• AnneliR

BF januari 2016

Hej! Plussade i onsdags på äl+11 och är beräknad till den 23 januari. Har två pojkar sen innan och hoppas nu på ett syskon till dom. Kul att följas åt :)

• AnneliR

Har enorm halsbränna, illamående, ömma bröst och mkt känsligt tandkött. Höll på kräkas i morse vilket jag inte gjort med mina andra två barn. Har innan denna graviditet haft två mf och då hade jag också illamående som symtom. .

• AnneliR
    Ljh87 skrev 2015-05-19 16:35:43 följande:

Måste kolla med er, är det vanligt att man känner sig frusen i början av en graviditet? Känner mig lite småkall hela dagen! Andra symptom hittills är lite illamående från och till under dagen, växtvärk i livmodern, toabesök ofta och svullen mage mot slutet av dagen. Jag får flytta ut skärpet två hack jämfört med morgonen! Och så de superkänsliga brösten.. Hur mår ni andra?

Jag har också känt mig frusen sen plus, är lite smått frusen annars också men det har blivit värre nu. Jag känner av illamående ibland, ömma bröst (främst på em/kvällen) halsbränna och molvärk. Mår överlag ganska bra :) vilken vecka är du i?
  • AnneliR
    mhpo skrev 2015-05-19 16:56:37 följande:

Hejsan, hoppar in här med er :)

Plussade igår med BF runt 25 januari. Tidigt så vi får väl hoppas att lilla livet vill stanna kvar där inne. Har en dotter sedan juni 2013 bor i Stockholm. Ni andra som redan har barn, hur tätt i mellan blir det för er?

Mina symtom hittills är kissnödiget, lite trött och lite flåsig när jag går i trappor. Men det lör väl bli mer vad det lider.

Grattis till oss alla :)

Grattis till plus! :) jag har två barn sen tidigare, en 5-åring och en 4-åring. Har haft två mf i rad innan jag nu blev gravid igen, har bf 23 Jan, så nästan samtidigt som du :) håller alla tummar o tårtan att det här går vägen! :)
  • AnneliR
    Ljh87 skrev 2015-05-19 20:21:37 följande:

Skönt att må så pass bra ändå! Så känner jag med, jag har lite olika symptom men absolut inget som är jättejobbigt. Jag är nu i vecka 6 (5+3 imorgon), du då? :)

Jag är i vecka 5 (4+3) så väldigt tidigt :) har bokat in vul till vecka 8 för att kolla så allt ser bra ut, längtar dit! :)
  • AnneliR
    Diche79 skrev 2015-06-08 09:43:54 följande:

Hej,

jag ska in på tidigt UL imorgon, hos kvinnokliniken. Mitt är pga jag fick en

liten blödning för en vecka sen, och vill kolla så det inte är missfall.

Har dålig koll på vilken vecka jag är i, tror det är v8..

Hur har det gått idag? Har haft bruna flytningar fram o tillbaka, ska på vul på torsdag men känner mig orolig :(
  • AnneliR

Var idag på mitt första ultraljud och fick se en liten böna med pickande hjärta :) är i v 7+5,valde att boka ett privat vul för att jag tidigare har fått två missfall i rad. Känns skönt att se allt såg fint ut :)

• AnneliR
    Emelie86 skrev 2015-06-20 14:14:48 följande:

Hoppar in här jag också!

Jag och min sambo är 28 år och väntar vårt första barn som är beräknat till den 16 januari 2016. Jätteglada och förväntansfulla såklart 

Har mått jättebra i graviditeten såhär långt och inte känt av något illamående, känt mig som i princip normalt. Det lilla jag känt är att bröstvårtorna ömmat lite lite och att det "dragit lite" i ljumskarna.

Däremot har jag haft några små blödningar... Den första kom någon vecka innan jag plussade så antar att det var en s k nidblödning. Nästa kom i vecka 8, en väldigt sparsam blödning som gick över i väldigt sparsamma bruna flytningar i princip på en gång och sedan försvann. Fick då göra vul i v 8 och 9 och man såg att hjärtat slog och att den lilla växer som den ska (puh!). Gynekologen sa att jag inte behöver oroa mig om jag får en liten blödning igen så länge jag inte har ont, att detta är väldigt vanligt. I onsdags fick jag en liknande blödning igen alltså i vecka 10, dock ingen smärta och lika sparsam denna gång.. Försöker lyda hennes råd att inte oroa mig men det är ju väldigt svårt när allt man önskar är att den lilla plutten ska må bra  

Någon som känner igen sig?

Jag har också haft färgade flytningar några gånger den här graviditeten, senast i torsdags kväll. Var knappt synligt men det syntes mot det vita pappret. Kommer en eller max två gånger sen försvinner det och jag genomskinliga/vita/gula flytningar igen.

Gjorde vul i v 7+4 och såg hjärta slå samt att allt såg fint ut, ska tillbaka och göra ett till nästa vecka på onsdag..

Har två barn och med dom hade jag inga färgade flytningar alls, har bara haft det vid mina två missfall jag hade innan den här graviditeten, så känner mig lite orolig när det väl kommer. Jag tycker du ska boka in ett till ultraljud om du känner dig allt för orolig, tycker iaf jag hjälper otroligt mkt. Lycka till! :)
  • AnneliR
    flipback skrev 2015-07-21 21:49:17 följande:

Inväntar rörelser här också, blir helt nojig av att inte känt ännu. Med dottern kände jag i vecka 17 (16+0), är nu i vecka 16 (15+0) och trodde jag skulle ha känt redan då dom säger att man som omföderska oftast känner tidigare. Känner efter varje dag och får för mig att jag känner nåt litet men är aldrig helt säker.

Ni som har barn innan, när kände ni första "riktiga" rörelserna?

Jag väntar mitt tredje barn och har känt rörelser sen v 13. Är nu i v 14, snart 15 och känner rörelser dagligen. Har moderkakan i bakvägg och det kanske är därför jag känner så tidigt. Var lite osäker först men är ingen tvekan om att det är bebisen nu trots att den är liten. Är en otrolig lättnad iaf :)

Det ni anar är rörelser är säkert det :) känns lite som vibrationer i magen. Hoppas ni andra också får känna ngt snart! :)
  • AnneliR

Var på rul idag och allt såg jättebra ut! Känner mig otroligt lättad :) bm var inte helt hundra men det lutar åt att det blir en liten tjej i januari..

Svar på tråden BF januari 2016