade vi troligtvis kunnat se mer än vi gjorde idag sa hon.
  • hsh

Update: Ömma bröst/superkänsliga bröstvårtor vid tryck eller beröring. Svullen mage. Trött så det bara smäller om det. Nio dagar kvar till vul nr 2.

• hsh
    AnneliR skrev 2015-05-31 19:48:38 följande:

Men vad skönt med massa symtom! :) jag har börjat må illa när jag inte äter, men vill inte äta hela tiden.. Vilken vecka är du i nu enligt bms uträkning?

Jag har haft en del illamående också, hade inte det förra gången när det slutade med mf. Däremot har jag börjat oroa mig då vi inte såg nåt annat än hinnsäck förra gången.. Kanske betyder att det inte är nåt?? Jag tänker inte på vikten alls, jag äter när jag vill äta. Du kan ju äta lite mindre saker, typ vindruvor, melonbitar osv? Bms uträkning? Är slow & vet inte vad bms betyder
  • hsh
    Roxie skrev 2015-05-31 18:39:04 följande:

Jag har äntligen plussat... nästan exakt ett halvår sen jag fick mf i v.6. 

Är i v 5 nu (4+0), och är såklart rädd för mf igen. Vill bara spola fram tiden några månader.... 

Grattis till plusset! Håll ut..
Svar på tråden Så rädd för missfall