• AnneliR

Så rädd för missfall

WiMe06 skrev 2015-07-30 19:44:05 följande:

Vad skönt, då är nog allt normalt. Fick för mig att jag kände ngt igårkväll men det var bara lite snabbt en gång och har inte känt mer sen dess så vet inte om det kan varit bebisen.

Kan du känna utanpå magen att bebisen sparkar?

Var säkert bebisen! :) nej inte utanpå än och vissa dagar känner jag ytterst lite och vissa lite mer. Känner mest på em/kväll. Snart kommer du också känna mer och mer och få uppleva den härliga känslan! :)
  • AnneliR

Tänkte kolla med er andra vad ni har gått upp i vikt än? Är ju i v 16 nu och har gått upp 4-5 kg. Känns helt ok då jag gått upp ännu mer än så vid mina tidigare graviditeter :)

• AnneliR

Går in i v 17 på fredag, känns ganska overkligt vad fort tiden går! Har fått en ordentlig mage och kan inte dölja att jag är gravid för fem öre :) har också vul snart, 20:e augusti. Längtar! Ska ni kolla kön? Känner bebisen sparka dagligen men som WiMe06 skriver så kan det komma dagar när det är väldigt lugnt och då blir man rätt nojig. Aqq1 du kanske har moderkakan i framvägg? Jag frågade vid senaste vul hur min satt och den var i bakvägg, brukar man ju känna tidigare.

Är väldigt trött och vissa dagar sköljer illamående över mig även om det blivit bättre med det. :)

• AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-08-18 10:18:45 följande:

Hur går det för er alla? Imorgon har jag rul, såå nervöst, håll tummarna att det går bra

Åh vad spännande! Måste du uppdaterar vad dom sa :) jag har mitt på torsdag och börjar också bli nervös.

Det går iaf bra för mig, bebisen sparkar på där inne dagligen och det känns mer och mer :) har du känt nåt än? Håller tummarna för dig! :D
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-08-19 17:00:30 följande:

Ultraljudet gick bra bebis var sprallig och allt såg fint ut, det såg ut att vara en lillebror

Åh vad skönt! :) hoppas dom kan se kön på min bebis imorgon också..
  • AnneliR
    Aqq1 skrev 2015-08-19 19:55:05 följande:

Lycka till hon sa först att det var en flicka men sen såg hon att set visst var en pojk. Är dina två pojkar?

Ja jag har två pojkar :) min man är hundra på att vi får en till kille så vore kul om han har fel! Spelar ingen större roll för mig vad det är för kön, jag är glad bara allt ser bra ut. Jag uppdaterar imorgon :)
  • AnneliR
    WiMe06 skrev 2015-08-20 13:55:15 följande:

Nyss hemkommen! Allt såg bra ut. Bebisen hjärta slog och han kunde inte se ngn blödning inifrån livmodern, bra mängd fostervatten och bebisen mätte rätt storlek för tiden. Livmodertappen var sluten. Så det är väl bara att förlika sig med det att man kommer blöda då och då. Äter trombyl med så blir ju mer lättblödande pga den med.

Vad skönt att allt gick bra! :)
  • AnneliR

Jag har idag varit på rul och allt såg jättefint ut :) bf 23 januari. Hon var lite osäker men det lutar åt att det är en liten tjej i magen ????

• AnneliR

Känner också att oron är en annan slags oro än innan, är just nu orolig över det här med ledighet från jobbet. Jobbar inom hemtjänsten med tunga lyft och har redan nu börja känna av rygg och fogar :( är livrädd att behöva jobba länge för att graviditetspenning eller sjukskrivning inte ska gå igenom. Börjar tyvärr känna mig rätt nere pga alla tankar jag har. Hakar upp mig på vikten (gått upp över 6 kg) ledighet från jobb och hur det ska bli när bebisen kommer, främst hur mina pojkar ska reagera.. Jag känner bebisen tydligt varje dag, min man kände en spark på magen för nån vecka sen också :) Sorry för mitt tråkiga inlägg men skönt att skriva av sig till andra gravida!

• AnneliR
    strawberri skrev 2015-08-29 16:48:13 följande:

Oroar mig också för gravpenning. Skickade in ansökan häromdagen. Jobbar också i vården som usk inom många områden då jag jobbar i en bemanningsenhet. Blir hemtjänst, korttidsboende, säbo, personlig assistans, LSS med psykiskt sjuka mm så mycket tunga lyft, hot om våld som kan förekomma mm :( börjar bli riktigt tungt nu känner jag! Har foglossning och ont i ryggen emellanåt :( har ni andra ansökt? Skickade ni med nåt läkarintyg?

Jag har inte ansökt än, ska försöka jobba iaf till v 32 tänkte jag.. Innan dess kan man ju bara bli sjukskriven, graviditetspenning får man 2 mån innan beräknad födsel.

Ska till bm nästa vecka och fixa moderskapsintyg och tänkte kolla lite med henne hur svårt/lätt hon tror att det är att få igenom sjukskrivning delvis eller helt sen. Min chef praktisk lovade mig att jag får graviditetspenning beviljad iaf, hon har aldrig haft problem med det förut inom vården :)
  • AnneliR

Jag ska till bm idag kl ett och lyssna på hjärtat och få moderskapsintyget. Jag är extremt trött hela tiden, har vissa dagar ont i blygdbenet vilket är jobbigt. Jag gick ju upp i tid och började jobba heltid i juni, känns som jag bor på jobbet ibland :( ska ha möte med min chef på måndag och vi ska tillsamman fylla i alla papper om graviditetspenning. Kan man skicka in dom så här långt innan man ska vara ledig? Tänkte försöka jobba till 1 dec sen orkar jag nog inte mer.. Känner bebis mycket under dagarna, även mkt utanpå magen och jag känner mig otroligt lugn av det, att känna att den verkligen lever :)

• AnneliR
    fruannie skrev 2015-09-03 17:02:42 följande:

Yes fick min graviditetspenning beviljad från och med 18 november :) tyckte de var riktigt snabba att besluta faktist. De hade alla papper de behövde (moderskapsintyg, omplaceringslappen från chefen och så min ansökan om graviditetspenning) i måndags och fick brev idag om att de var beviljat.

Grattis! :) Vad jobbar du med?
  • AnneliR

Hej tjejer! Tänkte jag skulle uppdatera med en liten bild på min mage :) hur mår ni? Jag börjar få mer och mer ont pga foglossning, magen växer så det knakar och känner mig stoooor ;) skickat in alla papper ang graviditetspenning nu och väntar med spänning på beslut. Hoppas ni andra har det bra! :)
  • AnneliR
    WiMe06 skrev 2015-09-17 06:09:37 följande:

Jag är i vecka 23 nu fick min grav.penning beviljad igår, jobbar till 17 nov

Grattis till det! Väntar besked ang min och är jättenervös att jag ska få avslag.. Hur snabbt fick du ditt besked?
  • AnneliR
    WiMe06 skrev 2015-10-18 10:26:19 följande:

Hur mår ni andra såhär nu? Jag vet inte riktigt hur jag mår egentligen. Har smärtor lite överallt i kroppen, när jag jobbar så får jag nästan alltid ont i magen och ryggen. Har börjat få ont i övre delen av magen typ och vid revbenen. Sen blir jag liksom helt matt ibland, känns som attacker som kommer så man liksom bara måste sätta sig ner och vila. Är orolig att jobbet påverkar bebis negativt, jobbar sex dagar nästa vecka varav en dag är delad tur och tror ärligt talat inte min kropp orkar det. Har ni ont i magen?

Blir så orolig för bebisen. Är rädd att värken i övre delen utav magen ska bero på havandeskapsförgiftning, har ju haft det en gång innan men då kom den först i v 37.

Jag mår inte heller bra alls.. Har hjärtklappning och svårt att andas plus att jag har fått åderbråck i hela underlivet pga trycket neråt, dom smärtar något enormt när jag står upp för länge. Har varit halvtids sjukskriven sen i måndags då läkaren sa att det finns risk för att åderbråcken kan spricka, har även börja få en del sammandragningar och är sjukt trött. Gick in i v 27 i fredags och planen är att jag ska jobba till 25:e nov då graviditetspenningen börjar. Ska träffa läkare den 5:e nov igen för att se hur Ida jag blir helt sjukskriven eller fortsätta på 50%.

Be din bm boka in ett läkarbesök så kanske du också kan bli sjukskriven för dina besvär :)
  • AnneliR

Hej! Hur går det för er alla? Imorgon går jag in i v 30 :) bara 10 veckor kvar! Känns jätteskönt. Blev halvtidssjukskriven för ca en månad sen och idag blev jag helt sjukskriven pga mina åderbråck och sammandragningar. Har konstigt nog lite dåligt samvete för min sjukskrivning trots att jag verkligen behöver den, konstigt som man är..ska försöka njuta av graviditeten dom sista veckorna som är kvar nu, kan dock känna av oro till och från ibland, är rädd att det ska hända ngt med bebisen i magen :( fler som känner som jag? Hoppas andra har det bra iaf! :)

• AnneliR

Får jag fråga er här inne, är nu i v 34 och kan uppleva att bebisen är lugnare i magen vissa dagar. Ex som idag, jag har känt den men inte så mycket som jag gjort vissa andra dagar. Kan ju inte bli av med min oro att det skulle hända ngt med den lilla i magen, speciellt när den har lugnare dagar. Buffar jag på den får jag iaf respons tillbaka dom flesta gånger och det känns ju skönt. Avskyr verkligen att jag har den här oron jag har :( hur har ni det?

• AnneliR

Nu har min lilla tjej kommit ut också! :) den 18 Jan (39+3) kl 00:19 efter en hel dag med värkar. Hoppas att ni andra mår bra, äntligen får vi njuta av våra bebisar vi som fått! :)

Svar på tråden Så rädd för missfall