• AnneliR

Så rädd för missfall

Jag går in i vecka 11 på lördag :) åkte in igår på vul pga av att jag fick ett nervsammanbrott på söndagen då jag hade blödningar i lördags, bara grät och grät :( allt är bra med den lilla och hjärtat slog 140 slag i minuten :D blir garanterat sexförbud nu tills att jag kan känna bebisen! Ska på ett till vul imorgon för att kolla den där extra hinnsäcken. Har ömma bröst, är trött samt lite illamående till o från. Är dessutom väldigt förstoppad, har magknip till och från som är jobbigt.

Idag är det iaf inskrivning hos bm, lite nojig över vägning då jag gått upp enligt mig alldeles för mkt redan..

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-06-24 05:52:39 följande:

Usch förstår att du blev rädd! Tur allt var bra med den lilla lycka till på vul! Vad kan den extra hinnsäcken vara? Tvilling? Gick inskrivningen bra? Jag var på mon förra onsdagen

Det kan vara en stor hinnsäck med typ en skiljevägg som kommer försvinna eller så bildades det två hinnsäckar men att det blev foster i en bara, fanns iaf bara ett foster i livmodern :) det gick bra hos bm, har bokat rul nu och det ska bli spännande att gå på. Gick allt bra för dig?
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-06-29 10:39:10 följande:

Idag var jag på ul igen det visade en pigg sprattlig krabat. Lycka! Imorgon går jag in i vecka 12 så enligt läkaren är är den stora risken över nu

Grattis! Vad skönt att allt ser bra ut, nu får du försöka njuta av tiden som är kvar :)
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-06-29 18:49:23 följande:

Tack när har du ul igen? Funderar på om jag ska våga mig på att köpa ett par mammajeans, alla jeans är för små och hade vart skönt o ha ett par redan nu iallafall. Men det borde jag väl våga

Jag har faktiskt valt att inte göra något mer ul innan rutinultraljudet den 20:e augusti. Min gynläkare tyckte att det inte behövdes då allt såg bra ut sist och att risken för missfall var nästan lika liten som vid tolv veckor. Får jag ont eller blödning var det bara att jag ringde :) jag har faktiskt köpt mammabyxor redan nu, med låg mudd. Hade även kvar kläder från tidigare graviditeter. Skönt med lite värme nu snart så man kan ha bara klänning.
  • AnneliR

Hej tjejer!

Har åter igen fått en liten blödning igår, den här gången efter toabesök och när jag gjorde nr 2. Är ordentlig förstoppad och får därför ta i rätt mkt. Blödningen försvann direkt och idag har jag bara haft bruna flytningar som blir mindre och mindre. Är illamående och har ömma bröst, känner mig gravid. Vad tycker ni, skulle ni åkt in och kollat upp det här? Vill helst inte göra det men är orolig såklart.

Är livrädd att bebisen ska ha dött på rul men vill samtidigt inte åka in varannan vecka och kolla mig..

• AnneliR
    hvep skrev 2015-07-05 19:50:28 följande:

Behöver skriva av mig lite här med! Jag fick veta i torsdags att jag är gravid igen. Jag blev gravid första gången i januari, som slutade i tidigt missfall, och det var så himla svårt att komma över. Inga logiska tankar funkade, det var som att förlusten var så?. djurisk på något sätt. Nu är jag alltså gravid igen, och jag kan verkligen inte glädjas. Eller varje gång jag gör det så blir jag arg på mig själv, eftersom jag inte vill ta det så hårt igen om det händer. Förstår inte heller hur jag ska orka vänta till vecka 12, är i vecka 5 nu! Är det någon som vet när risken minskar, är risken lika stor fram till vecka 12? Skulle vara skönt om man kunde lugna sig lite om några veckor. Förra gången fick jag missfall i vecka 6.

Grattis till graviditeten :) förstår verkligen din oro, har nästan ångrat att jag blev gravid igen några gånger pga oro, har innan denna graviditet haft två missfall. Min gyn sa till mig att börjar hjärtat slå så är ett stort steg förbi, jag var på vul i v 7+5 och allt såg fint ut, nästa vul var i v 9+5 och allt såg även då fint ut med tillväxt och hjärtslag. Hon tyckte jag kunde känna mig lugn efter det men som hon sa, risken finns ju alltid kvar att något händer men den var inte mkt större i v 9+5 än i v 12.

Hoppas du får behålla den lilla den här gången och att du slipper bli allt för orolig!
  • AnneliR

Hej hej!

Hur går det för alla? :) går in i vecka 13 på fredag och vet ni vad, har igår och idag känt som svagt fladder i nedre delen av magen. Har svårt att tro att det ens kan vara bebisen men känns inte som när tarmarna rör sig. Kan det verkligen vara möjligt? Nån annan som anat eller känt något? Livmoder känner jag numera som en liten boll ovanför troskanten, är jättehård på morgonen :)

• AnneliR

Är i vecka 15 imorgon och känner massa jag med:) så mysigt! Har känt bebis sen v 12-13 och det blir tydligare hela tiden, är inte mina tarmar som känns iaf, känner skillnad.

Hur mår alla andra i tråden? Själv är jag sjukt trött samt har illamående fortfarande till och från.

• AnneliR

Jag kan även fast jag känner bebisen ofta känna oro att något skulle vara fel men jag vägrar tro att det skulle vara det! Är till och med så "galen" att jag redan köpt barnvagn plus tillbehör till bebisen :) går in i v 16 på fredag. Det ska gå vägen den här gången och klart vi kommer få våra efterlängtade bebisar!

• AnneliR
    WiMe06 skrev 2015-07-29 18:09:17 följande:

Usch idag har jag haft sådan värk i magen ända sedan jag vakande, släppte först runt 15-tiden. Hoppas att det beror på att det är livmodern som växer. Men blir så orolig när det värker liksom.

Har också haft världens molvärk i mage och rygg idag, sen jag vaknade. Går in i v 16 imorgon. Tror jag har läst på nån sån infosida att livmodern växer massor nu och att det är normalt med växtvärk. Har iaf kännt bebisen sparka nu på em så känner mig lugn :)
Svar på tråden Så rädd för missfall