• Aqq1

Så rädd för missfall

AnneliR skrev 2015-05-16 17:00:36 följande:

Tack snälla! Ska ringa och boka in vul till vecka 7+ nånting på måndag. Kan man garanterat se hjärtat. Ska verkligen försöka vara glad nu istället för bara orolig, och ska sluta leta symtom! Verkar ju vara fullt normalt att det är fram o tillbaka i styrka :)

Ja det är ju jättesvårt att bortse från oron men man får ju försöka hade vart kul o följas åt i tråden!
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-05-16 18:03:19 följande:

Hej! Hänger gärna på här. Har en son och ett MA i vecka 7 i bagaget och nu är jag gravid igen i vecka 8 (7+3) va på ett tidigt vul i vecka 6+0 där vi såg vår lilla ärta med ett pickande hjärta men ändå finns oron där o gnager :(

Hej! Skönt att ha sett ett litet hjärta, längtar också efter att gå göra de! Men kan tänka mig att oron är stark ändå, själv var jag inte alls orolig vid min graviditet med sonen eller innan jag fick första mf men nu är jag superorolig. Hur gammal är din pojk?
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-16 20:26:26 följande:
    Tycker absolut att vi ska följas åt :) kul att ha andra att bolla med under resans gång!
    Javisst är de skönt att inte vara ensam i oron!
  • Aqq1
    Mesakura skrev 2015-05-16 21:10:50 följande:

Jag har ju väldigt svårt att ta till mig att jag faktiskt är gravid just nu. Alla symptom är ju väldigt tydliga och det tycker jag är skönt. Första graviditeten som slutade redan i v 6 hade jag ett jobbigt symptom som var svimning. Jag blev så yr att det svartnade hela tiden om jag rörde mig lite för fort. Hoppas jag inte får så, känns inte så kul:P

Jag hoppas på att det blir bättre efter tisdag på mitt vul och att det syns då så man kan förstå det mer!

Jag tar ju test dagligen för att upprätthålla mig om att pyret lever. Mest för att veta innan vul att det fortfarande är något. 

Nä hoppas du slipper yrseln! Jag testar med varje dag och än så länge ökar det, känns så skönt! Men snart är det lika starkt som kontrollstrecket så då är det väl slut på ökning iaf, men skönt och se det där strecket!
  • Aqq1
    strawberri skrev 2015-05-17 12:47:08 följande:

Förstår det! Är precis lika dan! Min son blir 3,5 nu i maj :) hur gammal är din? :)

Okej mysigt, min är 19 månader
  • Aqq1
    AnneliR skrev 2015-05-17 15:34:07 följande:

O fy vad jag mår illa efter att ha druckit kaffe idag! Kunde inte dricka det med mina pojkar heller utan att må illa, något speciellt ni känner som gör att ni får illamående lätt?

Jag mår illa om det går för lång tid mellan jag äter, kanske därför jag gick upp 25 kg sist haha. Men spydde första gången idag, hoppas dock det var en engångs företeelse slapp det helt under min förra graviditet, o de e ju alltid skönt att slippa, men samtidigt skönt att ha symptom ändå
  • Aqq1

Jag ska på vul den 4/6 jag är då i vecka 8 (7+2) borde väl inte vara några problem att se hjärtat då? Ville haft en vecka senare egentligen men de fanns inga tider då. Ska bli så skönt att förhoppningsvis få se den, men så nervöst och oroligt.

• Aqq1
    hsh skrev 2015-05-18 11:13:56 följande:
    Jag såg hjärtat i graviditetsvecka sex när jag blev gravid för tre år sen så det är absolut inte omöjligt. smile1.gif Samma här. Vi har haft sex en gång men det kändes inte bra, så vi kommer nog inte vara särskilt sexuella alls.
    Kan sex göra att man får missfall? Har aldrig hört därför jag undrar om det kan vara så att det påverkar :-/
  • Aqq1
    hsh skrev 2015-05-18 12:05:45 följande:
    Det ska inte göra det, men samtidigt har jag hört att när man har upprepade missfall ska man undvika sex dom första 12 veckorna, undra vad det beror på..
    Aha vad konstigt, hoppas inte det är någon fara då, har inte undvikt de :-/
  • Aqq1
    Feather skrev 2015-05-18 15:24:48 följande:

Nu har ju jag haft 4 missfall o är gravid en 5 gång. Och japp man kan få order om att undvika samlag pga mannens spermier som kan ha påverkan på tappen. Samt orgasm för kvinnan som skapar kramper i livmoder.

Man säger att Det i en komplikstionsfri grav är helt okej, men efter 4 mf är inte ens läkarna eniga längre. Jag har undvikit sex helt. Jag har försökt undvika orgasmer, vara bad o bastubad, heta humör svängningar, inte tränat mm.

Men i mitt fall så orkade jag inte klandra mig själv så denna 5 gång har jag varit galet försiktig, tur el inte, slump el nåt annat. Men är fortfarande gravid v 22 nu.

Okej, skönt att det gått bra för dig Jag har gått igenom en grav där jag hade samlag som vanligt, red dressyr och tog promenader samt jobbade fram till v.38. Känns inte som det borde vara farligare med samlag (har redan riskerat det isf men hoppas inte de är nån fara) osv denna gången, men samtidigt vill jag ju inte riskera nåt. Svårt.
Svar på tråden Så rädd för missfall