hvep skrev 2015-07-05 19:50:28 följande:
Behöver skriva av mig lite här med! Jag fick veta i torsdags att jag är gravid igen. Jag blev gravid första gången i januari, som slutade i tidigt missfall, och det var så himla svårt att komma över. Inga logiska tankar funkade, det var som att förlusten var så?. djurisk på något sätt. Nu är jag alltså gravid igen, och jag kan verkligen inte glädjas. Eller varje gång jag gör det så blir jag arg på mig själv, eftersom jag inte vill ta det så hårt igen om det händer. Förstår inte heller hur jag ska orka vänta till vecka 12, är i vecka 5 nu! Är det någon som vet när risken minskar, är risken lika stor fram till vecka 12? Skulle vara skönt om man kunde lugna sig lite om några veckor. Förra gången fick jag missfall i vecka 6.
Grattis till graviditeten :) förstår verkligen din oro, har nästan ångrat att jag blev gravid igen några gånger pga oro, har innan denna graviditet haft två missfall. Min gyn sa till mig att börjar hjärtat slå så är ett stort steg förbi, jag var på vul i v 7+5 och allt såg fint ut, nästa vul var i v 9+5 och allt såg även då fint ut med tillväxt och hjärtslag. Hon tyckte jag kunde känna mig lugn efter det men som hon sa, risken finns ju alltid kvar att något händer men den var inte mkt större i v 9+5 än i v 12.
Hoppas du får behålla den lilla den här gången och att du slipper bli allt för orolig!