• Ljh87

BF januari 2016

Hej hej!

Jag plussade idag, på min mans födelsedag! Det är första barnet och det gick på fjärde försöket. Bf är 17 januari. Jag är 28 och min man är 41. Så himla spännande! Blir kul att följas åt och jag hoppas att allt ska gå bra såklart.

• Ljh87
    elinville skrev 2015-05-16 23:42:33 följande:

Ljh87: jag plussade också på min mans födelsedag ð???

Häftig känsla! Jag var så säker på att det skulle vara neg igen, men som tur var så fick han den bästa presenten! Grattis till er!! :)
  • Ljh87
    Bubblor skrev 2015-05-16 18:20:32 följande:

Även jag har precis plussat, mitt första barn, är himla nervös och glad. Kul att vi kan följa varandra :) Det känns som om jag har en jättestor hemlighet och att jag bara vill åka till mamma och min syster och berätta, men får väl försöka behärska mig antar jag :)

Visst är det svårt att hålla det inne? Haha, jag pratade både med mamma och syrran igår på Skype (de bor i England och Schweiz) och satt å smålog hela tiden, vill bara att alla ska veta! Samtidigt är det fortfarande så tidigt och så är det lite mysigt att få hålla lite på hemligheten med min man. Tur att ni finns så man kan få prata av sig, ställa frågor mm! Hur gammal är du?
  • Ljh87

Måste kolla med er, är det vanligt att man känner sig frusen i början av en graviditet? Känner mig lite småkall hela dagen! Andra symptom hittills är lite illamående från och till under dagen, växtvärk i livmodern, toabesök ofta och svullen mage mot slutet av dagen. Jag får flytta ut skärpet två hack jämfört med morgonen! Och så de superkänsliga brösten.. Hur mår ni andra?

• Ljh87
    AnneliR skrev 2015-05-19 17:24:31 följande:
    Jag har också känt mig frusen sen plus, är lite smått frusen annars också men det har blivit värre nu. Jag känner av illamående ibland, ömma bröst (främst på em/kvällen) halsbränna och molvärk. Mår överlag ganska bra :) vilken vecka är du i?
    Skönt att må så pass bra ändå! Så känner jag med, jag har lite olika symptom men absolut inget som är jättejobbigt. Jag är nu i vecka 6 (5+3 imorgon), du då? :)
  • Ljh87

Fy tusan vad trött jag är! Orkade inte se Eurovision igår utan gick och la mig halv nio. Sov till halv sju på morgonen men nu på eftermiddagen känns det som att jag inte har sovit på ett år... Det verkar vara normalt i alla fall Det är så mycket funderingar nu eftersom det är första graviditeten. Till exempel förväntade jag mig ett mycket värre illamående och att kräkas på morgnarna, men det har inte kommit. Jag kanske borde vara tacksam för det, men en oro finns där ändå! Fick lite småblödningar igår (väldigt sparsamt) och idag kom det lite igen. Enligt Bm är det helt okej. Jag vill bara veta att lilla barnet mår bra. Hönsmamma redan, haha!

• Ljh87
    boniish skrev 2015-05-22 17:20:54 följande:
    Ja förstår dig hade oxå en liten blödning men sen slutade det. Var oxå jätte orolig. Säkert ingen fara. Hur långt är du? Ja har bara ömma bröst , kissar oftare än annars.molvärk och nu börjar tröttheten komma fram lite tror ja. Men extremt orolig o känna inte ens som ja är de ibland :( blir tokig vill BA på kontroll.
    Jag är i vecka 6 (5+5), ska träffa barnmorskan på ett första hälsosamtal på måndag. Är det ditt första barn också?
  • Ljh87
    Gravidigen1985 skrev 2015-05-23 12:37:41 följande:

Hej igen!

Till er lite oroliga med småblödningar...

min förra grav blödde jag lite till och från fram till ca vecka 13, de va ingen fara!

Har också haft en liten liten tidig blödning denna grav med "bebisen" mår bra och inget missfall på G! Småblödningar är vanligt :)

Tack för svaret! Det känns så skört och ömtåligt så det finns så mycket att oroa sig för! Nu har min lilla blödning slutat helt och jag känner mig verkligen gravid så det verkar som att det inte var någon fara
  • Ljh87
    SaraGw skrev 2015-05-23 20:30:22 följande:

Någon som fått känningar av åderbråck? Vet att det kan vara vanligt vid grav.

Jag tror att jag börjar få ett i knävecket ????

Ja det har jag redan börjat få nu i vecka 7 (6+0). Jag står upp hela dagen på jobbet (lärare), så vaderna blir svullna och det blir som ett tryck på vänster sida av vänster vad. Skitont! Det känns jättemycket på natten sen så det blir svårt att sova. Jag köpte stödstrumpor på Apoteket, du kan ju gå dit och prata med dem om du är osäker
  • Ljh87
    SaraGw skrev 2015-05-24 12:48:05 följande:
    Okej!

Är det ditt första barn?
    Ja det är första barnet det gick på fjärde försöket. Vi är så otroligt glada och förväntansfulla! Är det ert första barn också?
  • Ljh87

Hej hej! Nu är vi i vecka 9 (8+2) med vårt lilla knytt och det känns som att veckorna flyger fram. Om en och en halv vecka börjar sommarlovet för oss lärare på min skola och det känns välbehövt med semester, jag är fortfarande riktigt trött men zombie-läget börjar att försvinna allt mer. Illamående kommer och går och det är lite svårt att komma på vad som kan vara gott att äta. Gröna oliver, som jag var så fantastiskt sugen på för en vecka sen, går inte alls nu. Bara doften får det att vända sig i magen.. Hur mår ni andra?

• Ljh87
    Qwert89 skrev 2015-06-09 09:44:06 följande:
    Jag har sug på fräscha smaker men väldigt oklart vad bara håller på att bli tokig! Har mått illa sen 4 v tillbaka och om jag inte äter åksjuke tabletter så blir jag liggandes i fosterställning och har konstant molande värk i magen. Det är ungefär som med min första son men snäppet starkare i alla symptom!
    Oj va jobbigt med så mycket illamående! Jag har känt mig lite yr och svag sedan illamåendet satte igång men jag känner mig redan mycket bättre! Jag hade alltså en dipp med lite mer illamående och "sug" i magen i bara en vecka. Nu kan jag äta mer vanlig mat, men frukt är en stor favorit! Spännande att ni ska få ett syskon till sonen, hur gammal är han? För oss blir det första barnet
  • Ljh87

Till er som mår illa, min Bm fixade så en läkare skrev ut Lergigan Comp åt mig. De är mot illamående, åksjuka mm. Jag tog två under dagen igår och har tagit en hittills idag och känner mig som en helt ny människa! Inget illamående, inte lika känslig för lukter och kan äta helt kväljningsfritt. Det kan vara värt att kolla upp, speciellt om man jobbar och måste kunna fungera som en normal människa trots graviditet. Vet att vissa väljer att avstå helt från medicin och det respekterar jag. Men som sagt, det kan vara värt att kolla upp!

Svar på tråden BF januari 2016