Inlägg från: Gravidigen1985 |Visa alla inlägg
  • Gravidigen1985

BF januari 2016

Hejsan hoppas man får plats här! :)

Har bf 13 januari som det ser ut nu, har 3 barn innan på 5, 6 och 7 år, bor i Stockholm :)

• Gravidigen1985
    tiltu84 skrev 2015-05-18 11:39:21 följande:

Hej. Joinar er. Tog ett test igår och det här va inte planerat. Bf 14 Januari om det går som planerat. Har tre tjejer, 4,5,8. Inga tecken alls på att det skulle kunna va ett barn på gång. Men det är så välkommet ändå!

Kul med en till som redan har fler barn :)

Jag känner mig inte heller gravid... har något ömma brösten och är trött, minns knappt hur jag mådde mina andra graviditeter!
  • Gravidigen1985

Och STORT grattis till alla nygravida!! :D

• Gravidigen1985
    Nelly12345 skrev 2015-05-18 16:48:52 följande:

Vart i sthlm? Jag har med bf 13/4 och väntar 4e barnet :)

Jag bor ute i Hässelby,var bor du? :)

Jag tycker magen är hur stor som helst redan,för den är så svullen! Upplever du det med? Tänkte att det kanske lätt blir så när man fått barn innan! :)
  • Gravidigen1985

Jag tycker magen är hur stor som helst redan,för den är så svullen! Upplever du det med? Tänkte att det kanske lätt blir så när man fått barn innan! :)
  • Gravidigen1985

• Gravidigen1985

• Gravidigen1985
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-05-19 19:48:41 följande:

Är det någon som har mycket växtvärk?! Kan inte minnas att det kändes såhär förra gången! Blev snittad vid förra förlossningen så tänker att det kanske är pga de som gör att det känns mer nu? Nägon mer som har snittats å sen blivit gravid igen?

Jag har ganska mycket växtvärk, ligamentsmärtor. BÖrjade redan runt BIM, var även samma min förra graviditet, men då väntade jag tviloingar. Nu har jag dock fått bekräftat att de bara är 1 bebis =)
  • Gravidigen1985
    Diche79 skrev 2015-05-20 07:02:09 följande:

Jag är oxå mer frusen nu, tar på mig raggsockor och tjock kofta när jag kommer hem från jobbet.  Vetekudden används flitigt oxå :)

Jag fck ungefär samma symptom nu som sist, men inget illamående.
    Känns som jag mår lite för bra nu nästan. Ömma bröst, molvärk och illamående bara vissa em. Konstant törstig oxå.
    Sist hade jag samma, men även ett hemskt illamående!

Var på hälsosamtal hos BM igår, inskrivning blir 4/6. KUB bokat
    13/7.  Känns konstigt att göra allt igen...!
    Törstig, trött och kissnödig är det jag har so far ;)
  • Gravidigen1985
    Alex92 skrev 2015-05-19 20:28:03 följande:
    Oh, vad nära! Jag bor i Vällingby. Vilken vecka är du i? :)
    Nej va kul!! Jag var på vul idag, är i vecka 6 =) Fostret mättes till 4 veckor, ca 5 mm "stor". Var på vul i vällingby läkarhus, han är såå bra som jobbar där! Man får alltid tid, frågade inte ens mig varför jag ville boka en tid utan kolla bara för jag ville se krabaten =P

Hur gammal/ung är du? =) Jag är 29, blir 30 i december
    (Eller du kanske är född 92 som det står? hehe)
  • Gravidigen1985
    Ljh87 skrev 2015-05-19 16:35:43 följande:

Måste kolla med er, är det vanligt att man känner sig frusen i början av en graviditet? Känner mig lite småkall hela dagen! Andra symptom hittills är lite illamående från och till under dagen, växtvärk i livmodern, toabesök ofta och svullen mage mot slutet av dagen. Jag får flytta ut skärpet två hack jämfört med morgonen! Och så de superkänsliga brösten.. Hur mår ni andra?

Jo det känner jag igen! Just nu mår jag bra men min förra grav kände jag mig som jag hade influensa i ca 10 veckor, men då var det tvillingar och kroppen påverkades mycket mer.. Men det kanske kommer! =)

Själv mår jag "för bra" nu. Trött, kissnödig, törstig och växtvärk, men inget illamående ännu!
  • Gravidigen1985
    mhpo skrev 2015-05-19 16:56:37 följande:

Hejsan, hoppar in här med er :)
    Plussade igår med BF runt 25 januari. Tidigt så vi får väl hoppas att lilla livet vill stanna kvar där inne. Har en dotter sedan juni 2013 bor i Stockholm. Ni andra som redan har barn, hur tätt i mellan blir det för er?

Mina symtom hittills är kissnödiget, lite trött och lite flåsig när jag går i trappor. Men det lör väl bli mer vad det lider.

Grattis till oss alla :)

Jag bor också i Stockholm =)
  • Gravidigen1985

Jag hoppade in i facebook gruppen, Camilla heter jag! =)

Men kan vänner på fejjan se att man är med i den gruppen? Tänkte att jag kanske chockar nära och kära nu... ;) hehe

• Gravidigen1985

Hej igen!

Till er lite oroliga med småblödningar...

min förra grav blödde jag lite till och från fram till ca vecka 13, de va ingen fara!

Har också haft en liten liten tidig blödning denna grav med "bebisen" mår bra och inget missfall på G! Småblödningar är vanligt :)

• Gravidigen1985
    Rebel80 skrev 2015-05-24 09:38:50 följande:

Wihooo!

Plussade idag!

BF slutet av januari.

Barn nr 4 för mig, nr 2 för min sambo.

Är galet lycklig just nu!

Grattis! Jag väntar också min fyra :) vilken ålder är de på dina barn idag? Mina är 5, 6 och 7 år :)
  • Gravidigen1985
    3egna1bonus skrev 2015-05-25 12:59:34 följande:

Väntar min 4 min sambos 2 med bf 11 januari.

Mår fruktansvärt illa på eftermiddagarna. Har de tidigare graviditerna när jag väntade flickorna svår hyperimesis & var inlagd på sjukhus.

Någon med fler barn som känt skillnad när de väntat flicka eller pojke?

Jag! :) jag mådde jätteilla med båda killarna men inte tjejen :) hade cravings på sötsaker med killarna med men med tjejen bara på vinäger och ättika ;)
  • Gravidigen1985
    SaraGw skrev 2015-05-23 20:30:22 följande:

Någon som fått känningar av åderbråck? Vet att det kan vara vanligt vid grav.

Jag tror att jag börjar få ett i knävecket ????

Jag brukar få mycket åderbråck men sist började de komma runt vecka 12 ungefär,så redan nu har jag börjat med stödsrrumpor. Rekommenderar det varmt!!
  • Gravidigen1985
    ElliK skrev 2015-05-28 20:29:30 följande:

Blödningen slutade ganska fort i fm efter jag sett det. Varit väldigt lite i em, knappt märkbart.

Läste att 30-40% har blödningar nån gång under graviditeten. Så det är ganska många. Utan att det slutar i mf.

Jag skulle inte oroa mig om det slutade igen så fort! Har haft som du 2 ggr och det har gått bra :)
  • Gravidigen1985

Hejsan hejsan hoppas ni mår bra? :)

Idag går jag in i vecka 10 och har fått lyssna på bebisens hjärta!! Helt otroligt att det gick att höra så tidigt!

Har ni mycket graviditetssymptom ännu?

Själv är jag fortfarande trött och mår illa, hoppas det släpper snart!

Svar på tråden BF januari 2016