• WiMe06

Så rädd för missfall

Elyssa81 skrev 2015-08-22 14:03:04 följande:

Får jag vara med. Är gravid i v 5+6 idag. Plussade för två veckor sedan. Fick ett MA i v. 13 i maj och sen ett tidigt MF i v 6 i juli. Jag är så rädd denna gången för att det inte ska gå bra.

Vad gör man av denna oro. Jag vill bara att tiden ska gå snabbt nu.

Tyvärr har jag nog inget bra svar på vad man gör av oron. Går in i v 20 nästa vecka och är fortfarande orolig emellanåt. Jag har haft lite blödningar till och från som nojjat mig ännu mer. Så tyvärr är jag nog ingen bra hjälp med vad du ska göra av din oro. Men du är välkommen hit och får mer än gärna ventliera din oro här.
  • WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-08-22 14:45:45 följande:

Jag ska få ett tidigt UL iaf då jag inte fick mens sedan senaste missfallet. Alltid något. Vet dock inte när det blir. Ska ringa Bm på måndag då kanske jag får någon klarhet. Jag försöker ta en dag i taget, men det är svårt. Nästan bättre på vardagarna då hinner man inte fundera så mkt.

Så jobbigt med blödningar. förstår att du blir orolig då .

Det är jättejobbigt när tiden går sakta. Jag fick missfall i april innan jag blev gravid med denna grav. Så jag förstår din oro dina tankar fullt ut. Gjorde vul i början av denna grav, då jag inte heller fick ngn mens emellan. Gjorde ett i vad jag trodde var v 7 men då såg dem inget hjärta och dem flyttade tillbaka mig till v 6. Så fick göra ett nytt en vecka senare och då såg dem ett hjärta. Sen gjorde jag nytt vul i v 10 för jag hade haft blödningar sedan v 7 ungefär till och från.

Oftast vill dem nog vänta till vul till man passerat iallafall V6-7 för innan dess ser dem inte så mkt. Håller tummarna att allting går bra för dig denna gången.
  • WiMe06
    Elyssa81 skrev 2015-08-24 13:36:03 följande:

Pratade med min ordinarie BM idag och jag får inget ultraljud. Tycker det är så otroligt dåligt och jag blir så ledsen. Har gråtit till och från i flera timmar.

Lider med dig, dem är så otroligt omänskliga. Det var likadant för mig i början av den här grav. Blödde en hel del och var jätteorolig pga av missfallet jag hade innan den här grav. Men jag fick inte heller ngt vul. Till slut fick jag tag på en privat klinik som ville hjälpa mig. Finns ingen privat i närheten av där du bor som du kan ringa?

Hoppas det ordnar sig för dig. Styrkekramar
  • WiMe06
    Kristallflinga skrev 2015-08-25 15:48:38 följande:
    Fick idag se ett hjärta slå.. bedömning att fostret är i v6+5 så ungefär som vi trodde. Men det lever än så länge! Helt sjukt att se!
    Åh vad skönt för er. Vad härligt. Nu håller vi tummarna att den lill* vill stanna tiden ut.
  • WiMe06

Har varit på RUL nu och allt såg bra ut. Det verkar som att vi väntar en liten flicka

• WiMe06
    essemia skrev 2015-08-28 10:53:46 följande:

Konstigt att det är så olika med att vissa får göra tidiga ultraljud och andra inte... Jag tror att det är så att barnmorskor inte får göra ultraljud förrän v 10, innan dess måste det vara en läkare, alla MVC kanske inte har läkare där så ofta?

Tror mycket handlar om att man söker sig privat med. Det fick jag göra för att kolla upp mina blödningar jag hade tidigt. Då gick jag till en privat gyn.läkare. Mvc eller gyn.mottagningen hjälpte mig inte.
  • WiMe06
    Aqq1 skrev 2015-08-28 21:25:38 följande:

Så roligt att tråden är aktiv och det gått så bra för nästan alla smile1.gif själv går jag in i v.21 på tisdag. Lillebror i magen sparkar varje dag. Moderkakan var i framvägg precis som sist så därför kände jag inget förrän lite senare. Har eran oro minskat? Det har min, jag oroar mig lite grann än mest för att barnet ska vilja ut för tidigt o liknande men inte alls som förut, känner mig ganska lugn efter rul o efter att jag känner honom varje dag o det är såå skönt.

Ja, det är verkligen roligt att följa alla och se att det går så bra.

Jag känner också mig mkt lugnare sen rul. Min moderkaka låg högt i bakvägg men känner inte några supertydliga rörelser utanpå magen som en del andra gör, men jag känner den lille mer eller mindre varje dag nu iallafall, oftast på kvällen när jag går och lägger mig. Det är ju så mysigt.

Har lite svårt att tro på att det är en flicka i magen. Skulle så gärna vilja sy en liten rosa filt men vågar inte ifall det skulle titta ut en pojke konstig nojja.

Är också lite orolig att den lilla kommer titta ut tidigare, lillebror kom i v 35 och storebror i v 37 så jag har sagt till mig själv att jag ska vara väl förberedd den här ggr. Min största oro är att jag inte ska hinna in till förlossningen för mina andra förlossningar har gått väldigt snabbt.

Jag går in i v 21 på måndag
  • WiMe06
    fruannie skrev 2015-08-28 14:55:41 följande:

Va på rul igår och allt såg ut som de skulle och det är en lillebror i magen :)

Åh vad härligt, grattis
  • WiMe06
    strawberri skrev 2015-08-28 22:27:03 följande:

Jag känner mig liiiite lugnare. Dock livrädd för blödningar och vissa dagar när hon är lugnare än vanligt. Då blir jag jätteorolig :( går in i vecka 24 imorgon :)

Jag är också rädd för blödningar då jag haft det en del till och från, men på nåt sätt har jag förlikat mig med tanken att jag säkert kommer få nån mer blödning, då trombylen gör mig mkt mer lättblödande.
  • WiMe06
    AnneliR skrev 2015-08-29 07:06:20 följande:

Känner också att oron är en annan slags oro än innan, är just nu orolig över det här med ledighet från jobbet. Jobbar inom hemtjänsten med tunga lyft och har redan nu börja känna av rygg och fogar :( är livrädd att behöva jobba länge för att graviditetspenning eller sjukskrivning inte ska gå igenom. Börjar tyvärr känna mig rätt nere pga alla tankar jag har. Hakar upp mig på vikten (gått upp över 6 kg) ledighet från jobb och hur det ska bli när bebisen kommer, främst hur mina pojkar ska reagera.. Jag känner bebisen tydligt varje dag, min man kände en spark på magen för nån vecka sen också :) Sorry för mitt tråkiga inlägg men skönt att skriva av sig till andra gravida!

Jag har också börjat fundera över ledighet från jobbet, jobbar på ett demensboende och vi har just nu många som är ganska aggressiva, så det är mkt risk för slag och sen såklart mkt tunga lyft och så. Tänkte prata med min chef lite om det nästa vecka. Men det brukar ju inte va några problem, jag fick gravidpenning med första och då var jag ändå bara timanställd. Så det borde ju inte va några problem men visst funderar man på det.
    Har också börjat känna av ryggen och lite i fogarna.
Svar på tråden Så rädd för missfall